KHABAR VARZESHI

منچسترسيتي-‌چلس‌ي؛‌معادله‌قهرماني

-

پس از دو هفته رقابتهاي ليگ برتر انگليس با نبرد مهم تيمهاي اول و دوم جدول يعني منچسترسيتي و چلسي از سر گرفته خواهد شد. اين دو تيم امروز از ساعت ۶1 در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم خواهند رفت.

منچسترسيتي؛بهترينفرصت سيتيزنها باز هم از دست رقبا در رفتند. فاصله 10 امتيازي با چلسي و 11 امتيازي با ليورپول حاشــيه امني براي تيم پپ گوارديوال ايجاد كرده. حاال خيال منچسترسيتي راحت است اما از قهرماني مطمئن نيست، چرا كه راه طوالنيايتا­پايانفصلبا­قيمانده.سيتيازاكتب­ركهمقابلكر­يستالپاالس شكست خورد، 11 بازي متوالي را برد و اين نقطه عطفي در فصل -2022 2021 برايشان بوده. حاال گوارديوال ميداند اگر چلسي را در اتحاد ببرند، خيالش در ديدارهاي آتي راحتتر خواهد بود و حتي وقتي مسابقات ليگ قهرمانان اروپا از سر گرفته شود، ميتواند به برخي ستارههايش استراحت بيشتري بدهد. اين بهترين فرصت براي بيشتر كردن فاصله با رقباست.

چلسي؛ كورس را داغ كن تيم توماس توخل هميشه كارهاي غيرقابل پيشبيني كرده كه مهمترين آنها بردن منچسترسيتي در فينال ليگ قهرمانان اروپاي فصل گذشته بود. با اين حال خودشــان هم خودشان را زياد غافلگير كردهاند. در 7 بازي اخير، چلسي فقط 2 برد داشته و همين باعث شده تا فاصلهشان با صدر جدول به 10 امتياز افزايش پيدا كند. درســت در روزهايي كه سيتي ميبرد، آنها نبردند و كورس قهرماني سرد شد. حاال برد چلسي حتي شايد ليورپول را هم خوشحال كند. با كاهش فاصله به 7 امتياز اميدوار به جبران خواهند بود. يادتان باشد تيم توخل فصل قبل در اتحاد مقابل سيتيزنها برنده ميدان را ترك كرد.

آخرين جدال سپتامبر120­2درديداررف­تفصلجاريلي­گبرترانگلي­س،منچسترسيتي موفق شد چلسي را در استمفوردبر­يج با تنها گل ژسوس شكست دهد. آمار بازي در 49 نبرد ليگ برتري بين منچسترسيتي و چلسي، سيتيزنها ۵1 بازي را بردهاند و آبيهاي لندن در 27 ديدار برنده شدهاند. 7 بازي هم مساوي شده است. در 3 ديــدار آخــر دو تيم همواره تيم مهمان برنده بوده اســت. منچسترسيتي 2 مرتبه در استمفوردبر­يج و چلسي يك مرتبه در اتحاد ميزبانشان را شكست دادهاند. اين دومين مرتبه در تاريخ است كه پيش از ديدار منچسترسيتي وچلسيايندو­تيم،تيمهاياولو­دومجدولهست­ند.مرتبهقبلي ژانويه 201۵ چلسي كه صدرنشــين بود مقابل منچسترسيتي با نتيجه يك- يك متوقف شد. بعد از شكست دادن ليورپول در جوالي 2020 و چلسي در ديدار رفت اين فصل، منچسترسيتي در پي اين است كه چهارمين تيم انگليسي باشــد كه 3 بازي متوالي را از قهرمانان اروپا ميبرد. ناتسكانتي ،)1982( تاتنهام )1984( و اورتون )198۵( پيش از ســيتيزنها چنين ركوردي زده بودند. حاشيه امنيت 10 امتيازي منچسترسيتي با رقبا در پايان هفته 12، چهارمين آمار خوب تا اين هفته در تاريخ ليگ برتر اســت. ليورپول با اختالف ۶1 امتيــازي در فصل 2019-2020 بهترين تيم اين ليست است. سيتي در فصل 2017-2018 در هفته 21 فاصله 14 امتيازي با تيم دوم جدول داشت. پــپ گوارديــوا­ل و توماس توخل 4 مرتبه به عنوان ســرمربيان منچسترسيتي و چلسي به مصاف هم رفتهاند كه پپ برنده تنها يك بازي بوده و توخل 3 بازي را برده. رحيم اســترلينگ تا به حال در ورزشــگاه اتحاد 49 گل زده. او ميتواند بعد از سرخيو آگوئرو كه در مجموع ۶01 گل در اتحاد زد، دومين بازيكن سيتي باشــد كه به مرز 0۵ گل در ورزشگاه خانگي سيتي ميرسد. كوين دبروينه مقابل تيم ســابقش چلسي روي 4 گل در 4 بازي آخر نقش داشته. ستاره منچسترسيتي 3 گل به چلسي زده و يك پاس گل هم ارسال كرده است.

مصدومان و محرومان اولكسـاندر زينچنكـو، فيـل فـودن، بنژامـن منـدي، جان اسـتونز و

ريـاض محـرز به داليل مختلفي از جمله مصدوميـت، حضور در جام ملتهـاي آفريقـا و زندان در ايـن ديدار نميتوانند منچسترسـيت­ي را همراهـي كننـد. بـن چيلـول، ريـس جيمـز و تـروو شـالوبا هـم مصدومـان چلسـي هسـتند و منـدي هم در جـام ملتهـاي آفريقا حضور دارد.

تركيب احتمالي دو تيم منچسترسيتي: ادرسون، واكر، دياس، الپورت، كانسلو، گوندوغان، رودري، دبروينه، ژسوس، استرلينگ و برناردو چلســي: كپا، كريستنسن، سيلوا، روديگر، آســپيليكو­ئتا، جورجينيو، كواچيچ، آلونسو، هاورتس، مانت و لوكاكو

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran