KHABAR VARZESHI

عكسعزيزيخا­دمبااينفان­تينوهمبهدر­دماننخورد

-

غيبت تيمهاي مطرح در ليگ قهرمانان آســيا فرصت را در اختيار تيمهاي ضعيفتر براي قدرتنمايي خواهد گذاشــت. كنفدراســي­ون فوتبال آســيا پس از ســالها اولتيماتوم به باشــگاهها­يي كه موارد حرفهايسازي را رعايت نكردهاند در نهايتبرايل­يگقهرمانان­آسيا۲۲0۲تص­ميمبهكنارگ­ذاشتن آنها گرفت. اتفاقي بيسابقه كه گريبان دو تيم محبوب فوتبال ايران را هم گرفت... ‌ضرر‌مالي‌هنگفت‌در‌انتظار‌&)$ برخــي از اين تيمها از جمله اســتقالل و پرســپوليس در زمره تيمهاي پرطرفدار آسيا هستند كه غيبت آنها در ليگ قهرمانان آسيا ممكن است خسارت مالي براي كنفدراسيون فوتبال آسيا داشته باشد. اسپانسرهاي­ي كه فقط براي تيمهاي پرطرفدار دست به جيب ميشدند اما كنفدراسيون فوتبال آسيا با اين مسئله كنار آمده است.

‌فرصتي‌براي‌قدرتنمايي‌ضعفا با اين شــرايط اين دوره از ليگ قهرمانان فرصت خوبي براي قدرتنمايي تيمهاي ضعيف خواهد بود. در اين شــرايط فوالد از ايران در سيد يك و ســپاهان هم در ســيد دو قرار گرفته و تيمهايي از اردن، تاجيكستان، هندوستان و تركمنستان نيز در سيد سه قرار دارند.

‌فرصت‌خوب‌براي‌تي ‌مهاي‌ايراني جــدا از تيمهايي مثل الهالل، دو نماينده ايران هم اين فرصت را دارند تا قهرماني اين دوره را كسب كنند. در شرق آسيا نيز تيمهاي سرشناسي غايب هســتند. ايــن دوره فرصت ظهور يك قهرمان گمنام اســت كه اميدواريم ايراني باشد. اميرحاجرضا­ييكارشناسف­وتبالايران­درخصوصحذف تيمهاي ايراني از ليگ قهرمانان آسيا، نظرات جالبي دارد. بخشهايي از آخرين مصاحبه حاجرضايي را بخوانيد:

ضربه خيلي ســنگيني بود، هرچند اتفاقاتي كه در فوتبالايرا­نرخميدهدبر­ايمنتعجببر­انگيزنيستا­ما تأثربرانگي­زاست.درموردداست­انيكهختمبه­شرشد،بايد بگويمهموار­هافراديهست­ندكهاظهارن­ظريهمراهبا­يك نوع توهم داشتند و ميگفتند چنين اتفاقي نميافتد و پرسپوليس و استقالل و در درجه بعدي گلگهر از آسيا حذفنميشوند.آنهامدعيبو­دند&)$ ميداندتيمه­اي ايرانــي چقدر طرفــدار دارند و حضور تماشــاگرا­ن در ورزشگاهها حيثيت كنفدراســي­ون فوتبال آسيا را باال ميبرد ولي واقعيت چيز ديگري است. $)& قوانيني را تدوين كرده كه بايد اجرا شود و ما اجرايش نميكنيم.

اين اتفاق در صحنه جهاني هم رفتهرفته رخ خواهد داد.فيفاباقوان­ينششوخيندا­ردواصالانع­طافبهخرج نميدهد.ميخواهمتصو­يرسازيذهني­كنيد،ماچقدر پرونده در $)& داريم كه همه را باختيم؟ يك پرونده ديگر از ايران روي ميز $)& ميرود، كســاني كه قرار است رسيدگي كنند، ميگويند: «باز از ايران و باز هم بدهي»، اين برايشان عادي شده است.

دلخوشــي ما همين است كه از مرحله گروهي به حذفي صعود كنيم؟ يك تيم قهرمان جام ميشود اما ديگر تيمها چيزهايي را از جام جهاني سوغات ميبرند،

جز ما. اين مســئله از نظر ترانســفر بازيكن، وضعيت اقتصــادي فوتبال، تراز مالي، نوع آموزش، امكانات ...و روي تيم حاضر در جام جهاني تأثير دارد و هر كشوري به قدر قدرت و مديريتش بعد از جام، آنها را در فوتبال كشورش پياده ميكند. ما كدامها را انجام دادهايم؟ چه چيزي به عنوان ســوغاتي از محل حضور در جامهاي جهاني به فوتبالمان وارد كردهايم؟

رئيس فدراسيون دست در دست اينفانتينو، دست همراميفشار­ند،صحنهجذابوع­اطفيشكلميگ­يرد، چهره هر دو سرشار از خنده است، اين تصاوير متبادر اين نكته براي آقايان است كه فيفا با ما صميمي است و محرومنميشو­يم؟اصالاينطور­نيست.اينفانتينو­قبل از اينكه مسئوليت جهاني داشته باشد، يك ديپلمات است و اين نيســت كه با يك عكس قوانينش را زير پا بگذارد. بنابراين يا ما آگاهي نداريم يا متوهم هستيم.

بهرنكينگاو­لآسيافكرمي­كنمواينهمه­گرفتاري! چطوربهخودم­انستمميكني­م.بااينهمهاس­تعدادهاي فوتبالي و مقطعي كه دست سرمربي از بازيكنان خيلي خوب پر اســت، چگونه با تصميمات غلط در اتاقهاي دربسته،اينسرمايهه­اراهدرميده­يم.چشماندازخو­بي براي اين فوتبال نميبينم. متوهم نباشيم؛ ديديم كه از ليگ قهرمانان حذفمان ميكنند، خيلي راحت و ساده پول قراردادهاي­ي كه پرداخت نكردهايم را از حلقوم شما كه نه، از مردم گرفته و بهره و كارمزدش را هم ميگيرند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran