KHABAR VARZESHI

رسوایی پیرمــــرد پرحاشیه

-

این روزها افشای فایلهای صوتی فلورنتینو پرس، رئیس كهنهكار باشگاه رئال مادرید جنجال بزرگی را در فوتبال اسپانیابهر­اهانداختهو­اعتبارپیرم­ردپرقدرترئ­المادرید را به شدت خدشهدار كرده است.

اولین فایل صوتی او مربوط به اوایل دهه 2000 بود كهاوبهبازی­كنانیمثلرا­ئولگونسالس­وایكركاسیا­س، دو بازیكن بزرگ ســابق رئال مادرید توهین كرده بود. فایــل دوم مربوط به صحبتهــای عجیب او در مورد كاسیاسوهمس­رشبودوحاال­فایلسوممرب­وطبهسال 20۱2 است كه در آن در مورد كریستیانو رونالدو و ژوزه مورینیو، سرمربی وقت رئال صحبتهایی توهینآمیز مطرح كرده اســت. روزنامه الكونفیدنس­یال اسپانیا بخش ســوم از صحبتهای فاش شده پرس را منتشر كــرد. این صحبتها در دو مكالمــه جدا طبق ادعای روزنامه اسپانیایی انجام شده كه دومی مربوط به اكتبر ســال 20۱2 میشــود. او در این صحبتها رســماً كریستیانو رونالدو را یك احمق خطاب میكند. ظاهرا صحبتهای او با یك خبرنگار بوده كه حاال پرس مدعی شده از طریق وكالی او به دنبال شكایت از این خبرنگار و همچنین روزنامه كونفیدنســ­یال است. بخشهای مختلف صحبتهای فلورنتینو پرس را بخوانید.

رونالدو «او دیوانه اســت. واقعا یك احمق اســت، یك آدم بیما. شماها فكر میكنید او نرمال است اما واقعا نرمال نیست. اگرنرمالبو­د،اینكارهارا­انجامنمیدا­د.همهدنیاكار­های احمقانه اخیــرش را دیدهاند. به نظرت چرا این كارهای احمقانه را انجام میدهد؟»

ژرژ مندس و مورینیو پـرس همچنیـن در مورد ژرژ منـدس، مدیر برنامههای

سرشـناس فوتبال جهـان كه وكالت مورینیـو و رونالدو را نیـز برعهـده داشـته، صحبت كـرده اسـت: «مندس نمیتوانـد یك كلمه حـرف به رونالدو بزنـد. به مورینیو هـم نمیتواند حرفـی بزند. هیچ ابهتی نـدارد و كنترلی هـم نـدارد؛ حتـی بـرای مصاحبههـا. هیچ چیـز، حتی یك موضـوع. اینها آدمهایی با خودشـیفتگی مزخرفی هسـتند، هر دو لـوس و مغرور، چه مربـی و چه بازیكن. واقعیـت را نمیبیننـد چـون هـر دوی آنها نانشـان در این اسـت كه واقعیت را نبیننـد و اینطوری پول خیلی بیشـتری بـه دسـت میآورنـد. دو تـا آدم غیرطبیعی و غیرنرمـال هسـتند چـون داریم در مـورد پول هنگفتی كـه بابـت حـق تصویـر وجـود دارد، حـرف میزنیـم. چهـرهای كه آنها از خود نشـان میدهنـد، همه را از آنها متنفـر میكنـد. اگـر افكار عمومـی با یك نفر بد شـوند و از او بدشان بیاید، دیگر همیشه با او بد هستند.»

كونترائو رئیـس باشـگاه رئـال مادرید ظاهـرا رابطه بدی بـا افراد پرتغالی حاضر در باشـگاهش داشـته اسـت. او در مورد فابیـو كونترائـو، دفاع چـپ پرتغالی آن سـالهای رئال هـم حرفهـای عجیبی زده اسـت: «او هـم یك احمق دیگر اسـت. این از تأثیرات رئال مادرید اسـت كه آدمها اینطـور میشـوند. او هم یكی دیگر از آنهایی اسـت كه مغـز در كلـه نـدارد و البتـه از آنهایـی اسـت كـه رئـال مادریـد آنهـا را قـورت میدهـد. در حـال حاضـر او وضعیتـش افتضـاح اسـت و مورینیـو هـم یـك لجبـاز احمـق. اینطـور نیسـت كـه دلـش نخواهد بـازی كند امـا كال آدم دیوانهای اسـت. بـدون گواهینامه رانندگی میكنـد. فشـار روی او زیـاد شـده و حالـش را بـد كرده امـا آن یكـی (مورینیـو) اصـال برایش اهمیت نـدارد كه این مریض شده چون میخواهد او را بكشد.»

پپه فلورنتینو پرس در مورد دیگر پرتغالی سرشــناس رئال مادرید یعنی پپه هم حرف زده است. در این فایل صوتی كه موضوع صحبت احتماال بازیكنان و مربیان پرتغالی تیم بودهاند، بحث به قــرارداد پپه كه زیر نظر كالدرون رئیس قبلی باشگاه رئال مادرید در سال 200۷ امضا شده بود، كشیده میشود. پرس در این مورد گفته: «قطعا 30 میلیون یورو از حســاب برداشــته شده و به طرف دیگر (پورتو) رفته است. باید ببینیم پول كجا رفته است. او این كار را با ژرژ مندس انجام داده كه نماینده رئیس باشگاه پورتوبودها­ست.باحضورمندس­همهچیزعجیب­وغریب پیشمیرود.اودستشبارئ­یسپورتودری­ككاسهاست. او و مندس سر قضیه مورینیو و كاروالیو و فریرا از روسها (آبراموویچ رئیس چلسی) كلی پول گرفتند... آنها پول را به سوئیس بردند. كســی كه این وسط بوده باید سرنخ حساب سوئیس را به ما بدهد.»

موضعمنفعل حرفهای فلورنتینو پرس جنجال زیادی را در فوتبال اسپانیا به راه انداخته اســت. خود او معتقد است این توطئهای علیه اوســت به این دلیل كــه در ماجرای ســوپرلیگ اروپا نقش اصلی را داشته و حاال كسانی به دنبال تخریب چهره و موقعیت او هســتند. در فضای مجازی و شبكههای اجتماعی، هواداران رئال مادرید و ســتارههای این تیم حمالت تندی به فلورنتینو پرس داشتهاند.ازبینافراد­یكهنامشاند­راینمكالما­تبرده شده شامل رائول، كاسیاس، رونالدو و مورینیو، در حال حاضر رائول گونســالس در باشگاه به عنوان مربی تیم دوم رئال مادرید زیر نظر مســتقیم پرس كار میكند.

هیچكدام از این افراد تاكنون واكنشــی به این موضوع نشان ندادهاند و سكوت كردهاند.

از طرف دیگر رسـانههای مهم اسـپانیا مثـل ماركا و آس كـه هـر دو مادریـدی هسـتند هـم فقـط به انتشـار صحبتهـای فلورنتینو پرس پرداختهانـ­د و هیچ تحلیل و نقـدی نسـبت به ایـن صحبتها كه در سـه روز متوالی بخشهای مختلفی از آن منتشـر شـده است، نداشتهاند. به نظر میرسـد پرس تاوان سـنگینی بابـت این حرفها خواهـد پرداخت و در روزهای آینده پیرمرد پرحاشـیهای كـه سالهاسـت قـدرت اول را در رئـال مادریـد، یكی از بزرگترین باشـگاههای دنیـا در اختیار دارد، بـا موقعیتی خطرناك روبهرو خواهد شـد. بسـیاری از مربیـان و بازیكنـان به دلیـل رابطه خوبی كـه در ظاهر با او داشـتهاند و همچنیـن جایـگاه او به عنـوان رئیس رئال مادریـد، به طور مسـتقیم از او انتقادی نكردهاند. بازیكنی مثـل كریسـتیانو رونالدو با دلخـوری آشـكار از رئال جدا شـد اما سـعی كـرد بعـد از مدتی دوبـاره رابطه خـود را با پرس، مثبت نشان دهد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran