KHABAR VARZESHI

يوسفي:ساپينتوحتم­اداليليدار­دكهجالليرا­بازينميدهد

-

محسنيوسفي،بازيکناسبق­استقالل در گفتوگو با خبر ورزشــي، درباره اوضاع و احوال اســتقالل و بازيکنان مليپوش اين تيم، همچنين شرايط پيشرو صحبتهايي انجام داد كه آن را در ادامه ميخوانيد. از شرايط استقالل در اين چند روز خبر داريد؟ فعالكهتمري­ناتشروعشده­واتفاقخاصي نيفتاده است. البته يك بازي دوستانه هم هفته گذشته برگزار شد كه فيلم اين بازي رانديديمول­يبههرحالهم­ينكهاستقال­ل مقابلتيمهو­اداركههمين­چندهفتهپيش آن را شکســت داده بود بازنده شد، نشان ميدهد تا حدي افت كرده است. البته خدا را شــکر كه اين شکســت در شــرايط غيررسمي اتفاق افتاد.

دربارهمليپ­وشاناستقال­لچهصحبتي داريد؟ به نظرم نبايد در بازي آخر سيدحســين حســيني را نيمکتنشين ميكردند. اين اقدام كارلوس كيروش قطعا روي روحيه دروازهبان استقالل تأثير منفي ميگذارد. حسيني با آن درخشش مقابل تيم ولز كه

يكتنه مانع شکست تيم ايران شد و چند توپ خطرنــاك را دفع كرد، بايد در ديدار آخر هم بازي ميكرد.

اما خيليها معتقدنــد دروازهباني و انتخابگلرا­صليسليقهسر­مربياست؟ درست است اما در چنين شرايطي كه يك دروازهبان مصــدوم داريــد و دروازهبان ديگرتان خوب از پــس كار برآمده، نبايد چنين سليقهاي را در اين وضعيت به كار بگيريد.بههرحالمنم­عتقدماگردر­ديدار با آمريکا، حسيني درون دروازه بود شايد ما آن گل را نميخوريم، شــايد هم بيشــتر ميخورديم! كســي نميدانــد ولي اين تصميم نبايد گرفته ميشد.

دربــاره چشــمي و ابوالفضل جاللي صحبتيداريد؟ هر دوي اين بازيکنان نشــان دادند تا چه اندازه قابليتهاي زيادي دارند. چشمي بار ديگر ثابت كرد يك هافبك وسط تمامعيار در سطح جهاني است. فوتباليستي كه در آن دقيقه چنان شــوتي به دروازه حريف ميزند، يك فوتباليست معمولي نيست. باعثخوشحال­ياستكهروزب­هدربازگشت از ليگ قطر دوباره استقالل را انتخاب كرد

و حاال استقالل اين هافبك قدرتمند را در اختياردارد­كهشايدبتوا­نگفتبعدازپ­ايان نسل جواد نکونام و آندرانيك تيموريان ما بار ديگر يك هافبك دفاعي خوب در تيم استقالل داريم.

نظرتان درباره جاللي جوان چيست؟ عملکرد ابوالفضل جاللي در ديدار با آمريکا بار ديگر ثابت كرد كارلوس كیروش چه اشتباهي مرتکب شــد. زماني كه ميالد

محمدي مصدوم شــد و نتوانست به بازي ادامهبدهد،شايداگرجال­ليازهماندق­ايق به ميدان ميآمد اتفاقات ديگري در پايان رخ ميداد و ما هنوز در جام جهاني بوديم. جايتعجباست­كهاينبازيک­ندرتركيب اســتقالل هم كم بازي ميكند. واقعا در چنين مواردي به اين نکته ميرســيم كه ميگويندمرب­يگريسليقها­ياست.داشتن چنين بازيکني براي هر تيمي آرزوســت. داشتندفاعچ­پيكهتانقطه­كرنرباسرعت ميرود و برميگردد، توپ ارسال ميكند و درگير ميشود، آرزوي هر تيمي است ولي كيروش در جام جهاني به اندازه كافي از اين مهره خوب اســتفاده نکرد. از طرفي ساپينتوهمد­رطولمسابقا­تفصلبيشتر از جعفر سلماني استفاده كرده كه كال دفاع چپتخصصينيس­ت.

به نظر شــما امكان دارد بعد از شروع مســابقات جاللي به دفاع چپ فيكس استقاللتبد­يلشود؟ باز هم بعيد ميدانم! معموال مربيان فوتبال به اين راحتي از تصميم خود برنميگردند. ســاپينتو هم حتما براي خودش داليلي دارد كه جاللي را بازي نميدهد.

پيشبينيتان­ازدربيچيست؟ هنوز خيلي زود اســت ولي به طور كلي روحيه بازيکنان مليپوش دو تيم اصال خــوب نيســت. اميــدوارم در فرصت باقيمانده تا شروع دربي استقالل باز هم ديدارهاي تداركاتي داشته باشد تا دوباره به همان شــرايط خوبش برگردد وگرنه ممکن اســت در دربــي اتفاقات خوبي برايش رقم نخورد.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran