KHABAR VARZESHI

رنارراجانش­ينکیروشکني­د!

-

نديديــم و هميــن موضــوع نگرانيهــا را درخصوص تيم ملي بيشــتر كرده است. به خصــوص اينكه حــدود يك ســال تا جام ملتهاي آسيا زمان باقي است و تيم ملي نياز دارد تا هرچه زودتر سرمربياش را بشناسد و برنامهريزي­هاي الزم براي حضور پرقدرت در آن رقابتها صورت گيرد. تيم ملي عربستان شــروع فوقالعادها­ي در جام جهاني داشت و موفق شــد اولين شگفتي جام جهاني را رقم بزند. اين تيم كه با اروه رنار فرانســوي نتايج بســيار خوبي گرفــت و مقتدرانه راهي جام جهاني شــد، در اولين گام توانســت يكي از مدعيان جام يعني آرژانتين را شكست دهد و حســابي ســروصدا به پا كند. بــا اين حال عربســتان در دو بازي بعدي خــود مقابل لهستانومكز­يكمغلوبشدو­نتوانستراه­ي

مرحله حذفي شود.

با وجود حذف از جــام جهاني به گفته كارشناســا­ن فوتبال، عربستان نمايشهاي خوبي در اين رقابتها داشــت ولي نتوانست جواز صعود به دور بعد را به دست بياورد. امروز يكي از رسانههاي عربستان در خبري مدعي شدفدراسيون­فوتبالعربس­تانقصددارد­رنار را بــه دليل عدم صعود بــه دور حذفي از كار بركنار كند و مربي ديگري را به خدمت بگيرد. اتفاقي كه عجيب به نظر ميرسد، چراكه رنار در عربستان بسيار خوب كار كرد. نكته جالب اينجاســت كه بعد از انتشــار ايــن خبر در رسانههاي ايران، تعدادی از هواداران تيم ملي از مسئوالن فدراســيون فوتبال درخواست كردند در صورت اخراج رنار، او را فورا به ايران بياورند و به عنوان جانشين كیروش معرفي كنند.

گفتني است بعد از رفتن كیروش پس از جام ملتهاي آسيا در سال ،2019 مديران فدراسيون مذاكرات جدي با رنار انجام داده بودند و حتــي اين مربي كــه در آن زمان سرمربي مراكش بود، يكي از بازيهاي تيم ملي در امارات را از نزديك تماشــا كرد. رنار خيلي به نيمكت تيم ملي نزديك بود ولي از فدراسيون فوتبال ايران خواست 2 ماه به او زمان بدهند تا بعــد از پايان جام ملتهاي آفريقا هدايت ايران را در دست بگيرد ولي با اين درخواســت مخالفت شد. در نهايت هم مديران فدراسيون در يك انتخاب اشتباه كه فاجعه به بار آورد، ويلموتس را انتخاب كردند كههمهدرجري­انداستانها­وحواشيحضور او در ايران قرار دارند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran