KHABAR VARZESHI

كهكشاناینج­است!

ترکیبپاریس­نژرمنباستا­رههایجدید

-

ســرخیو راموس، اشــرف حكیمــی و جورجینیو واینالدوم رســماً به پاریسنژرمن پیوستهاند و جانلوئیجی دوناروما هم همین روزها قرارداد میبندد. از طرفی كیلیان امباپه و نیمار تصمیم گرفتهاند یك فصل دیگر بمانند و خبری از حضورشــان در باشگاه دیگری نیست. حاال مائوریسیو پوچتینو یكی از خوشحالترین مربیهای جهان است، چراكه انبوهی از ستارهها را در اختیار دارد كه دستش را برای چیدن تركیب دلخواه و پیاده كردن تاكتیكهایش بازتر میكند. تركیب پاریسنژرمن كهكشانی به چه شــكلی خواهد بود؟ این یكی از مهمترین سؤاالت هواداران این تیم پیش از آغاز فصل جدید است.

دروازه؛ بهترین سنگربان جوان در 22 سالگی یكی از بهترینهای جهان است و سالها میتواند خیال تیم ملی ایتالیا و تیم ملی باشــگاهیا­ش را بابت داشتن یك سنگربان مطمئن راحت كند. یك ماه در كنار آتزوری بود و با درخشش در مرحله نیمهنهایی یورو 2020 از اركان اصلی قهرمانی این تیم به شمار میرفت. حاال با كسب جایزهبهتری­نبازیكنجام­ملتهایاروپ­ابهمیالنبا­زگشتهتاچمد­انهایش را به مقصد پاریس ببندد. هنوز قرارداد جانلوئیجی دوناروما و پاریسنژرمن رسمی نشده، ولی همه میدانند كار او با این باشگاه تمام است.

خط دفاعی؛ تغییر با راموس سرخیو راموس اشك ریخت و از رئال مادرید جدا شد تا با پاریسنژرمن به ماجراجوییا­ش ادامه دهد. در 35 سالگی هم مثل یك الماس در خط دفاعی است و تجربهاش به كار تیم فرانسوی خواهد آمد. احتماال با حضور راموسكمیتغ­ییراتدرخطد­فاعیپاریسن­ژرمنخواهیم­دید.سرخیو به مركز خط دفاعی خواهد رفت و ماركینیوس كاپیتان برزیلی تیم كه در كوپا آمریكای 202۱ عملكرد خوبی داشته و پرسنل كیمپمبه مدافع ثابت تیم ملی فرانســه در راست و چپ او قرار خواهند گرفت. رضایت از عملكرد این دو بازیكن در فصل گذشــته باعث شــده نیمكتنشــی­ن كردنشان برای پوچ سخت باشــد. به نظر میرسد این فصل سرمربی آرژانتینی باید طبق مهرههایی كه دارد، سیستم تیمش را كمی عوض كند و 3 دفاعه خواهد شد.

مدافع-هافبكهای سمت راســت و چپ یكی بازیكن جدید و یكی قدیمی خواهند بود. بسیاری اعتقاد دارند جذب اشرف حكیمی، برد بزرگ پاریسیها بوده، چراكه برای این بازیكن 22 ساله با سابقه روشن و خوب در دورتمونــد و اینتر تنها 60 میلیون یورو پرداخت كردهاند. نیاز اینتر به پول باعث شد با چنین مبلغی راضی شوند اشرف را به پاریس بفرستند. اشرف هم از آن دســته بازیكنانی بود كه در رئال مادرید میدان ندید. خوان برنات كه بین ســتارههای پاریسنژرمن خوب خودش را جا انداخت، در سمت چپ قرار خواهد گرفت. بازیكن پیشین بایرنمونیخ و والنسیا فصل قبل در دیدارهای مهمی عملكرد بسیار خوبی داشت.

خط میانی؛ ارتباط هلندی- ایتالیایی اینپاریسنژ­رمنزرنگ!شایدخیلیها­تصورمیكردن­دپاریسیهات­ابستان حسابیولخرج­یخواهندكرد،ولیعالوهبر­جذباشرفحكی­میباكمترین مبلغ ممكن و قرارداد بستن با سرخیو راموس آزاد، جورجینیو واینالدوم را هــم بهعنوان بازیكن آزاد و بدون پرداخــت مبلغی به لیورپول به خدمت گرفتند. واینالدوم 5 سال فوقالعاده در لیورپول داشت و لحظات ماندگاری ثبت كرد اما قراردادش تمدید نشد و تصمیم گرفت به پاریس برود. او در 30 ســالگی تجربه خوبی دارد و در یــورو 2020 هم با بازوبند كاپیتانی هلند عملكرد خیلی خوبی داشت. ارتباط واینالدوم با ماركو وراتی ارتباط ایدهآل خواهد بود، چراكه هافبك هلندی خصوصیــات تهاجمی دارد و هافبك ایتالیایی جنگنده و دفاعیتر اســت. ماركو وراتی هم حاال از باتجربههای پاریسنژرمن­استوحاالوا­رددهمینفصل­حضورشدراین­تیمفرانسوی میشود. وراتی هم از بهترینهای ایتالیا در یورو 2020 بود و روزهای خیلی خوبی را پشتسر گذاشته.

خط حمله؛ زهردار مثل قبل شاید خیلیها جذب راموس، دوناروما، واینالدوم و حكیمی را مهمترین حركتهای باشــگاه پاریسنژرمن در تابستان 202۱ بدانند اما حفظ كیلیان امباپه و نیمار كمتر از جذب آن ســتارهها اهمیت نداشت. نیمار كهخیلیوقتپ­یشراضیشدبم­اند،چراكهباشگا­هبارسلوناه­مبرنامهای برای بازگرداندن او نداشت اما راضی كردن امباپه برای ماندن كار آسانی نبود. این بازیكن وسوســه شده بود تا راهی رئال مادرید شود و در تیمی كه از بچگی دوست داشته، بازی كند ولی در نهایت اتفاقاتی افتاد كه برای فصل آخر قراردادش در پاریس ماند. پاریسنژرمن هنوز تصمیم دارد قرارداد او را تمدید كند ولی موفق نشــده. با این حال در تیم پرســتاره جدیدشــان امباپه را خواهند دید. در كنار نیمار و امباپه احتماال آنخل دیماریــا كه در كوپا آمریكای 202۱ گل قهرمانی آرژانتین را به برزیل زد، حضور خواهد داشت. شاید هم در برخی بازیها، مائورو ایكاردی به نــوك حمله بــرود و نیمار وینگر تیم باشــد. با این حــال خط حمله پاریسنژرمن پر از ســتارههای بزرگ و بازیكنانی زهردار است. فصل پیش در لیگ فرانســه 86 گل زدند و در لیگ قهرمانان اروپا هم 22 گل به ثمر رساندند كه آماری فوقالعاده است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran