KHABAR VARZESHI

لهستان±آرژانتين جنگ اسطوره و فوقستاره بارسلونا

-

نبردي كه از ابتداي جام منتظرش بوديم امشــب از ساعت 23:30 در ورزشگاه 974 برگزار خواهد شد. لهســتان و آرژانتين با روبرت لواندوفسكي و ليونل مسيامشبدرد­يداريحساسا­زگروه& جامجهاني 2022 قطر به مصاف هم خواهند رفت.

لهستان؛ صدر را هديه نده سالهاست كه لهستان در جام جهاني تيمي نبوده كه در حد راهيابي به مراحل حذفي باشد. عقابها با اينكه ساليان اخير پرستارهتر هم شدهاند به خواستهشان نرسيدند. حاال طبق فرمول و چيزي كه روي كاغذ تصور ميشــد يك امتياز از مكزيك و 3 امتياز از عربســتان گرفتهاند. اتفاق خوب برايشان شكســت آرژانتين بود و باعث شــد حاال صدرنشينباش­ندوشانسخوب­يبرايحفظ اين جايگاه داشته باشند. لهستان اگر مثل بازي با عربســتان باشد شانس شكست دادن آرژانتين را هم خواهد داشــت. در واقع بــا همان تصورات قبــل از جام جهاني دستكم بايد 5 امتياز از اين گروه بگيرند كه حكم صعودشان را امضا خواهد كرد. آيا امشــب شب خندههاي روبرت لواندوفسكي

مقابل ليونل مسي خواهد بود؟

آرژانتين؛ لئو و دوستان برميگردند باخت مقابل عربستان شوكي به فوتبال آرژانتين بود؛ شوكي كه خيلي زود از آن بيرون آمدند و مقابل مكزيك همان تيم هميشــگي شــدند. قهرمان كوپا آمريكاي سال گذشته حتي مقابل عربستان هم يك نيمه خيلي خوب داشــت و به آينده اميدوار اســت. ليونل مسي آخرين جام جهانياش را پشتسر ميگذارد و نميخواهد خيلي زود از اين مسابقات كنار برود. آرژانتينيه­ا با صبر و حوصله مقابل مكزيك به 3 امتياز رسيدند و مسي هم مثل هميشه سرحال بود. در سالگرد درگذشت مارادونا هم انگيزه متفاوتي گرفتند. در تاريخ مسابقات پيش آمده تيمي نخستين بازياش را ببازد و در نهايت قهرمان شود، در نتيجه اينكه آلبيسلسته تا فينال هم برود عجيب نخواهد بود.

آخرين جدال ژوئن 2011 در ديداري دوســتانه لهستان موفق شد با نتيجه 2-يك آرژانتين را شكست دهد. ميرزيوفسكي و بروژك براي لهستان و روبن براي آرژانتين گل زدند. آمار بازي

لهســتان و آرژانتين 3 مرتبه به مصاف هــم رفتهاند كه 2 بازي در 3 جامهاي جهاني 1974 و 1978 بوده. 2 مرتبه لهستان پيروز شده و يك برد هم ســهم آرژانتين بوده است. در جام جهاني هم هركدام يك مرتبه برنده شدهاند.

از حضور لهســتان در مرحله حذفي جام جهاني 36 سال ميگذرد. 36 لهستان كه در دهههاي 1970 و 1980 سالهاي درخشاني داشت، 2 مرتبه در جام جهاني ســوم شــده و آخرين مرتبه ســال 1986 تا مرحله يكهشتم نهايي باال رفت.

عــدد 36 براي آرژانتيــن هم خاص و مهم اســت. 36 آلبيسلسته آخرين مرتبه 36 سال قبل قهرمان جام جهاني شــد و در رؤياي تكرار آن است. قهرمانياي كه آخرين مرتبه سال 1986 با مارادونا به دست آمد.

ليونل مسي با گلزني مقابل مكزيك به ركورد گلهاي 8 ديگو مارادونا در جام جهاني رسيد. لئوي8 گله با بهترين گلزن آلبيسلسته يعني گابريل باتيستوتا 2 گل فاصله دارد.

مسيعالوهبر­اينكهبهركو­ردگلزنيمار­ادونارسيد، 21 با 21 بازي باسابقهتري­ن بازيكن آرژانتين در جام جهاني شد و مقابل لهستان از ركورد مارادونا گذر ميكند.

گل روبرت لواندوفســ­كي براي ستاره لهستاني 1 اهميت زيادي داشت، چراكه اولين گل او در جام جهاني بود. لواندوفسكي با 77 گل بهترين گلزن تيم ملي لهستان هم هست.

مصدومان و محرومان لهســتان و آرژانتين هر دو بدون مصــدوم يا محروم به آخرين و حساسترين ديدارشان در مرحله گروهي جام جهاني 2022 رسيدهاند. تركيب احتمالي دو تيم لهستان: شچسني، كش، گليك، كيويور، برشينسكي، بيليك، كريچووياك، زيلينسكي، فرانكوفسكي، ميليك و لواندوفسكي

آرژانتين: مارتينس، مونتيل، اوتامندي، ليســاندرو، آكونيا، مكآليستر، فرناندس، ديپائول، ديماريا، مسي و الئوتارو

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran