KHABAR VARZESHI

باشگاههاحذ­فشدند تيممليحذفن­شود

-

تيمهايباشگ­اهيايرانبه­راحتيازليگ­قهرمانانآس­ياكنارگذاش­تهشدند. مدتها بود كه متوجه شــده بوديم ديگر نميتوانيم فوقش جريمهاش را بدهيمامااي­نبرايمادرس­عبرتنشدهبو­د.استقالل،پرسپوليسوگ­لگهر راهيبرايبا­زگشتبهليگق­هرمانانآسي­اندارند.اكنونبايدم­نتظرجريمه اين تيمها باشيم و جاي شكرش باقي خواهد بود كه ميزان محروميت اين تيمها از حضور در ليگ قهرمانان آسيا تنها يك سال باشد.

اماچالشمهم­ترازليگقهر­مانانآسياك­هنسبتبهآنب­يتوجههستيم تاكيدات فيفاست. ماده يك اساسنامه فدراسيون فوتبال بايد مورد تأييد مجلس و دولت قرار گيرد و فدراسيون فوتبال جهان براي انجام اين كار يك ســال به ما مهلت داده كه اين مهلت رو به پايان است و هنوز در فاز عمل اقدامي نشده و تنها وعده داده ميشود.

مشكل حضور بانوان در استاديوم آزادي به هنگام برگزاري بازيهاي تيم ملي نيز كماكان به قوت خود باقيست. اگر در اجراي اين دو درخواست ازسويفدراس­يونفوتبالس­هلانگاريشو­دفيفافوتبا­لايرانراتع­ليقخواهد كرد و اين يعني از دست دادن جام جهاني ۲۲0۲. ما فكرش را نميكرديم كنفدراسيون­فوتبالآسيا­رأيبهحذفتي­مهاياستقال­لوپرسپوليس­بدهد و االن هم اصال تصور نميكنيم كه فيفا تيم ملي فوتبال ايران را از حضور در جامجهانيمح­رومكنداماا­ينتصوراتاش­تباهاست.نهكنفدراسي­ونفوتبال آســيا با ما شوخي داشــت و نه فيفا دارد. تيمهاي باشگاهي ايران از ليگ قهرمانان آسيا حذف شدند. افسوس فايدهاي ندارد و بايد به سرعت به سراغ ساختارها و اصالحات برويم تا اين اتفاق در آينده تكرار نشود. از اين مهمتر اجراي خواستهاي فيفا است كه در نهايت منجر به تعليق فوتبال ايران و از دست رفتن شانس حضور در جام جهاني ۲۲0۲ نشود.

آقايان لطفا هشــدار فيفا را جدي بگيريد. نه مثل كاري كه در قبال هشدارهاي كنفدراسيون فوتبال آسيا كرديد! رئيس فدراسيون فوتبال جهان به خوبي ميداند بركناري علي دايي از سمت سرمربيگري تيم ملي توســط رئيس جمهور وقت يعني محمــود احمدينــژا­د تنها يكي از نمونههاست كه رسانهاي شده و به منظور نظارت بر اجراي مصوبات فيفا به تهران سفر خواهد كرد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran