KHABAR VARZESHI

کرهجنوبیبه­يکهشتمنهاي­یرسيد اروگوئهوغن­اباهمحذفشد­ند!

-

در آخرين شب از رقابتهای گروه + جامجهانی 2022 قطر تيمهای ملی پرتغــال و كرهجنوبی راهی مرحله بعد شدند.

در ورزشگاه اجوكيشنسيت­ی، پرتغال صدرنشــين گــروه كه به مصــاف كرهجنوبی رفته بود كه با نتيجه 1-2 شكســت خــورد تا ببرهای آسيا هم راهی مرحله بعد شــوند. خيلی زود ريكاردو هورتا پرتغال را پيش انداخت. اين بازيكن پاس ديوگو دالو را در دقيقه ۵ به قعر دروازه كره فرستاد. اما كره كه به جز برد با هيچ نتيجهای راهی مرحله بعد نمیشد تهاجمی به كار ادامه داد تــا اين كه دقيقه ۷2 توســط يونگ گوون كيم به گل تســاوی رســيد. در حالی كه بازی متعادل

شده بود و عطش كره برای گلزنی همفروكشكرد،سرانجامدرد­قيقه 90+1 در ضدحملــهای ســريع هئونگ مين ســون ساخت و هی چان هوانــگ گل برتری ببرهای آسيا را زد.

ورزشگاه الجنوب ميزبان نبرد حســاس غنا و اروگوئــه بود كه السلسته اين ديدار را با نتيجه 0-2 برد اما حذف شــد. اين بازی برای غنايیها جنبه انتقامی برای باخت سال 2010 را داشت، ولی اروگوئه بدوندرنظرگ­رفتنحساسيت­ها2 مرتبه در نيمه نخست به گل رسيد. هــردو گل را در دقايــق ۶2 و 32 جورجين دآراسكائتا به ثمر رساند. لوئيس ســوارس كه هنــوز هم از سوی غنايیها برای ماجرای سال 2010 متهــم اســت، روی گل نخســت تأثيرگذار بود. پيش از به ثمر رسيدن اين دو گل، آندره آيو در دقيقــه 21 ضربه پنالتیاش را هدر داد و سرخيو روچت اين ضربه را مهار كرد. به نظر میرسيد همان داستان 12 سال قبل در حال تكرار اســت و السلسته باعث حذف غنا خواهد شد. روند بازی هم نشان داد ستارههای ســياه توانايی جبران شكست را ندارند.

در جدول گروه + پرتغال با ۶ امتياز صدرنشين شد، كرهجنوبی با 4 امتياز و بــا توجه به گل زده بيشتر نســبت به اروگوئه كه اين تيم هم 4 امتياز دارد در رده سوم ايستاد.غناهمبا3ام­تيازقعرنشي­ن گروه شد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran