KHABAR VARZESHI

کدامستارهه­ادرنيمفصلج­داميشوند؟

-

بيترديــد پرســپوليس يكــي از پرمهرهترين تيمهاي دو دهه اخير خود را در ليگ ۲۲ تشــكيل داده و يحيي گلمحمدي هرگونه ابزاري را براي چينش تاكتيکهاي مختلف در اختيــار دارد. هرچنــد كه تا به اينجاي كار با همان سيســتم مورد عالقــهاش راهي ميدان شــده و با بردهاي اقتصادي صدرنشين ليگ برتر است. سيستم يحيي باعث شده تا برخي از ســتارههاي پرسپوليس نيمكتنشــي­ن و سكونشين شده و فرصتــي بــراي خودنمايــي پيدا نكردهاند. بازيكناني كه مورد توجه خيلي از تيمهــاي ليگ برتري قرار گرفتند و حتي تيمهاي مدعي نيز خواهان حضور اين نفرات هستند.

مهدي عبدي؛ مهاجــم جوان و گلزن پرســپوليس كه مدتي اســت با برچسب«ندويدن»ازتركيبپرس­پوليس خارجشدهواز­نظرروحيآنق­درتنزلپيدا كــرده كه ديگر نشــاني از همان گلزن بالفطره سرخها در دربيها و فينال ليگ قهرمانان ندارد، مورد توجهترين بازيكن پرسپوليسبر­ايحضوردرتي­مهايديگر اســت. او عالوه بر يک پيشنهاد جدي از باشگاهچاوز­پرتغالازچن­دتيممدعيني­ز پيشنهادهاي خوبي دريافت كرده است. ســرمربيان تيمهاي گلگهــر، فوالد، نســاجي و سپاهان به شــدت به دنبال جذب او بــوده و بيترديــد در صورت موافقت يحيي با جدايي عبدي با توجه به حضور آلكثيــر، اين مهاجم جوان و گلزنرادريك­يازاينتيمه­اخواهيمديد.

حامد پاكدل؛ با وجود مصدوميت طوالني مدتش در اين فصل، همچنان يكيازبازيك­نانياستكهپ­يشنهادهاي خوبي دارد. پاكدل كه هنوز يک فصل ديگر از قراردادش با پرسپوليس باقي اســت براي جدايي از پرســپوليس و پيوستنبهنس­اجي،گلگهر،ذوبآهن، هوادار و فوالد بايد به شــكل قرضي از پرســپوليس جدا شود. اين مهاجم در اين فصل خيلي كم فرصت بازي كردن را پيدا كرد و با توجه بــا حضــور لوكاديا، دياباته و همچنيــن اضافه شــدن آلكثيــر بعيد است فرصت زيادي در ادامه فصل هم به او برسد.

كمالكامياب­ينيا؛هافبکدفاعي باسابقه پرسپوليس كه پرافتخارتر­ين بازيكنسرخه­امحسوبشدهو­ردپاي او در تمام موفقيتها و قهرمانيهاي چند سال اخير پرســپوليس ديده ميشود، يكي از بازيكناني است كه با وجود پا به ســن گذاشتن، همچنان طرفدارانخا­صخودرادربي­نمربيان ليگ برتــري دارد. قلعهنويي، جواد نكونام، محمد ربيعي و ساكت الهامي از مربياني هستند كه تمايل زيادي به همكاري با كمال در تيمهاي گلگهر، فوالد،مسوهوادارد­ارند.بهايننفرات حميد مطهري و تيم نســاجي را هم اضافه كنيد كه نشان دادهاند براي جذب هر بازيكني از پرســپوليس مشــتري شــماره يک به حساب ميآيند.جالباينجاس­تكهباشگاه ســپاهان نيز با درخواســت خوزه مورايس سرمربي پرتغالي و كاربلد اينتيمبراي­جذبكمالكام­يابينيا مواجه شده و حتي شنيده ميشود سپاهانيهاب­هشكلرسميپي­شنهاد خود براي جــذب اين بازيكن را به باشگاه پرسپوليس ارائه كردهاند.

سيامكنعمتي؛يكيازبازيك­ناني است كه مشتريهاي زيادي در ليگ برتر دارد. او كه به عنوان ستاره پيكان چشم برانكو را گرفت و سرخپوش شد، طي چند فصل اخير يكي از مهرههاي ثابت سرخها در منطقه راست زمين بــوده و به عنوان وينگر و به ويژه دفاع راست بازي كرده است اما انتقال دانيال اسماعيليفر به پرسپوليس به جدايي رامين رضاييان ختم نشــد و حتي بازيكني با كيفيت نعمتيراهمن­يمكتنشينكر­د.نگاهي به آمار پرســپوليس در منطقه راست خط دفاعي نشــان ميدهــد دانيال اســماعيلي­فر تنها يک بــار در اراك مصدوم شــد و در ميانه نيمه دوم آن بازي از زمين بيرون رفت و يک بار هم در بازي مقابل مس كرمان در بيست دقيقه پاياني از زمين بيرون رفت كه هر دو بار ســيامک نعمتي جاي او را گرفت. آمار حضور سيامک نعمتي در ميدان غير از ايــن دو زمان 4۲ و ۰۲ دقيقهاي بســيار كوتاه بوده اســت. نعمتي يــک بار در دقيقه ۵۸، يک بار دقيقه ۰۹ و ســه بــازي دقيقه ۸۸ به ميدان رفته اســت. يعني اينكه او در چهار بازي هم اصال به ميدان نرفته و نيمكتنشــي­ن محض بــوده و در ۵ مسابقهايكه­بهميدانرفت­هبااحتساب وقتهاي اضافه شايد كال زير۰3 دقيقه در ميدان بوده و اصال بازياش به چشم نيامد. با همين شرايط و تبديل شدن يكي از ستارههاي پرسپوليس به مهره نيمكتنشــي­ن يحيي گلمحمدي، طبيعــي اســت كه نعمتــي با چند پيشــنهاد خوب ليگ برتري مواجه شود. به گونهاي كه برخي رسانهها از مدتها قبل جدايي نعمتي را قطعي دانسته و مدعي شدهاند او در نيمفصل از پرسپوليس جدا ميشود. به جز يک تيم اماراتي دو تيم مدعي صنعتي نيز خواهان جذب نعمتي بوده و با ايجنت او مذاكراتي نيز داشتهاند.

هنانــوف؛ مدافع كمحاشــيه و مليپوش تاجيک پرسپوليس كه اين فصل براي حضور در خط مياني مورد نظــر يحيي قرار گرفتــه با توجه به كارايي زياد و بازي در چند پســت مختلــف يكي از نفراتي اســت كه هميشه مشتري دست به نقد دارد. به ويژهآنكهيك­يازبازيكنا­نخارجياست كه با وجود كيفيت فنــي قابل قبول قيمت زيادي هم ندارد. به جز نساجي و هوادار، ذوبآهن و مس كرمان نيز از تيمهايي هستند كه خواهان جذب اينبازيكنه­ستند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran