KHABAR VARZESHI

آرژانتين استراليا؛ همه براي مسي

-

از ساعت ۰3:۲۲ امشب در ديداري از مرحله يكهشتم نهايي جام جهاني ۲۲۰۲ قطر، تيمهاي ملي آرژانتين و استراليا در ورزشگاه احمد بنعلي شهر الريان به مصاف هم خواهند رفت.

آرژانتين؛ تازه جام جهاني شروع شد! بازي اول را كه به عربســتان باختند ترس برشان داشت كه نكند در آخرين جام جهاني ليونل مسي حتي به مرحله حذفي هم نرسند اما تيم ليونل اسكالوني خيلي زود خودش را پيدا كرد و هوشمندانهت­ر ظاهر شد. در پي آن با دو نمايش كمنقص مقابل مكزيك و لهســتان با كلينشــيت و فرصتهاي بســيار كه در مجموع 4 گل برايشان به همراه داشت، صدرنشين شدند و به مرحله بعد رسيدند. از حاال تازه جام جهاني براي آلبيسلسته شروع شده و رؤياي آن را دارند كه پس از 36 سال در اين تورنمنت جام بگيرند. آخرين مرتبه ديگو مارادونا بر فراز دستان همه جام را باالي سر برد و حاال ميخواهند اين اتفاق براي ليونل مسي تكرار شود. به نظر ميآيد مسير براي آرژانتين تا نيمهنهايي بد نباشد؛ در صورت حذف استرالياشا­يدهلندرقيب­شانشوداماا­يناحتمالوج­ودداردكهدر­نيمهنهايي درگير مسابقه حساس و حيثيتي با برزيل شوند. اگر آرژانتين همان تيم ۲ بازي اخير باشد، شانس بااليي براي قهرمان شدن خواهند داشت.

استراليا؛ دستاوردي بهتر در كيسه كانگورو كانگوروهاي­كيازسورپرا­يزهايمرحله­حذفيجامجها­نيبودند.وقتي مســابقات شروع شد خيليها حتي ميگفتند دانمارك شگفتيساز خواهد شــد و شايد تا نيمهنهايي هم پيش بيايد، ولي به سد استراليا خوردند و اين تيم حاال پس از6۱ سال به مرحله حذفي رسيده. استراليا تبديل شده به اولين تيمي كه به عنوان نماينده دو قاره اقيانوسيه و آســيا راهي مرحله حذفي جام جهاني ميشود و اين اتفاق خاصي اســت. در جام جهانياي كه تا امروز ديدهايم هيچ چيز غير ممكن نبوده،درنتيجهاگر­دستاورديبه­تردركيسهكا­نگوروهاقرا­رگرفت، عجيب نخواهد بود. استراليا در تالش است تا دستكم در فاز دفاعي تيم بهتري نسبت به بزرگترين بازي مرحله گروهي مقابل فرانسه باشد كه 4 گل خورد. تيم گراهام آرنولد در ۲ بازي اخير كلينشيت كرده و قبل از شروع جام جهاني هم اين اتفاق برايشان در 3 بازي متوالي رخ داده بود. در نتيجه ميتوانند شب سختي براي مسي و همتيميهايش­رقمبزنند.

آخرين جدال سپتامبر 7۰۰۲ در ديداري دوستانه آرژانتين موفق شد استراليا را بانتيجهيك-صفرشكستدهد.دميچليسمدا­فعپيشينآرژ­انتين تنها گل آن بازي را زد. آمار بازي آرژانتين و استراليا در ۲ ديدار به مصاف هم رفتهاند كه يكي در جام كنفدراسيون­هاي 5۰۰۲ بوده و ديگري دوستانه. هر دو بازي را هم آلبيسلسته به سود خودش خاتمه داده. آرژانتيــن براي پانزدهمين مرتبــه در مرحله حذفي جام جهانــي قرار ميگيرد. آلبيسلسته دوره قبل از اين مرحله فراتر نرفت و در يكهشتم نهايي حذف شد. استراليا كه براي ششمين دوره در جام جهاني حاضر ميشود فقط براي دومين مرتبه 2 در مرحله حذفي اين تورنمنت حضور دارد. مرتبه قبلي سال 6۰۰۲ به ايتاليا (قهرمان آن دوره) باختند و كنار رفتند. آرژانتين در هر 4 ديدار قبلياش مقابل نمايندگان آســيا در جام جهاني پيروز شده است. ۲ مرتبه كرهجنوبي، يك مرتبه ژاپن و يك مرتبه ايران بهآلبيسلست­هباختهاند.

استراليا هم 4 مرتبه مقابل تيمهاي آمريكاي جنوبي قرار گرفته 4 كه هيچگاه پيروز نشده. يك تساوي مقابل شيلي و 3 شكست مقابل شيلي، برزيل و پرو نصيبشان شده. اســتراليا اولين تيم در تاريخ جام جهاني است كه به عنوان نماينده دو قاره (اقيانوسيه و آسيا) به مرحله حذفي ميرسد.

ليونلمسيبا­حضوردرديدا­رمقابللهست­انصاحبركور­د 22 بيشترين بازي براي آرژانتين در تاريخ جام جهاني شد. لئو ۲۲ مرتبه در 5 دوره براي آلبيسلسته به ميدان رفته.

مســي اميدوار است در آخرين حضورش در جام جهاني به 8 ركورد گابريل باتيستوتاي ۰۱ گله در جام جهاني برسد. لئو 8 مرتبه در اين مسابقات گل زده.

مصدومان و محرومان هم آرژانتين و هم اســتراليا بعد از پشتسر گذاشتن مرحله گروهي بدون تلفات به مرحله يكهشــتم نهايي جام جهاني رسيدهاند و مصدوم يا محرومي ندارند. تركيب احتمالي دو تيم آرژانتين: مارتينس، مولينا، رومرو، اوتامندي، آكونيا، ديپائول، فرناندس، مكآليستر، ديماريا، آلوارس و مسي

استراليا: رايان، دگنك، سوتار، راولز، بهيچ، لكي، موي، ايرواين، گودوين، دوك و مكگري

2

15

4

1

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran