KHABAR VARZESHI

ميگفتند6تا­ازاستقاللم­يخوريدولي0­1نفرهآنهار­ابرديم

-

درادامهسري­اليوهايخبر­ورزشياينهف­ته ميزبان حميد درخشان بازيكن و مربي سابق پرسپوليس بوديم. درخشان كه سالهاي زيادي در پرسپوليس و تيم ملي حضور داشت در خصوص مســائل مختلف فوتبال حرفهاي جالبي زد كه خالصهاي از آن را در ادامه ميخوانيد.

قهرماني در دستان پرسپوليس است به نظرم شــرايط پرسپوليس خوب است و در هفتههاي اخير نتايج بسيار خوبي گرفت. همه چيز دست پرســپوليس است و بچهها بدون اينكه به تيمهاي ديگر كاري داشته باشند بايد با تمركز باال به فكر سه ديدار آينده باشند. من فكرميكنمهم­هچيزبرايقه­رمانيپرسپو­ليس آماده است و تنها سه قدم تا پنجمين قهرماني متوالي باقي مانده است.

همهپرسپولي­سستارههستن­د نميشــود از يك يــا دو بازيكن به عنوان ســتاره پرسپوليس در اين فصل نام برد. همه بازيكنان در

همه خطوط عالي بودند. حتــي بازيكنان ذخيره پرسپوليس هم بسيار باكيفيت هستند كه عملكرد خوبيهمداشت­ند.فقطاينبازي­كنانذخيرهف­رصت كمترينسبتب­هبازيكنانا­صليگيرشانم­يآيدكه دليلي بر ضعيف بودن آنها نيست.

دعوا كردن را با همه وجود بازي كردن اشتباهنگير­يد با توجه به شرايط پرسپوليس و استقالل به نظرم شــاهد دربي خوبي خواهيم بود. پرسپوليس به لحاظ تيمي و البته تجربه اوضاع بهتري نسبت به استقالل دارد و من شــانس پرسپوليس را براي پيروزي بيشــتر ميدانم. دربي بــا همه بازيها متفاوت است و تيمي كه با همه وجود بازي كند و بهلحاظذهني­قويترباشدب­رندهخواهدش­د.البته نبايد با همه وجود بازي كردن را با لگد زدن و دعوا كردناشتباه­گرفت.باهمهوجودب­ازيكردنيعن­ي تالش زياد، برنامه تاكتيكي داشــتن و با تمركز فوتبال بازي كردن.

مديران نبايد هواداران را تحريك كنند شــما رئال و بارسا يا اينتر و ميالن را ببينيد. كدام مدير از اينتيمهاهر­روزدررسانه­هاحضوردارن­دوبيانيهمي­دهند؟ كسي كه مسئوليت بزرگي در پرسپوليس و استقالل دارد بايد الگو باشــد و رفتارش طوري باشد كه باعث تحريك هواداارن نشود. متأسفانه در فوتبال ما هيچكس در مورد مســائل فني حرف نميزند و همه دنبال كري خواندن و حواشيهستند.

بعضي از مربيان بعد از باخت فقط دنبال توجيههستند درفوتبالما­بعضيازمربي­انوقتينتيج­هنميگيرند وشكستميخور­ندفقطبهدنب­التوجيهورف­عاتهام از خودشان هستند. هيچكس در مورد علت باخت حرف نميزند يا نميرود دليل شكست را پيدا كند. مربيان وقتي وارد كنفرانس ميشوند به همه چيز گيــر ميدهند و همــه را مقصــر ميدانند به جز خودشان.بهنظرمتيمي­كهميبازدبا­يدبهتيمبرن­ده احترام بگذارد و خــودش را قوي كند تا بتواند در آينده باخت را جبران كند.

در آسيا برخالف فوتبال ايران نميشود داور و بازيكن حريف را خريد در فوتبال ما خريد داور يا بازيكن حريف وجود دارد و شما هم بهتر از من اين مســائل را ميدانيــد ولــي در رقابتهاي آسيايي از اين خبرها نيست. براي موفقيت در آسيا بايد كار فني انجــام دهيد و به لحاظ ذهنيقويباش­يدتانتيجهب­گيريد.

مربيان ايراني در آسيا جرأت اعتراض به داور را ندارند در رقابتهای آســيايي نــه داور تيمهاي ما را ميشناســد و نه دشمني با كسي دارد. آنقدر قوانين بينالمللي قوي اســت و از داورشــان حمايتميكنن­دكهكسيجرأت­اعتراضندار­د. شــما كدام مربي ايراني را در بازيهاي آســيا

ميبينيد كه به داور اعتراض كند؟ چون ميداند بالفاصله محروم ميشود جرأت اين كار را ندارد. آنجا فقط مسائل فني و تاكتيكي است كه تيم برنده را مشخص ميكند.

براي توجيه ناكاميشان ميگويند وزير پرسپوليسيا­ست بااحترامبه­تيماستقالل­وهوادارانش­ان اينكه ميگويند وزير پرسپوليسي استوقهرمان­يهايپرسپول­يسبا حمايت او به دست ميآيد را اصال قبول نــدارم. فوتبــال در زمين برگزارميشو­دواينصحبته­افرار رو به جلو و پاك كردن صورت مسئله اســت. طرف از 35 متري گل ميزند يا پنالتيخراب­ميكندكاروز­يراست؟استقالليها بــراي توجيه ناكاميشــا­ن ميگوينــد وزير پرسپوليسي است. اشــتباه داوري براي همه تيمها پيش ميآيد و اينطور نيســت كه فقط براي يك تيم باشــد. در همين مسابقات جام ملتهــاي اروپا در ديــدار انگليس و دانمارك پنالتي كه گرفته شد اصال پنالتي نبود و باعث حذفدانمارك­شدوليهيچكس­اعتراض نكرد چــون آنها پذيرفتنــد داور همهكاره زمين است. به نظرم بايد از اين رفتارها الگوبرداري كنيم تا فوتبال ما پيشرفت كند.

استقالليها­بايدمراقب همهبازيكنا­نپرسپوليس باشند استقاللتيم­كوچكينيستو­بازيكنان خوبي دارد. درســت است كه آنها ستارهاي مثل قايدي دارند و مدافعان ما بايد حواسشان خيلي جمع باشــد ولي اســتقاللي­ها بايد مراقب همه بازيكنان پرسپوليس باشند چون پرسپوليس در همه پستها ستاره دارد.

استقالليها بايدمراقبه­مه بازيكنانپر­سپوليس

باشند

ستارههاي دهه 60 اگر االن بودند زير يكميليوندا­لرنميگرفتن­د در دهه06 پرسپوليس ستارههاي فوقالعادها­ي داشت كه هر كدام براي خودشــان وزنهاي بودند. آنها هم به لحاظ تكنيكي و هم بدني بســيار توانمند بودند و با جرأت ميگويم اگــر االن فوتبال بازي ميكردند در تيمهاي اروپايي توپ ميزدند. من فكر ميكنم با توجه به قيمت بازيكنــان فعلي كه ما ميشنويم بازيكناني مثل ناصر محمدخانــي، فرشــاد پيوس، محسنعاشوري،پنجعلي،مجتبي محرمــي يا خــودم االن اگــر بازي ميكنندزيري­كميليوندال­رنميگرفتند. ميگفتند 6 تا از استقالل ميخوريد ولي 10 نفره آنها را برديم در ليــگ چهاردهم آنقــدر شــرايط و اوضاع پرسپوليسبد­بودكهقبلاز­دربيرفتهمه­بهمن ميگفتند ‪6 5،‬ گل از استقالل ميخوريد و راحت دربي را ميبازيد. حتي در همان نيمه اول يك گل عقبافتاديم­وليدربيندو­نيمهبهبازي­كنانگفتم اگر به دســتورات تاكتيكي من عمل كنيد برنده خواهيمشد.دقيقاهمينا­تفاقافتادو­بچههاهرچه گفتــم را اجرا كردند و دقيقا از همان راههايي كه توضيحدادمب­هگلرسيدندو­2-يكبازيرابر­ديم. البته فراموش نكنيد حدود 20 دقيقه در آن بازي به خاطر اخراج اميد عاليشاه 10 نفره بازي كرديم.

مطمئن بودم نوراللهي و طارمي ميدرخشند هر كس به پرســپوليس ميآيد حتما يكســري توانايي دارد ولي بعضيها درجا ميزنند و برايشان مهم نيست پيشرفت كنند اما طارمي و نوراللهي از همان اول همه چيز براي پيشــرفت داشتند و من مطمئــن بــودم بازيكنــان بزرگي ميشــوند و ميدرخشند.

ستارههاي دهه 60 اگر االن بودندزيريك­ميليون

دالرنميگرف­تند

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran