KHABAR VARZESHI

صادقيبرايس­ومينبارشاگ­ردیحييشد

-

سعيد صادقي شاهماهي نقل و انتقاالت بود و در نهايــت هم با انتقالي پر ســر و صدا راهي پرسپوليس شد و به گفته خودش به آرزوي دوران بچگي خود رســيد. سعيد صادقي در فصل قبل با تأثيرگذاري روي ۰2 گل بهترين بازيكن ليگ بيســتويكم بود. اين جمله اما جزئيــات بيشــتري هم دارد كــه ميتواند خصوصيات اين بازيكن را بيشــتر مشخص كند. بازيكني كه مانند همه بازيكنان عالوه بر نقاط قوت، نقاط ضعفي هــم دارد. صادقي نفوذهاي خوبي دارد و سرعت باالي او كمك ميكند تا يار مقابــل را به راحتي از پيشرو بردارد. سعيد همچنين ضربات ايستگاهي را هنرمندانه ميزند ولي مثال در شوتهاي راه دور و ســرزني ضعــف دارد. صادقي با وجود سابقه زياد در ليگ برتر، خيلي دير شناخته

شــد و در گلگهر و زير نظــر امير قلعهنويي تبديل به يك ســتاره تأثيرگذار شد و به تيم ملي هم رسيد.

اما شــايد كمتر كســي بداند كه اولين همكاري سعيد صادقي و يحيي گلمحمدي در شــهرخودرو نبوده اســت. در اولين سال حضور يحيي گلمحمدي در قم، صادقي به صبا رفت كه البته با فرصت بازي پيدا نكردن خيلي زود از اين تيم جدا شــده و به خدمت سربازيرفت.حاالبعدازگ­ذشتچندينسا­ل از آن روزها اين بازيكن به عنوان ستاره ليگ معرفيشدويح­ييرامشتريپ­روپاقرصخود ديد. خود ســعيد و البته اطرافيانش هميشه عنوان كردند كه او فوتبالش را به نوعي مديون يحيي است و همين موضوع در پرسپوليسي شدن صادقي نقش مهمي ايفا كرد.

گفتني اســت اين ســومين همكاري مشــترك صادقي و گلمحمدي به حساب ميآيد. ســعيد پيش از اين 46 بازي زير نظر گلمحمدي انجام داد و در اين ديدار موفق به زدن دو گل و دادن شش پاس گل شد. صادقي كه متولد ســاري مازندران اســت، خانواده پرسپوليســ­ي دارد و خود سعيد هم به گفته دوســتان نزديكــش از بچگــي طرفــدار پرسپوليس بوده است.

سعيد فوتبال خود را از دوران كودكي با پيوســتن به آكادمي صنعت ساري آغاز كرد سپس سال 91 در 18 سالگي به تيم صباي قم ملحق شــد ولــي پس از يك ســال به دليل نرسيدن فرصت بيشتر از اين تيم جدا شد. در ادامــه ســال 1۳92 در 19 ســالگي جهت گذراندن دوران خدمت ســربازي به مدت دو

سال در تيم نيروی زميني تهران توپ زد. سال 1۳94 به تيم «مس كرمان» پيوست و پس از يكسال از اين تيم جدا و به تيم «خونه به خونه بابل» ملحق شــد و تا سال 1۳96 در اين تيم مشغول بازي بود. سال 1۳96 در ۳2 سالگي به تيم پيكان پيوست ولي پس از نيمفصل از اينتيمجداو­بهتيمشهرخو­درومشهدمنت­قل شد و تا ســال 1۳99 براي اين تيم به ميدان رفت.صادقيليگدر­هجدهمباتيم­شهرخودرو مقامچهارمي­درليگبرترا­يرانرابهدس­تآورد و به همراه اين تيم در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا حاضر شــد. بعد از آن هم تا پايان ليگ بيســتويكم در گلگهر بازي كرد و حسابي درخشــيد. صادقي در مجموع 1۳1 بازي در ليــگ برتر انجام داده و آمار 16 گل و 24 پاس گل را به ثبت رسانده است.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran