KHABAR VARZESHI

ادعايبزرگا­سكوچيچ:مطمئنم ازمرحلهگرو­هيعبورميكر­ديم

-

بازيكنان«وفادار»بيشتراز«بهترين»

بازيكنانبا­زيكردند

ســرمربي ســابق تيم ملي ايران با بيان اينكه در تيم كیروش بازيكنان «وفادار» بيشــتر از «بهتريــن» بازيكنان بازي كردهاند، مدعي شــد او ميتوانســت با ايران از مرحله گروهي جام جهاني صعود كند. انتخابات فدراسيونفو­تبالوانتخا­بمهديتاجبه­عنوانرئيسج­ديداينفدرا­سيون در حالي برگزار شد كه تيم ملي ايران با دراگان اسكوچيچ به مسابقات جام جهاني صعود كرده بود. تاج در اولين اقدام، اسكوچيچ را در حالي كه كمتر از ســه ماه تا جام جهاني فرصت باقي مانده بــود، بركنار كرد و كارلوس كــيروش را كه دو ناكامي با تيمهــاي كلمبيا و مصر تجربه كرده بود، به نيمكت ايران بازگرداند.

اسكوچيچ در ۸1 بازي با ايران صاحب 15 برد، يك تساوي و دو باخت شــده بود و آمار قابل قبولي داشت. شايد به همين خاطر باشد كه تماشاي بازيهاي ايران از پشت تلويزيون، هنوز براي اسكوچيچ قابل هضم نيست و در روزهاي اخير در برنامههاي مختلف، همچنان بابت نحوه بركنارياش در برنامههاي مختلف گاليه كرده است؛ بهخصوص اينكه ايران در جام جهاني مقابل انگليس و آمريكا شكست خورد و تنها برابر ولز پيروز شد. اسكوچيچ بعد از باخت ايران مقابل آمريكا و حذف تيم سابقش از جام جهاني، همچنان منتقد فدراسيون و تيم تحت هدايت كيروش بوده و اخيرا هم از سن باالي تيم ملي به عنوان يكي از داليل ناكامي ياد كرده است.

وي در تازهتريــن گفتوگــوي خود كيروش را متهــم كرد كه به «بازيكنان وفادار» بيشتر از «بهترين بازيكنان» در جام جهاني بازي داده است.اوهمچنينمد­عيشدتيمملي­ايرانبااوم­يتوانستازم­رحلهگروهي صعود كند. اسكوچيچ ابتدا درباره حضورش در برنامههاي مختلف در طول مسابقات جام جهاني گفت: كمي خستهكننده است، حدود 40 بازي را در مدت زمان بسيار كوتاهي ديدهام.

وي درباره اينكه آيا مسابقهاي بوده كه نسبت به آن احساس خاصي داشــته باشد؟ به تيم ملي ايران اشاره كرد و افزود: سخت است قبول كنم كه بعد از ســه سال هدايت آن تيم و صعود به جام جهاني، در جام جهاني نباشم. در ايران ميگويند من آنها را به جام جهاني بردم و االن ميگويند ايران كيروش. تماشاي اين موقعيت برايم سخت بود.

ســرمربي ســابق تيم ملي ايران به تركيب اين تيم در جام جهاني هم پرداخت و تأكيد كرد: بازيكنان وفادار، بيشتر از بهترين بازيكنان بازي كردند. وي سپس سبك مربيگري كيروش و خودش را مقايسه كرد و يادآور شد: ما به عنوان مربي از نظر سبك بازي كامال متفاوت هستيم. كيروش هجومي نيســت؛ او بيشتر يك مربي دفاعي است. فكر ميكنم ايران ظرفيت خيلي بيشتريدارد­ودرنهايتبا­اينبازيكنا­نجديد،تيمپيرترشد­هاست.بازيكنان جواني كه من به تيم ملي آوردم و قرار بود انرژي جديدي بياورند، آنجا نبودند.

سرمربي سابق تيم ملي همچنين مدعي شد ايران با او ميتوانست از مرحله گروهي صعود كند. اســكوچيچ گفت: متأسفم زيرا فكر ميكنم فرصتي را براي چيزهاي بزرگ از دست دادم. تقريبا مطمئن هستم كه از مرحله گروهي عبور ميكرديم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran