KHABAR VARZESHI

رسيدگي نكند بايد از طريق

-

حميد درخشان ســرمربي و كاپيتان پيشينپرسپو­ليسبيشتراز­باختمقابل الهــالل عربســتان از موضوع ديگري ناراحت و دلخور است. ماجرا مربوط به ويدئوي كوتاهي است كه تماشاگران الهالل عربستان توهينهاي زشتي به ايرانيها كرده ...و خودتان صحبتهاي درخشانرابخ­وانيدوقضاو­تكنيد. آقاي درخشان، ميخواستيم نظرات شما را در خصوص ديدار الهالل و پرســپوليس بدانيم؟ من بيشتر از شكســت از يك موضوع ديگر ناراحت هستم و واقعاً اعصابم ُخرد شده است.

ماجرا چيست؟ متأسفانه فيلم كوتاهي از شعارهاي طرفداران الهالل عربستان روي سكوها به دستم رسيد كه...

كدام فيلم؟ الفاظزشتون­ژادپرستانه­ايبهكاربرد­هبودند. واقعــاً جاي تأســف دارد كــه گروهي مث ًال تماشاگر فوتبال شعار« ايراني بشنو، تو هزار ساله برده ما هستي »...و بدهد.

يــكچيزهاي­يراماهمديد­يمكهخيلي زشتوناپسند­بود. بله، من ميگويم ميزبانــي را گرفتيد نوش جانتان! نفوذ داشتيد و به ايران نيامديد نوش جانتان! بازي را برديد نوش جانتان... اما اين شعارهاي زشــت و توهمي جايي در فوتبال ندارد. همين امروز بايد باشگاه پرسپوليس و آقاي صدري به كنفدراســي­ون فوتبال آسيا شكايتكنند.فدراسيونفو­تبالهماينج­ابايد خود را نشــان دهد و به باشگاه پرسپوليس كمك كند.

اتفاقا يكي از شــعارهاي فيفا مبارزه با نژادپرستيا­ست؟ بلــه، اگــر باشــگاه پرســپوليس از طريق كنفدراسيون­فوتبالآسيا­بهنتيجهنرس­يدبايد به فيفا شكايت كند. تماشاگران الهالل حق نداشته و ندارند شــعارهاي نژادپرستان­ه در استاديوم سر بدهند و ميتوان آنها را محروم كرد.

به نكته جالبي اشاره كرديد. الهالل تيم خوبي بــود و بازي را برد امــا اين رفتارها توجيهيندار­د. دقيقاهمينط­وراست.ميدانفوتبا­لراباجاي ديگري اشتباه گرفتهاند. خيلي مسائل وجود داردوماهمم­يتوانيمهمه­چيزآنهارام­سخره كنيم اما احترام اصل مهم در ورزش و فوتبال است. نبايد اجازه داد اين شعار و رفتارها ادامه پيدا كند.

بسيار خوب، بازي را چطور ديديد؟ در مورد بازي ميتــوان يك روز حرف زد اما واقعيت اين است كه الهالل قويتر از ما بود و زور بردن اين تيم را نداشتيم.

چرا؟ در تمام نقاط از ما سرتر بودند و بر خالف ايران ليگ عربســتان در جريان است و الهالل در كورانمسابق­اتبود.پرسپوليسام­افقطبازي دوســتانه برگزار كرده كه خيلي نميتواند كمك كند. از طرفي يكســري مشكالت در پرواز، حضور در عربستان ...و هم وجود داشت كه شــايد ديگر االن جايي براي صحبت در مورد آن نيست.

الهالل عربستان چند ستاره فوقالعاده خارجي و 6 بازيكن مليپوش داشت؟ هافبكچپپاو­برزيلياينت­يم،پريراهركار­ي دلشخواستكر­دوگوميسراه­مدرمحوطه جريمه ديديم چقدر مهاجم زهرداري است. مليپوشــان الهــالل به ويژه ســلمان فرج فوقالعاده بودند.

سالم الدوسري هم خيلي خوب بازي كرد و گل اول مسابقه را زد؟ بله ولي ســلمان فرج مثل يك ساعت دقيق وســط زميــن كار كرد. خيلــي خوب توپ ميگرفت، پاس ميداد و بازيسازي ميكرد. باهوش و خونسرد بود و كامال وسط زمين را از آن الهالل كرد.

ضعيفترينبا­زيكنپرسپول­يسچهكسي بود؟ نميتوان اسم يك نفر را آورد. همه بد بودند و

شكست يحيي گلمحمدي را قضاوتكنيم.اونشانداده­مربي باهوشي است و در دو سال اخير هم كارنامه خيلي خوبي داشته است. شايد االن راحتترين كار ممكن انتقاد كردن باشد اما بايد بهيحييوكاد­رفنيپرسپول­يس اعتمادوازآ­نهاحمايتكر­د.اين تيمبايدهرچ­هزودترريكا­وري كرده و برگردد. همين جمعه پرســپوليس با فوالد بازي

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran