KHABAR VARZESHI

ردپايبهتري­نخطحملهلیگ­درقاطعترين­بردهفته

-

آنچه مانچيني در اين دو سال كرد واقعاً معجزه بود. تيمي بيمار، بيانگيزه و رها شده رو تحويل گرفت و دو سال بعد قهرمان اروپا كرد. در اين دو سال از 36 بازيكن درتيمملياي­تاليااستفا­دهكرد.كارسخت،ديدوسيعوشخ­صيتحرفهايم­انچيني دليلاصلياي­نقهرمانيه. محمدطاهااد­ريس(اهواز)

به اميد خدا با ســعي و تالش انشــاءا... بازيكنان پرسپوليس فاتح جامحذفي خواهندشد. علييوسفي(لنگرود)

پيروزي نساجي برابر پديده را تبريك عرض ميكنم. خيلي خوشحال شديم. به اميد پيروزيهاي ديگر.

مسعودذوالف­قاري(قائمشهر) اســتقالل صددرصد دربي را ميبرد براي اينكه مجيدي پاداش 50 ميليوني تعيين كرده و اين عامل بسيار مؤثر روحي و رواني بسيار زياد در برد استقالل ايجاد ميكند. واحدزارع(شيراز)

كادر فني پرسپوليس با اتخاذ تصويرسازي ذهني از تركيب و توان تيم حريف الزم است در بعد ايجاد مقوله آمادگي روحي و رواني و دوري از هيجانات كاذب در بازيكنانوه­مچنينارنجو­چينشصحيحوگ­رفتنفرصتبا­زيسازيازاس­تقالليها كاركند.روزپنجشنبه­رافراموشنك­نيد.هواداربردق­اطعوبدونام­اواگرميخوا­هد.

ناصر باقري (تهران) صعود دو تيم آبي و قرمز در گروهشان در آسيا رقابتشان در باالي جدول ليگ و آمدنشان به يكهشتم جامحذفي ميتواند يك پيام باشد از دو تيم براي هواداران تادرمصافشا­نپنجشنبهاي­بهيادماندن­يازيكفوتبا­لجذابديدني­درذهنشان بماند.

فيروز گندابي (خرمآباد) پرسپوليس اين روزها روي لبه تيغ راه ميرود، در جامحذفي بايد از سد استقالل بگذرد تا شانس جام حذفي را از دست ندهد، در ليگ هم فقط 2 امتياز با سپاهان فاصله دارد و احتمال از دست دادن جام در ليگ برتر وجود دارد، پرسپوليس در خطراستكههر­دوجامراازك­فبدهدامااي­نخطرازاعتم­ادبهموفقيت­پرسپوليس نميكاهد به همان دليل كه پرسپوليس امتياز بازيها را آسان از دست نميدهد، حتيدرروزها­يبد. بهزادوكيلي(شهسوار)

در آستانه دربي تهران، دو باشگاه پرسپوليس و استقالل به جان هم افتادهاند و با ســطح پايينترين مطالب ممكن، از خجالت يكديگر درميآيند. قلم از تكرار كلمات آنها در بيانيههاي اخير سرخابيها عليه هم شرم دارد. بيانيههاي عمده اين پرخاشهــاي تند كالمي بهخاطر جلب رضايت توده هواداران در فضاي مجازي اتفاق ميافتد. باشــگاهها بهجاي آنكه به هوادار كمسن و سال و عامي خط مشي بدهند، به دنبالهروي آنها تبديل شدهاند! گرسنگان بهبه و چهچه، اليك و كامنت! اين كژراهه اما به جايي نخواهد رســيد. روز به روز وضع بدتر ميشود و اخالق و فرهنگ بيش از پيش رو به زوال خواهد رفت. اين مسابقه نفرت، خط پايان ندارد.

كامران دالوري (دليجان) به اميد برد تاريخي و خاطرهساز شيرمردان قدرتمند آبيپوش در دربي 24 تير جامحذفي.لطفاارتشآب­يفرهادپرگل­وقاطعانهوب­ااقتدارپرس­پوليسراشكس­تي سنگيندهيدب­اتعصبان.

كامران طور سوادكوهي (فرديس) برد دربي براي هواداران سرخابي از همه لحاظ اثربخش تلقي ميگردد. انتخاب فغاني بار رواني را از دوش بازيكنان، كادر فني دو تيم ميكاهد تا مانع حساسيتها و كري احساسي بيش از حد هواداران باشد.

رسول كالنتري (شيراز) ما ســاكت نمينشــيني­م كه يحيي تنها بماند. ما آرام نميگيريم! عذرخواهي عذرخواهي. مجريان سابق بايد بازگردند.

شاهين پارسي (رشت) رئيــس صداوســيما بايد از گلمحمــدي و هواداران پرســپوليس به خاطر گستاخيهاي مجري شبهاي فوتبالي عذرخواهي و وي را بركنار كند.

حميد رفيعزاده (تهران) بنازم به عظمت ارتش ســرخ كه چه دلهرهاي به جان استقالل انداخته كه 50 مليونبههرب­ازيكنشميده­دپرسپوليسر­اشكستدهند.همهاينهااز­امپراتوري و بزرگي پرسپوليس از فوتبال است.

سردار حقوردي (گلستان) متأسفانه مديران استقالل باز هم بدقولي كردند. پول به بازيكنان ندادند. دارند تيمرانابود­ميكنند.مددينميخوا­هدآرامشبرق­رارشود.فرهادوبازي­كنانخيلي نامهرباني ها را تحمل كردند.

محمد سرافراز (تهران) بازي ايتاليا و انگليس يك بازي كالسيك سنگين بود كه انگلستان جلو افتاد اما مربياش با دو تعويض بيجا و بدتر از آن دادن ضربه پنالتي به آنها باعث باخت شد.

شهرام حاجيپور (اصفهان) رفاقت و دوستي رو هيچكس معنا نكرد جز گذر زمان و بازيهاي روزگار.

محمدحسين ساالر (رويان) افرادي باعث سقوط چوكا شدند كه پيوس را بركنار كرده بودند.

غالمرضا برزو (لوشان) ذوبآهن و ســايپا از معدود باشــگاهها­ي ما هستندكه امكانات سختافزاري متناســب با فوتبال حرفهاي را دارند. ســقوط هر كدام از اين دو تيم به ليگ يك ميتواند يك تراژدي غمبار باشد. ذوبآهن احتماال ميماند. سايپاييها هم فريب تبليغ رســانهها در ميزان تأثير كمالوند بر نتايج استقالل را خوردند. شايد اگر با همان صادقي ادامه ميدادند امروز شرايط بهتري داشتند.

صفرفروتني(اصفهان) اميدوارم پرسپوليس تيم محبوبم استقالل را شكست دهد.

ابوالفضل عابدي (مازندران) 5 نفر آفسايدن كمك داور تصميمش را عوض ميكند. پرسپوليس عشق است.

محمدمعياري(تهران) آقايفريادش­يرانزياددا­ريزيادهروي­ميكني.عضوكميتهاخ­القبودي؟زيادي جوگيرشدياز­مسئوليتت. عليرمضاني(فومن)

آقاي ميثاقي! سوختي كه پرســپوليس برنامه شما رو تحريم كرده, هر كاري كردي كه مشــكل رادو رو با ميليچ يكجور نشــون بدي نتونستي! چون ميليچ صداقت داشت و گفت قضيه رادو حل شده و فرق ميكند.

حسن ساالري (شيراز) آقاي مجيدي با اينهمه بريز و بپاش و پاداشهاي ميلياردي اگر تيمت باخت به هواداران چه جوابي داري كه بدي؟ لطف كن با اين پول بدهي طلبكاران را بده تا اوضاع تيمت بدتر از ايني كه هست نشود. فكر برد و باخت نباش. ما استقالل را زياد برديم واي به حالت اگر ببازي طرفداران رعايت نميكنند.

محسنميريز(تهران) در فوتبال ايران مشكل اصلي داوري است خب ديگه اين چند شب چقدر لذت برديم از ديدن اين فوتبال جذاب ولي ليگ ايران رو نگاه كنيد. در بازي ســايپا و استقالل، داور در حد محالت هم نبود. بهتر است كميته داوران بهتر عمل كند تا ليگايرانمش­كلداوريندا­شتهباشد. حسنشفيعي(آذرشهر)

آقاي كريمي درســته صداقت واژه غريبي اســت مثل دهها و صدها واژه كه در فرهنگ امروزه كشــورمان غريب و مهجور مانده. هيچكس از مادر بزهكار متولد نميشودتحوا­لتوسيرغيرط­بيعيوعرفيج­امعهاستكها­ورابهدنياي­بيعدالتي و ناپاكي ميكشاند. عليجان روزگار غريبي است و صداقت در پستوي هزارتو گم شده. منوچهرقاسم­زاده(تهران)

در خبرها آمده بود كه آقاي مصطفوي مدير تيم اميد ايران شد. داشتم به اين فكر ميكردم كه سن آقاي مصطفوي حدود 75 تا 80 ميباشد يعني در اين ورزش فوتبال ما جوانتر از اين آقا نبود كه مسئوليت را به او بدهند. بنده قصد جسارت به آقاي مصطفوي را ندارم. ايشان خيلي انسان شريف و كاربلدي هستند ولي بهتر بود از نسل جديدتري براي اين پست استفاده ميشد. علي آهكي (تهران)

زيباترين بازي پرسپوليس و استقالل را روز پنجشنبه به تماشا خواهيم نشست. با توجه به اينكه اين بازي داراي حساسيت خاص است و هر دو تيم داراي بيننده زياد و شايق هستند حساسيت خاصي ايجاد ميشود. به عنوان بيننده بازي زيبا از هر دو تيم توانمند تقاضا ميكنم مثل گذشــتههاي نه چندان دور دوستانه در زمين با هم برخورد داشته باشند از جلد دشمني دربياييد تا تماشاچيان به شما تأسينمايند. كاظمهومن(بابل) فقط يك قدم تا صعود. درود بر غيرت بازيكنان فجر. زندهباد كالنتري.

سعيد برمشوري (شيراز) اينكه علي منصوريان ميگويد رفاقت 20 سالهاش رو با يحيي و افشين به خاطر فوتبال ناديده نميگيره خيلي عاليه، فقط يك نكته را يادآوري كنم، دوست عزيز امير قلعهنويي هم از اين حرفها درباره رفاقت با علي پروين زياد زد.

سيامك شفيعي (آبادان) مثل ادوار گذشته جامحذفي لطفاً دقيقاً تست دوپينگ گرفته بشه.

ابوالقاسم دبيري (تهران) ميخواستم بگم خدا كنه قهرماني ليگ برتر به هفته آخر كشيده نشود چون درصورتشكست­سپاهانتوسط­استقاللآقا­ياناستقالل­يمنتسرمونم­يذارن كه اگر استقالل نبود پرسپوليس قهرمان نميشد.

ابوالفضلمح­مديآذر(نسيمشهر) اينكه مجيدي دارد از جيب به بازيكنانش پاداش ميدهد با عقل جور درنميآيد. از صحبت مديران آبيها كه عليه آقايحيي شكايت كردند فهميدم. اين ترفندي استازخودشا­نپولازيكمن­بعدولتيياش­خصيميگيرند­وليميگويند­فرهاد ميدهد تا سرخپوشان اعتراض نكنند و آنهايي كه طلبكارند حرف نزنند.

اكبر زالي (بهشهر)

هفتهبيستوه­فتمليگبرتر­باردوبدلشد­ن ۹1 گل و ثبت ميانگين حدود 2/4 گل براي هربازيوثبت­تنهايكتساو­يبهپايانرس­يد ومانيزبههم­ينبهانه،مثلهرهفتهب­هبررسي نكات بازيهاي هفته بپردازيم.

پرگلترينبا­زيهفته پرگلتريــن بازي هفتــه 5 گل در دل خود داشتكهالبت­هبادونتيجه­متفاوترقمخ­ورد؛ سپاهان اصفهان موفق شد -4 يك بر صنعت نفت آبادان غلبه كند. ديگر نتيجه اين آيتم 2-3 بود كه طي آن تيم ذوبآهن اصفهان موفق شد آن را در مقابل نفت مسجدسليمان رقم بزند.

كمگلتريندي­دارهفته كمگلترين ديدار هفته تنها يك گل در دل خود داشت كه اتفاقا در سه بازي شاهد آن بوديم. اين سه مسابقه با نتيجه يك- صفر به پايان رسيد و طي آن تراكتور تبريز،

فوالد خوزستان و نســاجي مازندران موفق شدند به ترتيب بر گلگهر ســيرجان، ماشينســاز­ي تبريز و شهرخودرو مشهد غلبه كنند.

ميزبانان كامال موفق هفته در اين هفته از هشــت تيم ميزبان بيش از نيمي از آنها يعني 5 تيم توانستند با بردهايي كه به دست آوردند هر 3 امتياز كامل اين بازيهاي خانگي را به حســاب خود واريز كنند. اين 5 تيم پرسپوليس تهران، ســپاهان اصفهان، تراكتــور تبريز، فوالد خوزستان و نساجي مازندران بودند كه به ترتيب با برد مقابل آلومينيــو­م اراك، صنعت نفت آبادان، گلگهرسيرجا­ن،ماشينسازيت­بريزوشهرخو­درو مشهد به اين عنوان رسيدند.

مهمانانكام­يابهفته دو تيم مهمان در اين هفته توانستند با دست پر به خانه بازگردند؛ايندوتيمذو­بآهناصفهان­واستقاللته­ران

بودند كه به ترتيب با برد مقابل نفت مسجدسليمان و سايپايتهرا­نتوانستندب­هعنوانتيمه­ايمهمانكام­ال موفق دست پيدا كنند.

تقسيمامتيا­زاتهفته از هشت ديداري كه در اين هفته برگزار شد تنها يكي از آنها با تقسيم امتيازات و تساوي به پايان رسيد؛ اين بازي در شــهر رفسنجان انجام شد و طي آن مس اين شهر برابر پيكان تهران به تساوي يك- يك رضايت داد.

قاطعترينبر­دهفته در كســب عنوان قاطعترين برد هفته رد پاي بهترين خط حمله ليگ بيستم يعني سپاهان ديده ميشود. اينتيمدرهف­تهبيستوهفت­مدرخانهموف­قشددريك بازي پرگل -4 يك صنعت نفت آبادان را در هم بكوبد.

خفيفترينبر­دهفته طبق انتظار خفيفترين پيروزي هفته تنها با اختالف يــك گل و البته با دو نتيجه متفاوت رقم خورد كه در اولين نتيجه بايد به نتيجه يك- صفر اشاره كنيم كه در ســه ديدار شــاهد بوديم و طي آن فوالد خوزستان، نســاجي مازنــدران و تراكتــور تبريز بــه ترتيب بر ماشينســاز­ي تبريز، شــهرخودرو مشهد و گلگهر ســيرجان غلبه كردند و نتيجه بعدي هم 2-3 بود كه ذوبآهن اصفهان نفت مسجدسليمان را شكست داد تابهاينترت­يبخفيفترين­بردهفتهراد­رچهارمسابق­ه شاهدباشيم.

پرتكرارتري­ننتيجههفته پرتكرارتري­ن نتيجه هفته هم نتيجه يك- صفر بود كه در ســه ديدار رقم خورد و در آيتم قبلي به اين بازيها اشاره كرديم.

تيمهاي ناكام در گلزني هفته در هفته بيستوهفتم پنج تيم در گلزني ناكام بودند. اينتيمهاعب­ارتنداز:آلومينيوما­راك،گلگهرسيرجا­ن، شهرخودرو مشهد، ماشينسازي تبريز و سايپا تهران.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran