KHABAR VARZESHI

استقاللدرب­ادلقبقهرما­نينيمفصلنم­يخوابد

-

بيژن طاهري بازيكن و مربي اســبق استقالل در گفتوگوباخب­رورزشي،دربارهديدا­راخيراينتي­م، قهرماني استقالل در جدول دور رفت و برگزاري مســابقات ليگ برتر بدون كمكداور ويديويي اظهاراتيرا­مطرحكرد. استقاللسرا­نجامقهرمان­دوررفتشد. نظرتاندرای­نبارهچيست؟ بايد از اين بابت خدا را شكر كنيم و به همه بچههاي تيم اعم از اعضاي كادر فني و بازيكنان تبريك بگوييم اما به قول معروف بابت اين قهرمانيها نه جاميبهكسيم­يدهندونهجا­ييثبت ميشود.اينقهرماني­ياهمانصدرن­شيني فقط يك اســم و لقب اســت. زياد نبايد در باد اين مسائل خوابيد. كار استقالل تازه شروع شده و يك دوره برگشت سنگين و سخت پيش روي ماست.

بازيبانفتم­سجدسليمانچ­طوربود؟ شكرخدانتيج­هبازيمشخصك­ردكهاستقال­لهيچ مســابقهاي را دســتكم نميگيرد و مقابل همه حريفانش با احترام وارد ميدان ميشود و نگاهي به جايگاه تيمها در جدول نميكند.

شرایط ميزباني نفت مسجدسليمان خوب بود؟ بهیادداریم­کهدراراكبر­خيمسائلباع­ثدلخوري کادرفنياست­قاللشد؟ اتفاقا اين جا همه چيز خوب بود، جوي عالي و منظم. معموال مســابقاتي كه آقاي جالل مرادي ناظر آن است در بهترين شــكل برگزار ميشود. از ميزباني باشگاهنفتم­سجدسليمانه­ممتشكريم.

تعدادي از هواداران هــم روي کوههاي اطراف نشستهبودند. بله. واقعا باعث تأسف است كه به خاطر كرونا هنوز درهاي ورزشگاهها رو به هواداران باز نشده. ما شرمنده طرفداران استقالل هستيم. آنها ســاعتها در اهواز منتظر ما بودند تا تيم به آنجا برود و بازيكنان را در فــرودگاه ببيننــد. اميــدوارم اين بيمــاري لعنتي هرچه زودتر از بين برود تا درهاي ورزشــگاه رو به هواداران باز شود.

ضربه زبير نيكنفس از خط رد شده بود یا نه؟ بله رد شد و گل بود ولي متأسفانه شوت نيكنفس جزوگلهاياس­تقاللمحسوب­نشد.ماخودمانهم بعدا ديديم كه به گل تبديل شده است.

اگر بازي مساوي ميشد این موضوع چه اهميتي براي باشــگاه اســتقالل پيدا ميکرد؟ آیا نبود کمكداوروید­یویيبهضررا­ستقاللنميش­د؟ اين اولين اتفاق اينچنيني نبود و قطعا آخرين اتفاق هم نيست. درست است كه ما بازي را با گلهاي زياد برديــم ولي اگر بازي مســاوي ميشــد و كار گره ميخــورد در آن صــورت ايــن شــوت و اين گل

ســروصداي زيادي به پا ميكرد. متأسفانه اينقدر درباره اين مســئله كه چرا 9$5 نداريم حرف زده شــده كه ديگر بحثش براي مسئوالن لوث شده و كســي به آن توجه نميكند. در نيمفصل دوم كه دروازهها كوچكتر ميشود نبود 9$5 ميتواند به ضرر خيلي از تيمها شود يا برعكس ميتواند سرنوشت يك تيم را در بحث سقوط به دسته پايينتر يا قهرماني مشخص كند.

چرا چنين سيستمي در ایران استفادهنمي­شود؟ اين ســؤال ما هم هست. وقتي همه كشورهايصاح­بفوتبالازا­ينسيستم اســتفاده ميكنند چرا ما در ايــران نبايد آن را داشته باشيم؟ اين كوتاهي از طرف كيست؟ ما هم در لحظه شوت نفهميديم كه توپ به گل تبديل شد و در تصاوير آهسته ديديم. قطعا كمكداور هم در آن لحظه، با آن سرعت باالي توپ متوجه نشده ولي وقتي تكنولوژي در چنين مواردي به كمك انسان ميآيد چرا نبايد از آن استفاده كنيم؟ به خدا آوردن چنين سيســتمي اينقدرها ســخت نيست كه مسئوالن دربارهاش حرف ميزنند. اميدوارم هرچه زودتر 9$5 را بياورنــد چون خود ما تا اينجا بابت نداشــتن 9$5 در بحــث داوري و پنالتيهــا­ي سوختهمان كم ضربه نخوريم. مسئوالن لطفا براي نيمفصل دوم در اين باره فكري بينديشند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran