KHABAR VARZESHI

كهحيـرانما­ن خواهـدكرد

-

وقتــي از شــيخ اجل، ســعدي شــيرازي درباره نتيجهگرايي يا بازيگرايي، پرسش كني، با زبان سليس، با بيان روشن، با ادبياتي كه نياز به هيچ «مشاطه»اي هم ندارد، ميگويد:

تنگ چشمان، نظر به ميوه كنند! ماتماشاكنا­نبستانيم! حاال شــما چه كسي را سراغ داريد در اين جهان توپ گرد و دروازه باز و زمين دراز كه خودش را تنگچشم، خنس، مواظب و مراقــب جيفه دنيــا بدانــد و در مذمت نتيجهگرايي،دستكمبهاند­ازهشعرگويا­ي سعديعبارتگ­وناگونسرهم­نكردهباشد؟! اهل فن ميدانند كــه «يك-هيچ» هيچ دوامي و پشتوانه محكمي ندارد و بهترين نتيجه 3-صفر است كه خيال تيم زننده سه گل بيشــتر را، راحت ميكند و حواسش را جمعكهاينبا­زيراميبريم!چرا،چوناهل بســتانيم! دعا ميكنيم و آرزو كه در دربی حذفيتهران،هردوتيمنظر­بازواهلبست­ان باشند! چه خواهند كرد، ترابي و قايدي در چنين روزي!

سهم شير، سهم بيشتر ايندربيراه­رجوركهنگاه­شميكنيم، ميبينيم كه دو تن در آن سهم بيشتري از خلــق و آفرينــش لحظههاي ناب ديداري دارند:

مهدي قايدي كه حتي دربارهاش ميل به اغراق هم ســرباز ميشود تا گفته شود؛ آشناي بوشــهري استقالليها، يكتنه به خيلي كارها قادر اســت و تنهايي از عهده «آن»هاي ســخت تيمش برميآيد! كمي اين طرفتر يــا اندكي آن طرفتر، مهدي ترابــي را داريم كه گويي هر 10 دقيقه يك بــار، بــازياش پختهتــر، حركاتــش خوشنقشتــر و عملكــردش مطلوبتر مينمايد! براي «مهديها» هر حركتي در تمام ثانيههاي مســابقه، فرصتي است در راستاي كماليافتگي بيشتر! و اين دربي، از آن دربيهاست كه همه آرزوي ديدنش را دارند! چراكه چشماندازي بيپايان دارد به بوستاني بيسروته! پهناوري گستردهتر از پهناور! مهديها، امروز آيا محرك همديگر و بــه حركت درآورنده بقيه تيم و تمام تيم خواهند شد؟

آنقــدر كه از مهديهــا انتظار و توقع داريم، خودمان نيز در عجبيم! دو بچه و اين همهمسئوليت،اينهمهمأمو­ريتووظيفه؟

انگشت به دندان گزیدن یا نگزیدن ما، تماشاكنان بستانيم! نه تنها ترابي و نه فقطقايدي!كهاستقالله­مهستباهمه يارانش كه از خوبهاي خوبند! يك تيم پرمهره! مثال محمد نادري! شــايد وريا غفوري، حتما زوج يزداني و غالمي را بايد ديــد! يا مطهري را و رضاوند را و با تأكيد بايد گفت كه فرشيد اسماعيلي «حيف

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran