KHABAR VARZESHI

سبقت بزرگ فرهاد از فكري و استراماچون­ي

-

15 بازي، صدرنشــيني و بــدون ناكامي. اين يعني يك نمايش مقتدرانه و مثالزدني كه از استقالل در نيمفصل اول ديديم. اســتقالل فصل را در حالي آغاز كرد كه تمام تيمباانديش­ههايفرهادم­جيديبستهشد­هبودوسرمرب­ي ميتوانست پاسخگوي عملكرد خودش باشد. تيم فرهاد آرامآرام و هفته به هفته بهتر شــد چون انديشــهها­ي تاكتيكي مجيدي در يك فرآيند مشخص و منظم تزريق ميشــد. اين تيم نيمفصل اول را با صدرنشيني به پايان رساند و حسرت شكست را بر دل تمام رقبايش گذاشت تا جهشي تاريخي با مجيدي را سپري كند.

گل خوردن فقط در 4 مسابقه استقالليها طي 15 مسابقه دور رفت فقط 5 مرتبه دروازه خود را باز شــده ديدند كه آمار بســيار خوبي به حساب ميآيد و كمتر تيمي در ليگ برتر ميتواند چنين ساختار دفاعي مناسبي داشته باشــد. اين گلها در 4 بازي وارد دروازهاستق­اللشدودرتم­امطولهفتهف­قطفجرسپاسي، صنعتنفت،آلومينيومو­مسرفسنجان(2گل)تيمهايي

بودندكهموف­قبهگشودندر­وازهشاگردا­نفرهادمجيد­ي شدند و بزرگاني همچون پرسپوليس و سپاهان در تحقق چنين امري ناكام بودند.

گلزني در هر 56 دقيقه روند گلزني اســتقالل هم اگرچــه در هفتههاي آغازين مســابقات مطلوب نبود ولي آرامآرام بهتر شــد و سير صعودي گرفت. استقالليها نيمفصل را در حالي به پايان رساندهاند كه 24 گل زده در كارنامه آنها ثبت شده است. رقمي قابل دفاع كه البته با توجه به تمايل هواداران براي ديدن اســتقالل تهاجمي، بايد بهتر شــود و خود فرهاد مجيدي هم به اين مسئله در مصاحبههايش اذعان دارد. ميانگين گلهاي زده اســتقالل در دور رفت، يك گل به ازاي هر 56 دقيقه بوده است.

باالتر از فكري و استرا نكته بســيار مهم ديگري كه در كارنامه استقالل اين فصل به چشــم ميخورد، ســبقت فرهاد مجيدي از سرمربيان گذشته است. آبيپوشان در دور رفت فصل 9۸-99 موفق به كسب92 امتياز با استراماچون­ي شدند و نيمفصل اول ليگ گذشــته را نيز در حالي با محمود فكري تمام كردند كه 26 امتياز اندوخته داشتند ولي حــاال در خاتمه نيمفصل اول بيســتويكم­ين دوره پيكارهاي ليگ برتر،53 امتياز برايشان ثبت شده (البته با احتساب پيروزي انضباطي مقابل گلگهر سيرجان) بنابراين مجيدي كامال باالتر از فكري و مرد ايتاليايي قرار گرفته است.

حسرت پيروزي اســتقالل مجيدي نميبازد و در اين فصل هنوز هيچ تيمينتوانس­تهبرندهشدن­مقابلآبيها­راجشنبگيرد. رويهاي كه كامال متفاوت با فصول گذشته است چون استقالل فصل قبل در پايان نيمفصل اول سه شكست متحمل شده بود و يك فصل پيش از آن هم با هدايت مرد ايتاليايي دور رفت را در حالي به پايان رساند كه دو ناكامي در كارنامهاش ديده ميشــد ولي حاال شرايط كامال متفاوت با قبل تلقي ميشود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran