KHABAR VARZESHI

فرهاد بهترازيحيـ­ــيخريد كرد استراتژيگل­محمدي درنقلوانتق­االتعوضشد

-

سه‌شـنبه‌ ‌21 دی‌ ‌1400 ـ‌ ‌ سـال‌ بيسـت‌وپنجم

با دریافت ۰۱ گل ومصدومیتآل­کثیر

خبربدبرایپ­رسپولیسیها

پرسپوليس در هفته چهاردهم ليگ برتر نتوانست قعرنشين ليگ را شكست دهد و نمايش نسبتا پرانتقادي در مشهد داشت. از آن طــرف اســتقالل از ســد يكــي از تاكتيكيتري­ن تيمهاي ليگ عبور كرد تا قهرمانياشد­رنيمفصلتقر­يبامسجلشده باشد.يكيازداليل­تفاوتعملكر­داستقالل و پرســپوليس در اين فصل را ميتوان به خريدهاي تابستاني دو تيم مرتبط دانست. در تابستان هم پرسپوليس و هم استقالل چندمهرهكلي­ديخودراازد­ستدادندولي بازيكنان جديد استقالل تا اينجا عملكرد بهمراتببهت­رينسبتبهخر­يدهايجديد پرسپوليس داشتند. كوين يامگا بهترين گلزن آبيها در 14 هفته گذشته بوده و هم بــه عنوان بازيكن هجومــي هم به عنوان وينگبــك نمايش خوبــي از اين بازيكن ديديم. رودي ژســتد هم كه نوع بازياش منتقداني دارد با حمايتهاي مجيدي در طول چند هفته گذشــته، تبديل به يك بازيكنمهمد­رتيماوشدها­ست.آمارگلزني او، قابل دفاع نيســت ولي مجيدي اعتقاد دارد اين مهاجم خواستههاي او در زمين را بهبهترينشك­لممكنپياده­ميكند.جعفر

سلمانيوامي­رحسينحسينز­ادههمخيلي زود به تركيب اصلي اســتقالل رسيدند. هرچند در استقالل هم چند بازيكن جديد اين تيــم مثل محمدرضا آزادي، اميرعلي صادقي و امين قاسمي اصال موفق نبودند ولي ساير نفرات نمايشهاي بسيار خوبي داشــتند و به اســتقالل كمك كردند تا صدرنشين ليگ باشد.

همه اين موارد حاكي از اين اســت كه مجيــدي ضعفهاي تيمــش را به خوبي شناختهوتوا­نستهآنهارا­تاحدزياديب­رطرف كند. البته كه ســرمربي استقالل در نقل و انتقاالتزم­ستانيهمبهد­نبالتقويتت­يمش اســت. در مقابــل، پرســپوليس اصال در خريدهاياين­فصلموفقعمل­نكردويحيي گلمحمديكهب­هدليلبدهيه­ايباشگاهش امكان خريد بازيكــن خارجي با كيفيت را نداشت مجبور شد فقط از بازيكنان داخلي اســتفاده كند. رضا اسدي كه با سروصداي زيادي راهي پرسپوليس شد و از او به عنوان جانشــين احمد نوراللهي ياد ميشد، به جز چنــد بــازي نخســت در بقيــه بازيها نيمكتنشين بوده و فقط در دقايق پاياني به ميدان ميرود. حامــد پاكدل هم كه فصل گذشتهگلهاي­حساسيبرايآ­لومينيومزد­ه بود، نمايش دلچســبي در هفتههاي قبل نداشت، هرچند در حال حاضر مصدوم است و نميتوانــد براي تيمش به ميــدان برود. عليرضا ابراهيمي هم كه قرار بود جانشــين محمدحسين كنعانيزادگ­ان شود، بيشتر بازيهاي تيمش را از روي نيمكت تماشــا كرده است.

به اين خريدها ميتوان رضا دهقاني جوان را هم اضافه كرد كه قرار بود به يكي ازستارههاي­اينتيمتبدي­لشوداماپيش از بسته شدن پنجره تابستاني با رضايت كادر فني قرمزها راهي تراكتور شد تا اين ذهنيت به وجود بيايد كه اين خريدها بر اســاس نياز تيم انجام نشده است. تنها خريد پرسپوليس كه نسبتا موفق بوده و عملكرد قابل قبولي از خودش به نمايش گذاشته،علينعمتياس­تولياينباز­يكن هــم بــا تبديل شــدن به يــك مدافع ششدانگ فاصله دارد. در مورد بازيكنان تاجيكستاني پرسپوليس هم نميشود قضاوتــي انجام داد، چراكــه هنانوف و صفــروف هنوز فرصــت بــازي براي سرخپوشان را به دست نياوردند.

پرســپوليس تا پايان هفته چهاردهم 10 گل دريافت كرده و گلمحمدي قصد ايجاد تغييراتي را در ساختار دفاعي تيمش دارد. يحيي كه به دنبال جذب يك هافبك و يك مهاجم بود، حاال با دردسرهاي جديدي مواجه شده است. در بازي با شهرخودرو مشهد آلكثير هم مصدوم شد و اگر رباط صليبي پاره كرده باشد، حداقل شش ماه از ميادين دور خواهد بود و كل فصل را از دســت ميدهد البته پزشكان و كادر فني پرسپوليس اميدوارند چنين اتفاقي رخ نداده باشــد اما به هر حال حتي اگر عيسي مصدوم نباشد، پرسپوليس بايد يك مهاجم ديگر بخرد.

به نظر ميرســد گلمحمدي با توجه به رفتن رادوشويچ و دريافت گلهاي زياد تيمــش بايد يك دروازهبــا­ن و حداقل يك مدافع هم بخرد. بعضــي از مردان دفاعي پرسپوليسان­تظاراترابر­آوردهنكرده­اندوبههمين­دليلاسترات­ژيگلمحمديد­رفصل نقل و انتقاالت عوض ميشود و بايد برخالف پيشبينيهاي اوليه در ساختار دفاعي هم تيمش را تقويت كند. پرسپوليس پارسال تا پايان هفته چهاردهم ۸ گل دريافت كرده بود اما امسال 10 گل خورده و عالوه بر آن استحكام و صالبت دفاعي اين تيم نسبت به سالهاي گذشته كمتر شده است. به همه اينها باال رفتن سن سيدجالل حسيني را هم اضافه كنيد تا متوجه شويد كه يحيي گلمحمدي حتي اگر در نيمفصل مدافع جديدي نخرد، در پايان فصل حتما بايد اين كار را انجام بدهد.

پرســپوليس البته هنوز به آينده اميدوار است و يحيي تيمش را از مدعيان اصلي قهرمانيميد­اندامابههر­حالبسياريا­زهوادارانپ­رسپوليسهمق­بولدارندكه­تيمشان قدرت و صالبت فصول گذشته كه قهرمان شد را ندارد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran