KHABAR VARZESHI

استقالل004­1کپي برابراصلاي­تالياي0202

-

در تازهترين اظهار نظرهاي ســرمربي اســتقالل نكتهاي مطرح شــد كه مشخص ميكند سرمربي جواناينتيم­تحتتأثيرات­فاقاتسالها­ياخيرحاال برنامه متفاوتي براي فصل جاري رقابتهاي ليگ برتــر در ســر دارد. فرهاد مجيــدي در تازهترين اظهاراتش در نشســت خبري پيش از ديدار مقابل مس رفسنجان به موضوعي اشاره كرد كه شايد از ديد بسياري پنهان ماند.

معضل‌ني ‌مفصل سرمربي۵۴ ساله استقالل كه در فصل بيستويكم براياولينب­اردردورانم­ربيگرياشبه­طوررسمي ازابتدايفص­لباتيمتحتا­مرشواردرقا­بتهاشده و پيــش از اين غيــر از اســتقالل در هيچ تيمي مربيگري نكرده، با اشاره به شيوه بازي تيمش در هفتههاي آغازين ليگ برتر به اين موضوع اشــاره كرد كه در سالهاي گذشته، استقالل همواره در نيمفصل اول امتيازات زيادي را از دست ميداد اما حاال با شــيوه تازهاي در نظر دارد ترتيبي دهد تا استقاللدرن­يمفصلاولبي­شترينامتيا­زاتممكن را كســب كرده و خود را براي يك دور برگشــت

العاده آماده كند.

همفكري‌با‌گابريل ســرمربي استقالل كه از ارديبهشت سال جاري (اواخر ليگ برتر بيســتم) دائمــا با گابريل پين (دستيارايتا­ليايياش)همفكريميكن­دمشخصاً تحت تأثير تجربيات مربي سابق تيم ملي ايتاليا عجلهاي براي رسيدن به آنچه در دوران فوتبالش هم به آن عالقهمند بود ندارد. تيم ملي ايتاليا بين اهالي اين فوتبال همواره به تيمي شهرت داشته كه آهسته و پيوسته در تورنمنتهاي بينالمللي حضــور پيدا كرده و در نهايت با نتايج اقتصادي و حتيگاهيدرب­ازيهاييباض­رباتپنالتي­خودش را بــه قهرماني در رقابتهــاي مهم بينالمللي رسانده است.

مدل‌ايتاليايي تيم ملي ايتاليا كه به تازگي در جام ملتهاي 0۲0۲ اروپا توانســت قهرمان قاره سبز شود نيز در همين شــرايط بود. نگاهي به نتايج ايتاليــا در آن دوره از مسابقات مشخص ميكند اين تيم با شيوهاي شبيه به استقالل امروز و نتايجي نزديك با حريفانش به قهرماني رســيد. تيم ايتاليا پس از صدرنشيني در گروه خودش در مرحله يكهشتم نهايي، اتريش را دو- يك شكســت داد. اين تيم در دور يكچهارم نهايي بلژيك را با همين نتيجه (۲- يك) از پيشرو برداشــت و در ديدار نيمهنهايي پس از 0۲1 دقيقه مقابل اسپانيا به تساوي يك- يك رسيد و در نهايت در ضربات پنالتي ‪۲ ۴-‬ برنده شد. الجورديپوش­ان ايتاليادرد­يدارفينالن­يز0۲1دقيقه­مقابلانگلس­تان ايستادگي كردند و پس از اينكه بازي در وقتهاي قانوني با نتيجه يك- يك مســاوي شد باز هم در ضربات پنالتي با حســاب ســه- دو برنده شده و قهرمان جام ملتهاي 0۲0۲ اروپا شدند.

چنينشرايطي­ازنگاهكادر­فنيفعلياست­قالل همدورنبوده­وفرهادمجيد­ينيزدرهفته­هاياخير نشاندادهاس­تقالليرابه­ميدانميفرس­تدكهبيش از هر چيز به كســب نتيجه و برد فكر ميكند. يك اســتقالل با كپيبرداري از الجورديپوش­انايتاليا.نگاهي به رنگ لبــاس ايتاليــا در آن تورنمنت هم مشخص ميكند چرا اســتقالل فصل جديد را با شــورت سورمهايوپي­راهنوجوراب­آبياستارت زده است.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran