KHABAR VARZESHI

کیروش باید برود اما گزینه داخلی خوب نداریم

-

بعد از باخت تیم ملی به آمریکا و بازگشت ملیپوشان به ایران، اتفاقات عجیبی رخ داد. مثال سردار آزمون گفت من خودم کیروش را نگه میدارم! (او طرفدار اسکوچیچ بود) بعد از آن هم نامهایی برای جانشــینی کیروش مطرح شــد که دود از کله همه بلند میکرد. مســئله اینجاست که فدراسیون هنوز موضع رسمی نگرفته و خیلیها میگویند شاید کیروش به دالیل غیرفوتبالی بماند!آنچهمسلماس­تاینمربیهر­چهدرچنتهدا­شته، برای فوتبال ایران گذاشــته و در ۳ جام جهانی و 2 جام ملتها با فوتبال ما کار کرده است، پس دیگر ماندنش توجیه فنــی و فوتبالی ندارد. اینکه ســردار و طارمی خواستار ماندن کیروش باشند، دلیل نمیشود که این مربی بماند. اصال بازیکن (حتی لیونل مسی) حق ندارد درموردماند­نیانماندنس­رمربیتیممل­ینظربدهدچه رســد به اینکه تصمیــم هم بگیرد. ســردار و طارمی بازیکنان بزرگی هستند ولی واقعیت این است که آنها فقط «بازیکن» هستند نه تصمیمگیر.

ونبایدتمام­کاسهکوزهها­راسراوبشکن­یماماواقعی­تاین اســت که کار او با فوتبال ما تمام شــده و باید به فکر اســتخدام یک مربی خارجی جوان و باانگیزه باشیم، کســی که به جنس فوتبال ما هم بخــورد و برخالف کیروش بعد از دریافت گل اول، پلن % داشــته باشد. کیروش اگر بماند، میخواهد در جام ملتهای آســیا هم دفاع کند و قرار نیست ما با همان روشی که جلوی انگلیس و آمریکا بازی کردیم، جلوی ژاپن و عربستان و عراق ...و هم بازی کنیم. پس کار کیروش تمام است و باید به فردایی متفاوت فکر کرد، فردایی که نه با مربیان داخلی بلکه با مربیان خوب خارجی ســاخته میشود. چون در حــال حاضر گزینه موجه داخلــی نداریم و گزینههایی که نامشان مطرح میشود، از اقبال عمومی برخوردار نیســتند. آنها در لیگ برتر خودمان هم کار هیجانانگیز­ی انجام ندادهانــد که مردم بگویند مثال فالنی اگر ســرمربی تیم ملی شــود، اتفاق خوبی رخ میدهد. فراموش نکنیم ما در جام ملتهای 202۳ باید به ســالها ناکامی در این تورنمنت پایان بدهیم و این میسر نمیشــود مگر با یک مربی خارجی باانگیزه که تفکراتی متفاوت با کیروش داشته باشد.

نتایجنظرسن­جیخبرورزشی­نشانمیدهدک­هبیشترمخاط­بانخواستار­قطع همکاریفدرا­سیونفوتبال­باکارلوسکی­روشهستندوع­قیدهدارندک­ارلوس باید برود و برای جــام ملتها مربی جدید بیاید. البته عدهای هم میگویند بستگی دارد که گزینههای جانشینی مرد پرتغالی چه کسانی باشند.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran