KHABAR VARZESHI

دیداردوستا­نهایتالیاو­آرژانتینبه­یادمارادون­ا

-

سرخیو راموس در ماه مارس0202 یكی از بهترین تصمیمات زندگیاش را گرفت و هواپیمای اختصاصی به ارزش ۷/۱ میلیون پوند خرید. این مدافع 35 ساله اسپانیایی بیش از یك سال پیش در خرید هواپیما سرمایهگذار­ی كرد تا تنوعی در سبد تجاریاش ایجاد كند. در حالی كه خودش هم گاهی از این هواپیما برای ســفرهای خود اســتفاده میكند، وارد كار اجاره هم شده و هواپیما را برای ساعتی0002 پوند به مشتریانثرو­تمندشاجاره­میدهدامااز­حاالبهبعدم­طمئنااینهو­اپیمافقطدر­اختیارخانو­ادهراموس خواهدبود.اینمدافعاف­سانهایدراو­ایلهمینماه­قراردادشبا­باشگاهپاری­سنژرمنراكا­ملكرد.راموس احساس كرد آنطور كه شایسته است از او تقدیر نشده و برای همین از تمدید قراردادش با رئال مادرید خودداری كرد. او اكنون در پی این است كه پنجمین عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان را با پیاسجی به دست آورد در حالی كه این غولهای فرانسوی هنوز در پی شكار اولین جام اروپایی خود هستند.

هواپیما در اختیار پیالر و خانواده اما راموس در این مرحله از زندگیاش كه فعالیت حرفهایاش رو به اتمام است، قرار نیست از زندگی خانوادگیاش در مادرید عقب بیفتد. به همین ترتیب او و همسرش پیالر روبیو از جت اختصاصی خود استفاده خواهند كرد و بین مادرید و پاریس كه سفری تقریبا دو ساعته است، پرواز خواهند كرد تا در زمانهای بین مسابقات و جلسات تمرینی با هم باشند. اوایل همین ماه بود كه پیالر به همسر و پدر چهار فرزندش برای انتقال به پیاسجی تبریك گفته بود اما با توجه به ساعات زیادی كه از حاال به بعد قرار است در آسمان پرواز كند، اعتراف كرد كه هواپیما قرار است بهترین دوست جدیدش باشد. پیالر نوشت: «سرخیو عزیزم برای این مرحله جدید در باشگاه بزرگ پاریسنژرمن به تو تبریك میگویم. ما مثل همیشه تو را حمایت خواهیم كرد. از طرفی خودم، با یكی از پیچیدهترین چالشهایم روبهرو میشوم، بودن در كنار خانوادهام در پاریس و در عین حال زندگی در مادرید و ادامه دادن به تعهدات حرفهای متفاوت خودم.» پیالر در ادامه به هواپیمایشا­ن هم اشاره كرد و نوشت: «این بار من بهترین دوست جدیدی خواهم داشت: هواپیما. مطمئنم سرگرمیهای جدیدی برای زمان پروازهایم ترتیب

نشریه نیویوركتای­مز گزارش داد تیمهای ملی ایتالیا قهرمان جدید یورو و آرژانتین قهرمان جدید كوپا آمریكا در قالب یك بازی دوســتانه در ورزشــگاه دیگو آرماندو مارادونای شهر ناپل به مصاف هم خواهند رفت. در این رابطه نمایندگان فدراســیون فوتبال ایتالیا و اتحادیه فوتبال آرژانتین با یكدیگر مذاكراتی داشته و مذاكرات طرفین هم به مراحل نهایی رسیده است. به این ترتیب انتظار میرود در آیندهای نه چندان دور، یك بازی مانند بازی بینقارهای كه قبل از شكلگیری جام كنفدراســی­ونها وجود داشت، میان قهرمانان آمریكای جنوبی و اروپا برگزار شود و به این بهانه از مارادونا، اسطوره آرژانتینی باشگاه ناپولی ایتالیا هم یادی شود. آخرین باری كه تیم ملی ایتالیا در شهر ناپل برابر تیم ملی آرژانتین بازی كرد، در مرحله نیمهنهایی جام جهانی ۱990 بود كه در آن بازی مارادونای فقید، كاپیتان آلبیسلسته بود. این ورزشگاه پس از مرگ مارادونا، به احترام او تغییر نام داد و مارادونا نامگذاری شد. در آن سال البته ایتالیاییه­ا از اینكه اهالی شهر ناپل همگی به حمایت از مارادونا پرداختند و تیم ملی كشورشان را تشویق نكردند، عصبانی شدند و تیم ملی ایتالیا نیز نتیجه را واگذار كرد. بسیاری معتقدند از همان روز سناریوی مافیای ایتالیا برای نابود كردن فوتبال مارادونا كلید خورد. خواهم داد. از همه شما به خاطر عشقی كه در تمام این مدت به ما داشتید، سپاسگزارم.»

هواپیمای راحت و مناسب اما پیالر حداقل از پروازی راحت بین مادرید و پاریس لذت خواهد برد. این هواپیما شاید به اندازه جت كریستیانور­ونالدوولیو­نلمسیپرزرق­وبرقنباشدا­ماهنوزهمهر­چهبرایسفری­راحتالزمبا­شدرادر اختیار دارد و انتخاب مدل كوچكتر سســنا سایتیشــن 560 به خاطر طراحی خوبش بود. این جت اختصاصی به خاطر اندازهاش محدودیت كمتری برای فرود آمدن دارد و حتی مجاز است تا به جای باند مخصوصدرمزا­رعخصوصیروی­زمینبنشیند.درعینحالدا­خلشبهخاطرو­جودصندلیها­یچرمی، میزهای با چوب گردو، فرش و حمام، بسیار لوكس است. راموس اولین جلسه تمرینیاش در پیاسجی را بهخوبیگذرا­ندوبرایادا­مهدادنبهای­نراهبسیاره­یجاندارد.اومشتاقاست­تابهآنهادر­دستیابیبها­ولین عنوانقهرما­نیلیگقهرما­نانكمككند. راموسبهتلو­یزیونپیاسج­یگفت:«چیزیكهبیشت­رازهمه نظر من را در مورد این باشگاه جلب كرد، قدرتش است. عطش پیروزی بازیكنان. آنها قبال در فینال لیگ قهرمانان بازی كردند و خیلی نزدیك به قهرمانی بودند، این همان چیزی است كه من را مجذوب كرده است.اگربتوانمد­ردستیابیبه­هدفقهرمانی­باشگاهسهیم­باشم،عالیمیشود.فكركردنبها­ینكهمن پنجمینعنوا­نلیگقهرمان­انرابهدستآ­ورموباشگاه­مانهماولین­عنوانشرابگ­یرد،مانندرؤیاس­ت.»

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran