KHABAR VARZESHI

گفتوگو با کميل براي انصراف از سفر به کامبوج

-

سيدستارصيد­همچنينبهاس­تقامتدراسك­ي صحرانوردي اشاره ميكند: «رشته اسكي استقامت همانطور كه از اسمش پيداست به صبر و پشتكار زيــادي احتيــاج دارد. اين خيلي مهم اســت كه اسكيبازان در اين رشته حداقل دو بار در روز تمرين داشــته باشــند. با توجه به شــرايط آب و هوايي كشــورمان بارش برف كمي داريم و بيشتر فصل را ســعي كردم با دويدن، كوهنوردي و رول اســكي خــودم را آمــاده نگه دارم چراكه شــرايط بدني و آمادگي جسماني در اين رشته حرف اول را ميزند.»

مليپوش اســكي معتقد اســت در ايران مليپوشان هميشه عليرغم مشكالت به دنبال بهترين نتيجه هستند: «در كشورهاي آسيايی و اروپاييبات­وجهبهسختيو­هيجانانگيز­بودناين رشته اولويتهايي در نظر گرفتند به نحوي كه كشورهای تركيه و ارمنستان با بهترين امكانات روز دنيا، چهار ســهميه را براي اعزام به المپيك قطعي ميكنند اما ورزشــكارا­ن ايران هميشه با تعصب و با غيرت عمل كردهاند و خود را نشــان دادهاند، شــعار ما در اين چند سال «كسب بهترين نتيجهعليرغ­مهمهمشكالت­و كمبودها» بوده است.»

در پايــان نيز ســتار صيد اظهار اميدواري ميكند: «اســكي استقامت شــرايط خاصي دارد؛ بايد پيســت اسكي مناسب با سطح، ارتفاع و شرايط فني استاندارد داشته باشد. تنها پيست بينالمللي در كلوپ نور دماوند ميباشد، كمبود امكانات و دسترسي نسبتاً دشوار ســبب شــده تا عالقهمندان به اين رشته بهخصوص بوميان پيســتهاي بزرگ از اســكي استقامت فاصله بگيرند. تالشهاي خوبي در حال صورت گرفتن است و اميدوارم پيستهاي اسكي صحرانوردي در سراسر كشور افزايش پيدا كنند.»

پيشكسوتان كشتي براي منصرف ساختن كميل قاسمي قهرمان المپيك و جهان از ادامه حضورش در كامبوج، تالش خود را آغاز كردند. در خالل ديدارهاي روز دوم پيكارهاي قهرمانيكشو­ر (گرگان) بهروز ياري از پيشكسوتان كشتي و يكي از اعضاي كميته فني همين رقابتها، جلسهاي دو نفره با كميل قاسمي برگزار كرد و خواستار انصراف او از حضور و ادامه همكاريش در كامبوج شد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran