KHABAR VARZESHI

عطشاستقـال­ل براي برد بيشتر است

-

ديدار تيمهاي استقالل و پرسپوليس در مرحله يكچهارم نهايي جامحذفي فصل جاري در استاديوم آزادي در حالي برگزار ميشود كه استقالل بختي براي قهرماني در ليــگ برتر نداشــته و در نقطه مقابل پرسپوليساس­تارتخودراب­رايپنجمين قهرماني متوالي زده اســت. علي سامره مهاجم اسبق اســتقالل كه به «علي 30 ثانيه» معروف است در گفتوگو با خبرورزشي، درباره بازي دربي و شرايط دو تيم حرف زد. دربي‌را‌چطور‌پي ‌شبيني‌م ‌يكنيد؟ اين ديدار امسال در شرايطي برگزار ميشود كه استقالل در وضعيتي خاص به سر ميبرد. طبيعتااينت­يمدرجدوللي­گ،دستشازجام كوتاه شده و انگيزههاي زيادي براي قهرماني در جامحذفي دارد.

كال‌دربي‌چطور‌مسابق ‌هاي‌است؟ دربــي يك بــازي خاص اســت كه هــر تيمي از موقعيتهايش بهتر استفاده كند ميتواند برنده از زمين بيرون برود.

شرايط‌حريف‌استقالل‌را‌چطور‌م ‌يبينيد؟ پرسپوليس يكي از كاملترين تيمهاي ليگ است كه به لحاظ مشــكالت مالي و بازيكنان نسبت به استقالل شرايط خيلي بهتري هم دارد. اين تيم به واســطه شانس قهرماني در ليگ با اعتماد به نفس بهتري به مسابقه ميآيد ولي استقالل ميآيد تا هر طور شده برنده از اين مسابقه خارج شود.

برخي‌معتقدند‌با‌توجه‌به‌وضعيت‌دو‌تيم،‌اين‌ دربي‌به‌پنالتي‌كشيده‌م ‌يشود؟ قطعا نيمه دوم، يعني نيمه مربيان ميتواند نقش مهمي در تمام شدن بازي در 90 دقيقه يا برعكس آن را داشته باشد. از طرفي با توجه به اينكه استقالل بيشتر تحت فشار است تا برنده شود دست به بازي ريسكي ميزند و خودش را به آب و آتش خواهد زد تا عطش بردش را در نهايت با رســيدن به پيروزي سيراب كند.

و‌پرسپوليس؟ پرســپوليس به اندازه استقالل تحت فشار رواني و كسب جام نيست، به همين خاطر كمتر دست به ريســك ميزند و قطعا حمالت خودش را با فكر و حوصله بيشتري تدارك خواهد ديد. اميدوارم بازي قشنگي از آب دربيايد اما در نهايت با برد استقالل به پايان برسد.

فكر‌م ‌يكنيد‌اين‌دربي‌چه‌تفاوتي‌با‌درب ‌يهاي‌ قبلي‌داشته‌باشد؟ با توجه به اينكه مسابقات قهرماني اروپا به تازگي به

پايان رســيده و همه فوتباليها اين مســابقات را ديدهانــد حتما بچههاي هر دو تيم با الگوبرداري از فوتباليســ­تهايي كه در اين جــام ديدند فوتبال بهتري را به نمايش خواهند گذاشت. آنها ديدند كه در يورو تا دقيقه ۵9 هم امكان تغيير نتيجه وجود دارد.

مهدي‌قايدي‌و‌اميرارسالن‌مطهري‌در‌درب ‌يهاي‌ اخير‌۵‌گل‌به‌ثمر‌رساند‌هاند.‌فكر‌م ‌يكنيد‌در‌اين‌ دربي‌اين‌دو‌نفر‌چه‌تأثيري‌در‌رسيدن‌استقالل‌به‌ مرحله‌نيم ‌هنهايي‌داشته‌باشند؟ قايدي و مطهري هر دو فوتباليسته­اي خوبي هستندكهباا­عتمادبهنفس­باالييكهدر­دربيها از خود نشــان دادند از همين حــاال بوي گل ميدهند. هر دو باهوش و با تكنيك و در اختيار تيم هســتند. قايدي به خوبي ايجاد موقعيت ميكند و همتيميهايـ­ـش را در موقعيت قرار

ميدهــد و از طرفــي ضربههــاي آخــر را خوب ميزند، مطهري هم شــرايط خوبي دارد.

‌فكر‌م ‌يكنيد‌بازي‌در‌۰۹‌دقيقه‌تمام‌ م ‌يشود؟ بله، من فكر ميكنم اين دربي در 90 دقيقه با برد استقالل به پايان ميرسد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran