KHABAR VARZESHI

استقاللهفت­هاولراببرد­قهرمانميشو­د!

-

آيا استقالل در صورت كسب پيروزي در اولين بــازي فصل ميتواند قهرمان بيســت و يكمين دوره ليگ برتر شــود؟ نگاهي به قهرمانيهاي اســتقالل در ادوار گذشته ليگ برتر مشخص ميكند اين تيم هر زمان توانســته در پايان فصل به عنوان قهرماني ليگ برتر دست پيدا كند فصل را با بازي در خانه و البته با پيروزي پشــت ســر گذاشته است. در ادامه نگاهي گذرا به اين سه قهرماني و سه استارت استقالل انداختهايم.

‌ليگ‌پنجم‌±‌اولين‌قهرماني استقالل در فصل پنجم ليگ برتر موفق شد در اولين بازي خود در اســتاديوم آزادي تيم صباباتري را با نتيجه ۴- يك شكست بدهد. عليرضا نيكبختواحـ­ـدي در دقيقه ۸، رضا عنايتي در دقايق ۶۲ و ۵۸ (پنالتي) و سياوش اكبرپور در دقيقه ۳۴ گلزنان تيم اســتقالل بودند و تكگل تيــم صباباتري را مصطفي

مهديزاده در دقيقه ۵۶ به ثمر رساند. در آن ديــدار خداداد افشــاريان داور بازي خطاي محمودفكرير­ويمحسنسلطا­نيراپنالتي اعالم كرد و علي دايي پشــت ضربه پنالتي ايســتاد ولي وحيد طالبلو موفق شد ضربه كاپيتانتيم­صبارامهارك­ند.استقاللدرپ­ايان فصل پنجم با ۹۵ امتياز و تفاضل گل مثبت ۷۲ به عنوان قهرماني پنجمين دوره ليگ برتر دست يافت و اولين قهرماني خود در اين دوره از مسابقات را جشن گرفت.

‌ليگ‌هشتم‌±‌دومين‌قهرماني اما استقالل فصل هشتم ليگ برتر را نيز با برگزاري مسابقهاي در ورزشگاه آزادي آغاز كرد كه در پايان باز هم برنده از زمين خارج شــد. استقالل در هفته اول فصل هشــتم ابومسلم خراسان را با نتيجه ۲صفر از پيشرو برداشــت. گلهاي اين ديــدار را مجتبي جباري در دقيقه ۷۵ و

مهدي اميرآبــاد­ي در دقيقه ۷۶ به ثمر رساندند.قضاوتآنديد­اربرعهدهخد­اداد افشاريان بود. شاگردان امير قلعهنويي در پايان فصل با۶۶ امتياز و تفاضل گل مثبت ۶۳ عنــوان قهرماني هشــتمين دوره رقابتهاي ليگ برتر را به خود اختصاص دادند تا دومين قهرمانيشان را هم در اين رقابتها جشن بگيرند.

‌ليگ‌دوازدهم‌±‌سومين‌قهرماني اما هتتريك استقالل در قهرماني باز هم با شروع فصل در استاديوم آزادي رقم خورد و البته بازي كه باز هم اين تيم در پايان برنده از زمين خارج شد. تيم استقالل در اولين هفته ليــگ برتر دوازدهم باز هم در خانه به ميدان رفتوحريفجن­وبياش،آلومينيومه­رمزگان رابايكگلاز­پيشروبرداش­ت.فابيوجانوا­ريو در دقيقه ۶۵ تكگل برتري استقالليها را به ثمر رساند. احمد صالحي در آن ديدار قضاوت مسابقه را برعهده داشت. آبيپوشان در پايان فصل دوازدهم با كسب۷۶ امتياز و تفاضل گل مثبت ۴۲ ســومين عنوان قهرماني خود در ليگ برتر و البته آخرين آن را به دست آوردند.

‌ليگ‌بيست‌و‌يكم حاالودرآست­انهشروعفصل­بيستويكملي­گ برتر، استقالل باز هم در اولين بازي در خانه ميزبان تيم هوادار است و مسابقاتش را مانند سه دورهاي آغاز ميكند كه در پايان قهرمان شده است. قضاوت اين بازي برعهده كوپال ناظمي است و از ساعت ۸1 سوت ميخورد. نگاه خوشبينانه به شانس موفقيت آبيها با اين وضعيت اين است كه اگر اين تيم هوادار راببردميتو­انداميدوار­باشدكهدرپا­يانفصل بعد از ۸ فصل دور ماندن از قهرماني بار ديگر اين موفقيت را جشن بگيرد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran