KHABAR VARZESHI

ملوانهمچنا­ن مدعيان را به دنبال خودميكشد

-

بهزاد وكيلي(شهسوار)

جعفراحمدي(آبيك)

رضا حياتالملك(خورموج)

حميدرفيعزا­ده(تهران)

عليرضاكاظم­ي(دليجان)

محمدسرافرا­ز(تهران)

شهرام حاجيپور(اصفهان)

عليمحمدي(اردبيل) از 20 گلي كه در هفته چهاردهم ليگ يك از خط دروازهها عبور كــرد، 10 گل آن از دقيقه 85 به بعد به ثمر رسيد و اين موضوع نشان ميدهد تيمها تا آخرين لحظه براي پيروزي ميجنگيدند. اگر چه ملوان انزلي و مس كرمان با 0۳ و 29 امتياز رقابت فشرده وتنگاتنگيد­ارنداماخيب­رخرمآباد،استقالل خوزستانوآر­مانگهرسيرج­انهنوزناام­يد نبوده و خود را مدعي ميدانند. در هفتهاي كه گذشت ملوان صدرنشين بدون شكست بازيها، بهترين نتيجه را در بيرون از خانه گرفت و با۳ گل استقالل مالثاني را شكست داد.ملوانطيچند­سالاخيرساب­قهنداشته ۳ گل به تيمي در بيرون از خانه بزند. ملوان وقتي در نيمه اول به خاطر كيفيت بسيار بد زمين نتوانست كاري از پيش ببرد، در نيمه دومتعويضها­يمازيارزار­عنتيجهرابه­سود ملوانبرگرد­اند.ابتداسجادب­ازگير،مهاجمي كه وقتي پا به توپ ميشود، كمتر بازيكني ميتواند توپ او را بگيرد، با يك ضربه قيچي برگردانملو­انراصاحبگل­كرد.سجادبعد از اين گل قشنگ، شادي نكرد چون دو سال پيــش از همين تيم مالثاني به ملوان آمده بود. در دقايق پاياني هم ملوان از آشفتگي حريف استفاده كرد و 2 گل ديگر زد كه اگر بازي زود تمام نميشد، قوهاي سپيد خزر به گلهاي ديگري هم ميرسيدند.

مس و خيبر در كورس ماندند بازي بزرگ و حساس هفته را مس كرمان از استقالل خوزستان برد. بازي پاياپاي دو تيم با گل دقايق پاياني كرمانيها ۳ امتياز مهم را به حساب اين تيم واريز كرد. خيبر خرمآباد در 15 دقيقه پاياني كوالك كرد و با زدن۳ گل به تيم قعرنشين شاهين بوشهر ۳ امتياز گرفت تا همچنان در كورس باقي بماند. شــاهينيها تا قبل از دريافت گل، پابهپاي حريف متمــول خود جنگيدند و حتي ميتوانستند دروازه خيبر را باز كنند. خوشهطاليي ساوه برابر بازي بسته و دفاع محكم شهرداري همدان متوقف شد تا هم 2 امتياز مهم از دست بدهد و هم از كورس با ساير مدعيان عقب بماند.

عملكرد بد نماينده قزوين شــمسآذر قزوين برخالف جريان بازي مغلوب اشــتباهات دروازهبان خود و ضد حمالت آرمانگهر سيرجان شد تا۳ امتياز خانگي را از دست بدهد. عملكرد نماينده قزوين بعد از خريد امتياز بادران تهران به

مبلغ ۳1 ميليارد و 900 ميليون تومان به هيچ عنوان در ليگ يك خوب نبوده و اين تيم احتياج به يك بازنگري روي نيمكت تيمش دارد. قشــقايي شــيراز با مهدي رجبزاده هفتههاست نتيجه نميگيرد و اين بار در آستارا به شهرداري باخت. مس شــهربابك تيم جديد كرماني با يك گل رايكاي بابل را شكست داد تا علي لطيفي را صاحب سومين باخت كند. رايكا با اين نتايجوبازي­هاينااميدك­نندهبايدبر­ايبقا بازي كند. پارس جنوبي جم در ديداري كه برتر از ويســتاتور­بين تهران نبود، با تكگلدقايقپ­ايانيبهبرت­ريرسيد.سايپا در يــك بازي برتــر و تهاجمي برخالف بازيهاي گذشــته قدر موقعيتها را به خوبي دانســت و با 4 گل ماشينسازي قعرنشــين را مغلــوب كرد تا چشــم به

بازيهاي بعدي داشته باشد. بهترينهايه­فته

بهترين تيم: ملوان انزلي ملوانرابها­يندليلتيمه­فتهانتخابك­رديم كه تا به حال به هيچ تيمي ۳ گل نزده بود و از طرفي اين تيم 14 هفته اســت كه باخت ندارد. ملوان طي ۳1 بازي 11 گل زد اما در يك ديدار ۳ گل به ثمر رساند. ملوان از همان ابتدا در مصاف با استقالل مالثاني براي برد به ميدان آمد و در نيمه دوم به خواستهاش رسيد تا همچنان شكستناپذير باقي بماند. مالثاني تيمي اســت كه در اهواز ســايپا را شكست داده و در بيرون از خانه با شمسآذر قزوين و ماشينسازي به تساوي رسيده بود.

مربي هفته: اميد روانخواه (سايپا) سايپا بعد از ۳ بازي اولين پيروزي را با اميد روانخواه دشت كرد تا اميدوار به بازيهاي آينده باشــد. ســايپا اگرچــه 4 گل به تيم ته جدولي ماشينسازي زد اما بازي حسابشدهاي به نمايش گذاشــت و به نظر ميرسيد در شيوه بازي خود تغييراتي را ايجاد كرده است.

بازيكنهفته: ميالد پورصفشكن (مس) فرشيد پاداش هر 2 گل شهرداري آستارا را به قشقايي زد و مهرداد حيدري 2 گل از 4 گل سايپا را وارد دروازه ماشينسازي كرد و روزخوبيراپ­شتسرگذاشتن­دامامهمتري­ن گل هفتــه را ميالد پورصفشــكن به ثمر رساندكهباي­كضربهسرتما­شاييدردقاي­ق پاياني، مس كرمــان را همچنان در باالي جدول نگه داشت.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran