KHABAR VARZESHI

پورعليگنجي­تاپايان فصلدرپرسپو­ليسميماند

-

در حالي كه خيليهــا فكر ميكردند مطابق بازيهاي مقدماتي جام جهاني، شــاهد زوج شــجاع خليــلزاده و محمدحسين كنعانيزادگ­ان در قطر خواهيم بود، كیروش تصميم ديگري گرفت و به مرتضــي پورعليگنجي و مجيد حســيني اعتماد كرد. البته در بازي مقابل انگليس، كیروش تيمش را با 3 مدافع ميانــي ارنج كرد و روزبه چشميهمدرتر­كيباصليقرا­رگرفت. با اين حال در دو بازي بعدي مقابل ولز وآمريكاشاه­دبازيكردنپ­ورعليگنجي و حسيني بوديم.

اولين بار كــیروش، مرتضي را به تيم ملي دعوت كرد و او را براي دومين بار با خودش به جام جهاني برد. مرتضي كــه در دوره قبلي جام جهاني بازيكن فيكس تيم ملي بود و در هر 3 ديدار به صــورت ثابت به ميــدان رفت، قبل از شروع جام جهاني اعالم كرد آرزو دارد در اين دوره از جام جهاني هم براي تيم ملي به ميدان برود. اتفاقي كه با حضور كیروش رخ داد و پورعليگنجي در هر دو بازي تيم ملي مقابل انگليس و ولز به صورت فيكس بازي كرد.

مرتضــي در حالي كنــار مجيد حســيني در ديدار مقابل ولز به ميدان رفت كه ديگر خبري از تركيب عجيب خط دفاعي تيم ملي مقابل انگليس و بازي با 3 مدافع نبود. مرتضي و مجيد هم در اين ديدار كه به پيروزي ارزشمند تيم ملي انجاميد، فوقالعاده كار كردند و تقريبــاً يــك روز بدون اشــتباه را گذراندند. اين دو در بازي با آمريكا نيمه اول خوبي نداشــتند ولي در نيمه دوم اجازه خلق موقعيت را به حريف ندادند.

پورعليگنجـ­ـي در حالــي مقابل آمريكا براي ششمين بار در جام جهاني به ميدان رفت كه اگر اسكوچيچ در تيم ملي ميماند، قطعــا جايي در تركيب اصلي تيم ملي نداشت و در صورتي هم كــه راهــي جــام جهاني ميشــد، نيمكتنشين ميشد. هرچند تيم ملي نتوانستراه­يمرحلهبعدي­جامجهاني شــود و با كسب 3 امتياز به كار خودش پايان داد.

شنيدهها حاكي از آن است كه مدافع پرسپوليس مورد توجه چند تيم اماراتي و قطــري قــرار گرفتــه و پيشــنهادا­ت

غيررسميدري­افت كرده است. مرتضي كه چند سال در فوتبال قطر، چين و بلژيك

بازي كرده، در تابســتان امســال راهي پرسپوليس شد و به گفته خودش پيراهن تيمي كه از بچگي آرزوي پوشــيدنش را داشــت، بر تن كــرد. پورعليگنجي كه

بازيكن مورد عالقــه گلمحمدي هم به حســاب ميآيد، يكي از مهرههاي اصلي

مدافع پرسپوليس مورد توجه چند تيــم اماراتي و قطري قرار گرفتـــــه و پيشنهــادا­ت غيررسميدري­افت كرده است. مرتضي با پرسپوليس قراردادي 2 ساله دارد اما با پرداخت مبلغي ميتواند از اين تيم جدا شود. در همين رابطــه يك منبع موثق و نزديك به باشگاه پرسپوليس به مــا خبــر داد: «اوال هنوز هيچ پيشنهادي به دســت باشگاه پرســپوليس نرسيده است. در ثانيپورعلي­گنجيباپرسپ­وليس قرارداد دارد و به اين قرارداد هم متعهد اســت. او نه به امارات ميرود و نه قطر و تا پايان فصل برايتيمگلم­حمديتوپخوا­هد زد.»ايندرحاليا­ستكهپيشاز شروع فصل جاري گفته ميشد پورعليگنجي بــه اين خاطر پرسپوليسيش­دهكهپيشنها­دي از خارج از كشور ندارد اما پس از پايان جام جهاني 2022 قطر...!

پرســپوليس در اين فصــل بوده و عملكرد خوبي هم در اين تيم داشت. مرتضي با پرسپوليس قراردادي 2 ساله دارد ولي آنطور كه شنيديم بند جدايي در قــراردادش وجــود دارد و با پرداخت مبلغــي ميتواند از اين تيم جدا شــود. هرچندهنوزز­ماننقلوانت­قاالتزمستا­ني فرانرســيد­ه، خيلي از تيمها براي تقويت خودشان دست به كار شدند و با بازيكنان مد نظرشان صحبتهايي را انجام دادند. مدافع مليپوش پرسپوليس هنوز جوابي به پيشنهاداتش نداده و تصميمي در اين خصوص نگرفته ولي به طور حتم باشگاه پرســپوليس با جدايي مرتضي مخالفت خواهــد كرد. از طرفــي يحيي هم اصال دوست ندارد ستاره مليپوش تيمش را از دســت بدهد، به خصوص اينكه جذب بازيكن خوب در نقل و انتقاالت زمستاني كاربسيارسخ­تيخواهدبود.حالبايدديد ســرانجام پورعليگنجي چه تصميمي درخصوص آيندهاش خواهد گرفت و آيا در پرسپوليس ميماند يا خير.

 ?? ??
 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran