KHABAR VARZESHI

ملوانوبازگ­شتشيرينبهس­نسيروس

-

در هفته سيزدهم ليگ يك تمام مدعيان برنده شدند به جز دو تيم آرمانگهر سيرجانوقشق­اييشيرازكه­درخانهشكست­خوردند.ملوانانزلي­صدرنشين بدونشكستلي­گيككهبرايا­ولينباردرخ­انهميزباني­ميكرددريكه­واي آفتابي و چمن زيبا به مصاف شمسآذر قزوين رفت و با وجود برتري خيلي دير به گل پيروزي رسيد. ملوان با دو جلسه تمرين در انزلي نشان داد كه هنوز با ورزشگاهتخت­يبهخوبيجان­يفتادهوبهت­مرينبيشترد­راينورزشگا­هنيازدارد. نماينده قزوين كه ميدانست كار سختي مقابل صدرنشين دارد با يك بازي بســته و دفاع پرتعداد براي يك امتياز به ميدان آمده بود و البته در ضدحمله بســيار خطرناك نشان داد. قوي سپيد از دوري در ليگ برتر خسته شده و به ستوه آمده و ميخواهد با پرواز بر باالي مرداب انزلي به سوي آسمان ليگ برتر به سرعت هرچه تمامتر حركت كند. بعد از گل ديرهنگام ملوان، مازيار زارع، ســرمربي جوان ملوان به افتخار اين تيم ايستاده دست ميزند. ملوان براي رســيدن به پيروزي تا لحظهاي كه داور در سوت خود به عالمت پايان بازي ندميده، تالش خواهد كرد و آنها نشــان دادهاند كه يك تيم مبارز هستند و ميخواهند اين فصل به ليگ برتر صعود كنند. اين تيم ملوان جاي دست زدن هــم دارد. ملوان تنها تيم بدون باخت بازيها در 13 هفته ســپري شــده از بازيهاست. از طرفي اين تيم با دريافت فقط 4 گل صاحب عنوان بهترين خط دفاعي بازيها بوده و اصول دفاع و حمله را به خوبي رعايت ميكند.

باخت خانگي قشقايي و آرمانگهر مس كرمان و اســتقالل خوزستان رقيب جدي ملوان با برد ميدان را ترك كردند. مس در تهران با يك گل ويستاتوربي­ن را شكست داد. ويستاتوربي­ن در روزي كه خوب بازي كرد و چهره يك بازنده را نداشت، مغلوب ضدحمله و تكگل مس شــد. استقالل خوزستان براي عبور از سد شهرداري آستارا كار چندان دشواري نداشت و پيشبيني ميشد با دست پر از زمين خارج شــود. آستاراييها دو هفته است با پايان رأفت ميبازند. پارس جنوبي جم در ادامه نتايج خوبش در شيراز نسخه قشقايي را در دقايق پاياني پيچيد و 3 امتياز شيرين گرفت. آرمانگهر سيرجان كه در خانه به كمتر تيمي باج ميداد، اين بار تســليم خوشه طاليي ساوه شد تا نشان دهد راه سختي در انتظارش است. نماينده ساوه با شكست حريف به جمع مدعيان پيوست. رايكا هم با علي لطيفي دومين باخت متوالي را دشت كرد و در خانه به خيبر خرمآباد باخت. حاال معلوم شــد كه مشكل رايكا و شهرداري آستارا پيروز قرباني و فرشاد پيوس نبودهاند و عيب كار جاي ديگري است.

سايپا بردن بلد نيست شهرداري همدان باز هم در خانه برنده نشد و با تساوي يك- يك مقابل مس شهربابك دو امتياز مهم از دست داد. ماشينسازي قعرنشين تا دقيقه 90 تيم پيروز ميدان بود اما بازي برده -2 يك را با اســتقالل مالثاني با تساوي 2-2 عوض كرد تا همچنان در حسرت اولين برد باقي بماند. سايپا هم با اميد روانخواه بردن را بلد نيســت و سه هفته اســت كه نميبرد. سايپا حريف قعرنشينشاه­ينبوشهرنشد­ودردقايقپا­يانيپيروزي­راازدستداد.اكنون بعد از اوضاع خيلي بد شاهين و ماشينسازي در جدول، وضعيت استقالل

مالثاني، سايپا، رايكا و شهرداري آستارا هم چندان تعريفي ندارد و در حال تالش براي بقا هستند. بهترينهايه­فته

تيم هفته: خوشه طاليي ساوه كار بزرگ هفته سيزدهم را خوشه طاليي ساوه در سيرجان انجام داد كه با يك گل به برتري رســيد تا دومين شكست متوالي آرمان گهر را رقم بزند. خوشه طاليي يك گل در نيمه اول زد و در نيمه دوم بازي را مديريت كرد تا روي نوار موفقيت گام بردارد.

بازيكن هفته: آرمان شهدادنژاد (مس كرمان) اگر درخشش دروازهبان مس كرمان نبود، ويستاتوربي­ن تهران حداقل يك مساوي از حريف ميگرفت. مهاجمان ويستاتوربي­ن هر بار حمله كردند با ســد بزرگي به نام آرمان شهدادنژاد روبهرو شدند و اگر اين دروازهبان نبود، تيم كرماني نميتوانست با دست پر ميدان را ترك كند.

مربي هفته: مازيار زارع (ملوان) تعويض طاليي مازيار زارع در دقيقه 80 فرشــته نجات وي و ملوان شــد. اميرحســين يحييزاده در دقيقه 86 هم يك گل قشنگ زد و هم ملوان را همچنان در صدر جدول نگه داشت. زارع كه در ديدار با سايپا به خاطر ابتال به كرونا غايب بزرگ ملوان بود، دوباره با بازگشت به نيمكت قوهاي سپيد خزر شادابي را به اردوي ملوان آورد و عامل مهم پيروزي اين تيم در مصاف با شمسآذر قزوين، تعويضهاي نيمه دوم او بود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran