KHABAR VARZESHI

«مشكلبينايي» درفوتبـالا­يران!

-

در يك حركت ديدني، سازمان ليگ كارت بازي آرمان رمضاني مهاجم استقالل را با پيراهن زمان حضورش در پرسپوليس صادر كرد!

راستش از اين دست اتفاقات در فوتبال ايران اصال نبايد تعجب كرد. اگر عكس آرمان رمضاني با پيراهن استقالل روي كارت بازي او ميخورد، بيشتر متعجب ميشديم. در فوتبالي كه تمام برنامههاي بازيهايش با تلويزيون هماهنگ ميشــود و تازه ۰۱ دقيقه از بازي پرسپوليس و اســتقالل با وجود ساعتها هماهنگي همزمان ميشود، اشتباه شدن عكس يك بازيكن روي كارت بازي اص ًال و ابداًچيز مهمي نيست.

بعد از جنجالهاي بازي ســپاهان و پرسپوليس، نماينده فدراســيون فوتبال صراحتا اعالم كرده كه در اصفهان مشكل خيلي خاصي پيش نيامد و فقط چند اتفاق جزئي را شــاهد بوديم! با همين دســت فرمان ميتوان بقيه مشكالت را هم حل و از آنها عبور كرد.

برايآرمانر­مضانيهماحت­مااليككارت­ديگر صــادر ميشــود تا همه يادشــان بــرود كه فرد صادركننده كارت حتي رنگ پيراهن اســتقالل و پرسپوليس را تشخيص نداده است! در هر حال او فقط يك اشــتباه لپي انجام داده و آدم نكشته كه جايي بخواهد جوابگو باشد.

بعدازاينكه­درفوتبالاي­رانبانامبر­انكوازاسكو­چيچ حمايت شــد، نوبت به كارت بازي آرمان رمضاني رسيد كه با پيراهن پرســپوليس چاپ شده بود! نماينده فدراسيون در بازي سپاهان و پرسپوليس گفته مسائل حاشيهاي خيلي جزئي بود! هنوز در شوك اين اظهار نظر بوديم كه ناظر داوري هم گفت من، داوران و ناظر فدراســيون چيــز خاصي در اصفهان نديديم!به نظر ميرسد مشكل بينايي در فوتبال ايران، «نديدنها» يــا «خود را به نديدن زدنها» زياد شــده است. ما از اسكوچيچ حمايت ميكنيم و عكــس آرمان رمضانــي را با پيراهن پرســپوليس چاپ ميكنيــم و اتفاقــات بازي پرسپوليس و سپاهان را هم نميبينيم. اين حجم از نديدن در حالي كه فيلمها و عكسهاي درگيري

بــازي اصفهان همه جا منتشــر شــده واقعا هنر ميخواهد. همين ديــروز روي جلد روزنامه خبر ورزشي سه عكس بزرگ از درگيريهاي شديد در اصفهان چاپ شد و كافي بود تا دوستان عزيزمان فقط همين عكسها و جلد روزنامه را ديده باشند. بهنظرميرسد­پشتبعضيازا­يننديدنهات­عمدي وجــود دارد اما هرچه هســت اگر بــا بينظمي و بيقانوني برخورد نشود، مسلما يكسري مسائل تكرار خواهد شد. اگر با حوادث بازي دو سال قبل پرسپوليس و سپاهان در تهران برخورد مناسبي ميشد،مسلمايكشنب­هشبدراصفها­نعدهايبه خودجرأتنمي­دادنددستبه­هركاريبزنن­د.البته دراينمياني­كسريازباشگ­اههامقصرند­امابهنظر ميرسد ضعف قانون و عدم برخورد با خاطيان در

فوتبال ايران كامال مشهود است و مسئوالن محترم حتما بايد فكري براي اين معضل بكنند.

اتفاقاتاصف­هاناصالقشن­گنبودوباعث­شد

مســائل فني بازي تحتالشعاع قرار بگيرد. اگر بپذيريم اشتباه مربوط به عكس برانكو و عكس آرمان رمضاني تعمدي نبــوده در مورد نديدن اتفاقات اصفهــان اصال نميتوانيم ماجرا را توجيه كنيم.

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran