KHABAR VARZESHI

چه کساني دوست دارند دربي به پنالتي کشيده شود؟

-

بدون شــك پرسر و صداترين نقل و انتقاالت تاريــخ فوتبــال ايــران انتقــال مهدي هاشمينسب از پرسپوليس به استقالل بود كه در ســال ۹۷ انجام شد. مهدي هاشمينسب با اينكه يك مدافع بود اما تخصص خاصي در گلزني به استقالل داشــت و در ۴ دربي مختلف۴ گل به استقالل زد تا اينكه علي فتحا...زاده در ســال ۹۷ او را خريد و

جالــب اينكــه

هاشمينســب بــا پيراهن اســتقالل هم به پرســپوليس گل زد و بعد از گلزني از شدت خوشحالي غش كرد!

سالها بعد علي فتحا...زاده در مصاحبه با خبرورزشي افشا كرد يكي از داليلي كه باعث شــد او هاشمينسب را بخرد اين بود كه ديگر به استقالل گل نزند! مدير وقت استقالل البته خيلي اميدوار بود كه مهدي براي استقالل هم در دربي گل بزند كه اين اتفاق يك بار رخ داد.

هاشمينسب بعد از حضور در استقالل به شدت ميان هواداران اين تيم محبوب وميانپرسپو­ليسيهامنفو­رشد به طوري كه يك بار خودش ميگفت بعضي از هواداران پرســپوليس برخوردهاي بسيار تندي با او داشتند ...و اما به هر حال آن انتقال واقعاً جنجالــي بــود و تــا چند ماه رســانههاي ورزشــي بــه آن ميپرداختند.

درروزهايگذ­شتهوبهطورط­بيعيهردوتي­مپرسپوليسو­استقاللتمر­ين پنالتيكرده­اند.ضرباتپنالت­يهميشهريسك­خاصخودرادا­ردودردربي جامحذفي هم دروازهبانه­اي دو تيم آنقدر پنالتيگير نيستند كه تيمشان ازابتدابهد­نبالكشاندن­بازيبهضربا­تپنالتيباش­د.درواقعهيچت­ضميني نيستكهيكتي­مباخيالراح­تبگويدمادر­ضرباتپنالت­يبرندهميشو­يم. از نظر آماري هم آخرين دربي را استقالل با پنالتي برده ولي پرسپوليس هم يك بار در سال ۷6 در ضربات پنالتي استقالل را شكست داده بود.

شايدتيميكه­درضرباتپنا­لتيببازد،سرمربياشنس­بتبهشكست دروقتهايقا­نونيفشاركم­تريراتحملك­ند.بهطورمثالد­ردربيحذفي پارساليحيي­بعدازباختا­نتقاداتچند­انيراتحملن­كردوپرسپول­يسيها تقريباً راحت با آن شكســت كنار آمدند، پس قاعدتاً مربيان دو تيم نبايد بدشان بيايد دربي به ضربات پنالتي كشيده شود. از طرفي دروازهبانه­ا هم فرصتي گير ميآورند كه بيشــتر خودشان را نشان بدهند؛ مثل دوناروما دروازهبان ايتاليا كه حتي بهترين بازيكن يورو0202 شد. با تمام اين اوصاف بعيد است كه مربيان و بازيكنان دو تيم از ابتداي مسابقه و حتي از ابتداي نيمه دوم به دنبال كشاندن بازي به وقتهاي اضافه و ضربات پنالتي باشند چون ميدانند كه بازي مساوي ندارد و در نتيجه در گرماي 0۴ درجه تهران هر قدر دربي را زودتر ببرند بهتر است. هر چند كه مربيان ترجيح ميدهند اگر قرار است ببازند در ضربات پنالتي ببازند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran