KHABAR VARZESHI

ا...ورديحتينمي­توانستباسر­دفترخسروان­يصحبتكند

رشیدي:‌مظلومي‌آن‌موقع‌عددين‌بود‌که‌اظهارنظر‌کند

-

تعجب ميكنم پيشكســوتا­ني نظيــر آقايان پرويز مظلومي، جواد قراب يا جواد ا...وردي در اين ســن و سال چرا دروغ ميگويند؛ شايد هم با باال رفتن سن دچار فراموشي شــدهاند. من هم كمي فراموشكار شدهام اما امكان ندارد اتفاقات بازي سال2۵ و مسائلي كه درون رختكن به چشم ديدم را فراموش كنم.

منصور رشــيدي سالهاي زيادي را به عنوان دروازهبان و مربي در باشگاه استقالل فعاليت كرده است. او كه از مصاحبههاي اخير جواد ...ا وردي و دو پيشكسوت ديگر باشگاه استقالل به شــدت دلخور است، گفت: در روز شكســت تلخ برابر پرســپوليس، بازيكنان استقالل روز بدشــان بود و خود من كه تا دقيقه ۰۷ دروازهبان استقالل بودم 4 گل دريافت كردم. بدشانس بودم چــون دو ضربه بعــد از اصابت به ديرك دروازه وارد گل شد. بعد هم كه با تصميم كادر فني تعويض شدم و زندهنام ناصر حجازي جاي من وارد دروازه شد و ايشان هم دو گل دريافت كرد. در كل همه بد بوديم اما در پايان مســابقه داخل رختكن آقاي جــواد ا...وردي كه آن روز مدافع تيم ما بود و ارتباط گرمي هم با چند بازيكن آن دوران داشت، با پوزخند خطاب به همان دوســتان گفت؛ «من كه

سال ديگه ميرم اونجا» و درست هم ميگفت؛ سال بعدرفتپرسپ­وليس!امااينكهحا­المصاحبهمي­كند و ميگويد داخل رختكن به خسرواني گفتم اگر ما ننگ هســتيم، تو هم رئيس ما هستي، دروغ است چون خسرواني حتي يك بار هم در رختكن تيم تاج حضــور پيدا نكرد و فقط دو، ســه مرتبه معاون او تيمسار اسعدي بود كه براي تبريك گفتن بعد از دو، سه پيروزي خيلي بزرگ به رختكن آمد. مربياسبقتي­ممليدرادام­هگفت:يك كليپ ديدم كه در آن پرويز مظلومي و جــواد قــراب و يكــي ديگــر از پيشكسوتان درباره همان بازي6 بر صفر صحبت كرده و حرفهاي ضد و نقيضي بــه زبان آوردهاند. يكي از آقايان گفته ما روز مسابقه رفتيم رستوران نايب ناهار خورديم و رفتيــم اســتاديوم. ‪3 2،‬ بازيكن تيم قايمكي از اردو خارج شده بودند و دو نفر هم گفته بودند تا پول نگيريم، بازي نميكنيم. مشخص است كه دروغ ميگويند. باالخره اردو نبوده و بعد از ناهار به استاديوم رفتهايد يا اردو داشتهايم؟ ضمن اينكه در آن ســال پيشكسوتاني مثل مظلومي كنار تيم تمرين ميكردند و در آن حدي نبودند كه بخواهند در مورد آن شرايط اظهارنظر كنند. من از سال ۰۵ تا ســال 6۵ كه براي مدتي به آمريــكا رفتم و بعد برگشتم و در تيم دارايي و سپس رستاخيز خرمشهر بازي كردم، تمام و كمال بازيكن باشــگاه استقالل بودم. چطور برخي آقايان درباره ســال 2۵ كه من دروازهبان تيم بودم، حرفهايي ميزنند كه ناراحتم ميكند؟ چون زشت است در اين سن و سال دروغ بگوييم. اوال خســرواني بعد از بازي داخل رختكن نبود،حاالميگويي­ممنفراموشي­گرفتهاماما­وجداناً فكر كنيد؛ ا...وردي در سال 2۵ و آن شرايط و با نفوذ و قدرتي كه خسرواني داشت، جلوي او حتي سرش را باال نميگرفــت. باور كنيد حتي با دفتردار او هم نميتوانست حرف بزند. حاال كه شرايط تغيير كرده، ميتواند بگويد يقه آنها را هم گرفته! مالك باشــگاه

ايدپيشكسوت­اناين باشگاهعليه­اوصحبتكنند؟چرابرخيپيش­كسوتان باشــگاه ما هم حرمتها را كنار گذاشته و هم دروغ ميگوينــد؟ اين را هم بگويم من حتي پيش خودم فكر كردم شايد يك درصد من اشتباه فكر ميكنم به همين دليل با دو تا از همبازيان همان سالها تماس گرفتم و سؤال كردم آيا ا...وردي، مظلومي، قراب ...و درســت ميگويند كه داخل رختكــن چه افرادي حضورداشتهو­چهحرفهاييز­دهاندومطمئ­نشدم كه در اين زمينه اشتباه نكردهام.

از رشيدي درخصوص شرايط استقالل فعلي

ســؤال كرديم كه در پاســخ گفت: مــن خيلي با خوشحالي پاي تلويزيون نشستم چون پيش خودم گفتم تساوي سپاهان و پرسپوليس، 2 امتياز از آن دو تيم گرفت و حاال اســتقالل، ســايپا را شكست ميدهــد و 3 امتيــاز ميگيرد و بــه صدر جدول نزديكترميش­ودامابهاصط­الحهرچهرشت­هبوديم، پنبه شد! باور كنيد تا چند ساعت سردرد داشتم و خوابم نميبرد. دلخوشي يكي مثل من در اين سن و سال تماشا و ديدن موفقيت تيم استقالل اســت. فرهاد مجيدي ميداند من چقدر دوستش دارم ولي بايد به او بگويم چرا ميگويد مســئوليت باخت با من اســت در حالي كه ميدانم اول فصــل نبود تا دوره آمادهسازي و بدنسازي استقالل تحــت نظر خودش برگزار شــود و تعــدادي از بازيكنان هم بــا نظر افراد ديگري جذب تيم شــدهاند. ما دشمن هيچكس نيستيم و فقط به دنبال موفقيت تيمي هستيم كه ميليونها نفر عاشقانه دوستش دارند. من نسبت به هيچ كدام از بازيكنان تيم استقالل موضع شخصي ندارم. تمام آنها جوانان بسيار خوب و اليقي هستند اما از نظر فني برخي از اين بازيكنان در حد و قواره تيمي مثل استقالل نيستند و ميتوانند در تيمهاي ديگر بازي كنند، مؤثر باشــند و به موفقيت برسند ولي در مورد استقالل من با هيچكس تعارف ندارم. اينطور كه مشخص است اين فصل هم مثل چند فصل گذشــته براي ما پايان خوشــايندي ندارد. اميدوارم فرهاد عزيزم با بررسي تمام جوانب امر تيم خوبي براي فصل آينده ببندد و مديران باشگاه هم در جريان باشــند كه برخي بازيكنان پراشــتباه و ضعيفاصالجا­يشاندراستق­اللنيست،چهبرسد به اينكه با چند دالل به باشــگاه بروند و مبلغ چند ميلياردي براي دســتمزد طلب كنند. يــك موضوع هم كه به ذهنم رســيد، انتخاب كاپيتان استقالل اســت. مهدي قايدي براي همه ما عزيز است و خدا ميداند من چقدر دوســتش دارم ولي نبايد بازوبند اســتقالل را به بازوي بازيكني جوان مثل مهدي ببندند. كاپيتان، سرمربي دوم تيم داخل زمين است، بايد جذبه داشته باشد، بايد نزد بازيكنان خودي و بازيكنان تيم حريف و داوران مسابقهابهت­واحترامداش­تهباشد.آياقايديبا­توجه بهشرايطفيز­يكيوسنوسال­شبهترينگزي­نهبراي بســتن بازوبند كاپيتاني است؟ آيا موقعي كه الزم است اصال رويش ميشود ســر بازيكنان ديگر به اصطالح داد و بيداد كند؟

برخيبازیکن­ان فعلي در حد و قوارهاستقا­لل

نيستند

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran