KHABAR VARZESHI

اتهامسنگين­بهاسكوچيچب­هخاطر۲استق­اللی

-

مدتهاست موضوع ســرباز بودن يا نبودن سياوش يزداني و محمدحسين مرادمند 2 بازيكن تيم استقالل مطرح است و چند تيم نيز از اين باشــگاه به خاطر استفاده از اين دو بازيكن شكايت كردند اما هنوز كميته انضباطي پاسخ مشخصي به اين درخواســت آنها نداده و به همين دليل پرونده باز است. برخي ميگويند فدراسيون تمايل ندارد بازيهايي كه استقالل از اين دوبازيكناس­تفادهكردهر­ا3-صفركندواست­قالليهانيز­مدعي هســتند اين دو بازيكن همچنان دانشجو هستند و خبري از مشموليت آنها نيست. با اين حال مديرعامل فجرسپاسي اتهام تــازهاي درخصوص ايــن دو بازيكن به اســتقاللي­ها و البته اسكوچيچ زده است.

ميخواهند با مليپوش شدن سرباز نشوند عبدالرســو­ل فالح، مديرعامل باشــگاه فجرسپاسي در مورد صحبتهايي كه درخصوص سياوش يزداني و مردامند مطرح شــده، افزود: «ما ميدانيم چه بازيكناني ســرباز هستند و چه بازيكنانيچ­ندماهپيشسر­بازشدند.دوبازيكناس­تقاللدرتار­يخ اول يا هشــتم اسفند سرباز هســتند. موضوعاتي شنيدهام كه اميدوارم درست نباشــد چون اخالقي هم نيست. با مسئوالن فدراسيون هم صحبت كردم. شــنيدم گاهي دوستان رايزني ميكنند كه اينگونه بازيكنان را به تيم ملي دعوت كنند تا آنها بتوانند تا2 سال ديگر در باشگاههاي خود خدمت كنند. من شك ندارم مسئوالن تيم ملي اخالقا اين كار را نخواهند كرد و افرادي كه شايستگي دارند، به تيم ملي دعوت ميشوند، نه با پارتيبازي و رايزني. من هم اين موضوع را فقط شنيدهام.»

نگاهها به ليست اسكوچيچ حاال نگاهها متوجه ليست اسكوچيچ براي دو بازي آتي تيم ملي در مقدماتي جام جهاني خواهد بود و بايد ديد اين دو بازيكن در ليست تيم ملي حضور دارند يا نه؟ و حتي اگر مربي كروات قصد دعوت از اين بازيكنان را هم داشــته، با اين ادعا كارش ســخت ميشود.

پاسختنداست­قالليها فرشــيد سميعي، معاون حقوقي باشگاه اســتقالل با اشاره به اظهارات روز گذشته مديرعامل باشگاه فجرسپاسي پس از بازي با پرســپوليس درباره مشمول ســربازي بودن دو بازيكن تيم استقالل گفت: «متأسفانه مديرعامل يكي از باشگاههاي ليگ برتري كه پيش از اين يك تيم شيرازي را به دسته اول فرستاده بود، اظهارات بســيار عجيب، غيرمرتبط و داراي بار حقوقي را مطرح كرده كه باشگاه استقالل برخورد قانوني و اقدام قاطع در اينبخشراحق­مسلمخودشمي­داند.باشگاهمحتر­مفجرامكان استفاده از بازيكنان سرباز را دارد اما نه مركز نظام وظيفه است كه درخصوص زمان اعزام و محل خدمت بازيكنان ساير تيمها اظهــار نظر كند، نه متولي بررســي مدارك و مســتندات و نه صالحيت اظهار نظر در مورد دعوت يا عدم دعوت از بازيكني به تيممليرادا­رد.اينباشگاهح­تيمرجعتصمي­مگيريدرخصو­ص محل سپري كردن خدمت بازيكنان سرباز هم نيست و بسياري از بازيكنان هم با توجه به شرايط بحراني و غيرحرفهاي مديريتي حاكمبراينب­اشگاهووضعي­توخيموتأسف­برانگيززمي­نمسابقه در اين شهر كه موجب اعتراض همه تيمها شده و در شأن مردم شــريف و فوتبالدوست شيراز نيســت، عالقهاي به گذراندن خدمت در اين تيم ندارند و ترجيح ميدهند براي ملوان يا ساير باشگاههايم­مكنبازيكنن­دكهازرفتار،شرايطوامكا­ناتبهتري برخوردار هستند.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran