KHABAR VARZESHI

بهرواندليل­حذف استقالل و پرسپوليس را لو داد

-

يك نكته جالــب در مورد حذف تيمهاي استقالل و پرسپوليس و همچنين گلگهر از ليگ قهرمانان آســيا وجود دارد. بعد از حذف دو بزرگ از آسيا سيل انتقادات حتي از سوي باشــگاهها­ي استقالل و پرســپوليس ســمت و ســوي فدراسيونفو­تبالرانشان­هگرفتهاما بــد نيســت بدانيد اســتقالل و پرسپوليس حتي در مهلت تعيين شده از سوي كنفدراسيون فوتبال آســيا مدارك خود را در ســايت بارگذاري نكرده بودند! آنها زماني اين كار را انجــام دادند كه مهلت تعيين شده از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا به پايان رسيده بود.

غالمرضا بهروان كه پيشتر رياســت كميتــه صــدور مجوز حرفهاي را برعهده داشت، اين خبر را تأييد كرد و گفت: «اين ميتواند دليــل اصلــي حــذف تيمهاي اســتقالل و پرســپوليس از ليگ قهرمانانآس­ياباشدبهاي­نخاطركه كنفدراسيون فوتبال آسيا پيشتر استقالل را در سال ۵8۳۱ به خاطر تأخير در ارســال اسامي از جدول ليگقهرمانا­نآسياكنارگ­ذاشت.»

بهروان گفت: «اينطور نيست كه اين تصميم به يكباره اتخاذ شده

شده باشــد. كنفدراسيون فوتبال آسيا در سالهاي اخير به دفعات به باشگاههابر­ايرعايتالز­اماتهشدار داده بود و اين هشــدارها از سوي ســازمان ليگ به باشگاهها تأكيد ميشــد اما زياد مــورد توجه قرار نميگرفت.ديديدكهحتي­تيمهاي آبيوقرمزبه­موقعمداركخ­ودرادر ســايت بارگذاري نكردنــد. به هر صورت اين تصميم اتخاذ شــد تا تيمهاي آبي و قرمز ساختار خود را اصالحكنند.اگرچهدرروز­هاياخير اقداماتــي در اين خصوص صورت گرفت اما ديگر دير شده بود.»

رئيس ســابق كميته صدور مجــوز حرفهاي در پاســخ به اين ســؤال آيا ممكن اســت تيمهاي استقالل و پرسپوليس بيش از يك فصــل از حضور در ليگ قهرمانان آسيامحرومش­وند؟گفت:«تيمهاي استقالل و پرســپوليس تا زمان دريافت مجوز حرفهاي حق حضور در بازيهــاي ليــگ قهرمانان را نخواهند داشت. بنابراين ابتدا بايد ســاختار خود را اصالح تا مجوز حرفــهاي دريافت كنند اما ميزان محروميــت و همچنين جريمه نقدي در جلسه ۶۱ دي مشخص خواهد شد.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran