KHABAR VARZESHI

جادوگر واليبال کـرسيميگيـ­رد؟

-

شمارشمعكوس­برايرقابتس­عيدمعروفبا­92 ورزشــكار دنيا بــراي عضويت در كميســيون ورزشــكارا­ن ,2& شروع شد، همزمان با افتتاح دهكده ورزشكاران در توكيو. ورزشكاران حاضر در دهكده تا2۱ مرداد فرصت دارند تا در غرفههاي رأيگيري جلوي ورودي سالن غذاخوري، اسم چهار كانديدا را به صندوق بيندازند اما كانديداها حتما بايد از رشــتههاي ورزشــي متفاوت باشند. سعيد معروف و پائو گاســول اسپانيايي، بين 30 كانديدا تنها از رشتههاي تيمي واليبال و بسكتبال هستند كه2۱ نفر براي عضويت در كميســيون انتخاب ميشوند و ۱۱ نفر را هم كميتهبينال­ملليمنصوبم­يكند.

ســعيد معروف كاپيتان تيم ملي، نماينده ايران در اين دوره انتخابات كميســيون ورزشكاران ,2& نيست، بلكه او كانديداي واليبال دنيا در اين دوره انتخابات است و به همين دليلحمايته­مهجانبه%9,) راهمدارد.اوحتيعصردي­روز وبيناري با ),9% و محمدرضا داورزني رئيس فدراســيون داشــت تا درباره نحوه تبليغ براي جمعآوري رأي و به دست آوردن كرسي بينالمللي صحبت كند البته كاپيتان تيم ملي قبلازاينهم­رايزنيرابر­ايجمعآورير­أيشروعكرده­است. اوباتماسوا­رتباطهاوكن­فرانسهايآن­الينتبليغا­تراانجام داده است اما ),9% هم بعد از جلسه آنالين ديروز با معروف وداورزنيحم­ايتشازاورا­رسمااعالمم­يكند.اميرخوشخبر سرپرست تيم ملي با تأييد اين قضيه ميگويد: «سعيد تنها كانديدايوا­ليبالدنياد­رانتخاباتك­ميسيونورزش­كاران&2, است و به همين دليل ),9% از او حمايت ميكند. در جلسه وبيناري ديروز هم درباره اينكه كارهايي سعيد و فدراسيون براي تبليغ انجام دهند صحبت شد. البته تا به حال هم سعيد كارهاييكهك­ميتهگفتهرا­انجامدادها­ست.بههرحالمات­جربه خاصي در اين زمينه نداريم و هر پيشنهادي كه كميته ملي المپيك بدهــد، همان را انجام ميدهيم. فكر ميكنم نقش كميتهخيليخ­يلیپررنگاس­ت.»

البته او كار سعيد معروف براي عضويت در كميسيون ورزشــكارا­ن ,2& را ســخت ميداند: «قطعــا رقابت با

ورزشكارانت­اپدنيا،آنهمورزشكا­رانانفرادي­بارشتههاي تيمي فرق ميكند. به طور حتم يك تنيســور يا شــناگر معروف،محبوبيتشدر­دنياخيليخي­ليبيشترازو­رزشكار تيمياست.خودسعيدميگ­ويدجمعآوري­رأيكارسختي اســت. درست است او طرفداران زيادي در دنيا، به ويژه در واليبال دارد و شــايد رشــتههاي ديگر هم نيمنگاهي به موفقيت ســعيد معروف دارند اما كار راحتي نيست. با اين حال تالش مــا اول جمعآوراي رأي صد درصد در كاروان ايران است و بعد هم گرفتن رأي خارجيها.»

او به رغم ســختي كار اما به موفقيت كاپيتان تيمش اميدوار است: «من اميدوارم، اين اتفاق رقم بخورد، چرا كه بزرگترين اتفاق زندگي ورزشي سعيد است و ورزش ايران. اميدوارم رقم بخورد.»

ساع ‌ي:‌خيل ‌يها‌به‌معروف‌رأي‌م ‌يدهند هادي ساعي رئيس كميســيون ورزشكاران كميته ملي المپيك، عضويت معروف در كمسيون ورزشكاران ,2& را مهم ميداند. او خودش، حضور در انتخابات كميســيون ورزشكاران براي المپيك 20۱2 لندن را تجربه كرد، بدون اينكه كرســي را صاحب شود. ســاعي ميگويد: «كرسي كميسيون ورزشكاران كميته بينالمللي المپيك، خيلي مهم و كارآمد براي ورزش ماست، همه بايد دست به دست هم بدهند تا اين اتفاق بيفتد. به هر حال اگر سعيد معروف عضو كميسيون ورزشــكارا­ن ,2& شود، افتخارش براي ورزش ايران است.»

رئيس كميســيون ورزشكاران كميته ملي المپيك، برايانتخاب­سعيدمعروفش­انسقائلاست:«بهنظرمهمه اعضاي كاروان براي جمعآوري رأي براي سعيد معروف در توكيو بايد با ورزشكاران همرشتهاي بقيه كشورها رايزني كنند. شــك نكنيد با رزومهاي كه ســعيد معروف دارد، خيليها به او رأي ميدهند. تعداد واليباليها در المپيك زياد اســت و خيليها او را ميشناسند بنابراين به او رأي ميدهند. از طرفي كميته ملي المپيك و رئيس كاروان هم بــا ارتباط خوبي كه با بقيه كشــورها دارد، ميتواند براي معروف رأي جمع كند.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran