KHABAR VARZESHI

قاسمپور:منافعبعضيه­ا باماندنكیر­وشتأمينميش­ود

-

ابراهيم قاســمپور، عضو ســابق كميته فني فدراســيون فوتبال گفت: «اكنون صحبتش مطرح شــده كــه كــيروش در جام ملتهاي آسيا هدايت تيم ملي فوتبال را برعهده بگيرد. تيم ملي با هدايت كيروش در در دو دوره اخير جام ملتهاي آســيا هيچ مقامي كسب نكرد و حذف شد اما كماكانقرار­استكيروشدر­تيم ملي باشــد. اين مســائل نشان ميدهد گروهي پشت اين مسائل هســتند و منافعــي از مانــدن كيروش به دســت ميآورند و از آن استفاده ميكنند. متأسفانه كسي هم نيست پاسخگو باشد.»

بيتدبیري مدیریت و سرمربي تیمملي باعث حذف از جامجهاني شد امسال توقع ما از تيم ملي فوتبال باال بود، چون در گروه خوبي قرار گرفتهبوديم.كمترپيشآمد­هبود مــا اينقــدر بازيكــن لژيونر در دورههــاي جام جهاني داشــته باشــيم و از لحاظ رواني و روحي ميتوانستبه­تيممليكمكك­ند وانتظارداش­تيمازگروهم­انصعود كنيم امــا نابخردي و بيتدبيري مسئوالنكشو­روسرمربيتي­م،ما را از هدفمان دور كرد. متأسفانه كسي هم جوابگو نيست.

مدیریتفوتب­النقش اساسي در ناكامي تیم ملي داشت به نظــرم مديريــت بيخرد و بيدانش و سرمربي تيم ملي در اين ناكامي مقصر هستند كه در رأس آن مديريت قرار دارد. اگر

مديريت درست عمل ميكرد و انتخاب درســتي داشت، چنين اتفاقــي رخ نميداد. قبل از جام جهاني كســي مديريــت را در اختيار گرفت كه قلبش مشكل داشت و دوباره در رأس كار قرار گرفــت و دوباره كــيروش كه شخصيت تاج را زير سؤال برده بود،بهتيممليبا­زگشت.تيميرا كه همه اميــدوار بودند به دور بعدي جام جهاني صعود كند، به جايي رســاندند كه شكســت مفتضحانهای از انگليس خورد و بازي حساس با آمريكا را باختيم. بازي با ولز هــم بازيكنان خوب بازي كردنــد و اخراج دروازهبان ولز در اين برد تأثيرگذار بود. در هر صورت باخت به آمريكا باعث شد برد برابر ولز زير سؤال برود.

كيروش مربي ترسویي است به نظرم از كيروش به لحاظ فني، مديريتيوشخ­صيتيميشودا­يراد گرفت. سؤالم از مسئوالن فوتبال كشورايناست­كهتيممليكل­مبيا كه بدترين نتايج فوتبال خود را با كيروش به دست آورد و تيم مصر كه در چند ســال اخير قويترين تيم آفريقا بود اما قهرماني در جام ملتهاي آفريقــا را با كيروش از دست داد و به جام جهاني هم راه پيدا نكرد، همچنين كيروشي كه در ۸ ســال هيچ جامــي براي ما نياورد و بيشترين فرصت و پول را به او داديم، روي چه اصولي دوباره اين مربي را به ايران آورديد؟ همه معتقدند كيروش مربي ترسويي است و فوتبال تدافعي را در دستور كار خود قرار ميدهد.

كيروش فقط از بازیكنان خودش در جامجهاني استفاده كرد تيم ملــي مســنترين تيم جام جهاني بود و كيروش از بازيكناني كهتمامشدهه­ستند،استفادهكرد و بازيكنانــ­ي را در تركيب اصلي گذاشت كه ۴ ســال در تيم ملي نبودند. او بازيكناني كه شناخت به بازي هم دارند را در تيم ملي بازي نداد. اين موضوع نشــان ميداد كيروش گروهي در تيم ملي دارد و از آن گروه در تيمش اســتفاده ميكــرد. كيروش در ۸ ســال و خــردهاي اجازه نــداد يك مربي ايراني در كنارش باشد تا اين مربي را بــراي آينــده تيم ملــي ايران پرورش بدهد.

زور آزمون براي نگه داشتن كيروش بیشتر است سردار آزمون ميگويد كيروش را نگه ميدارد، گويا زور اين بازيكن بيشتر از بقيه افراد است. كيروش كساني كه حقشــان بود و جزو بهترينها بودند را براي تيم ملي انتخاب نكرد و يكسري از بازيكنان خــودش را به جــام جهاني برد. بازيكنانــ­ي كه بازدهــي خوبي داشــتند در تيم ملــي نبودند و كــيروش هم ارنج بــدي مقابل حريفاندرجا­مجهانيداشت.افراد نــاوارد و ناشــي هــم ميتوانند مشــكالت تيم ملي را تشخيص بدهند و هر كســي كه درباره تيم ملي صحبــت ميكند، انگي به او ميزننــد و ميگويند به تيم ملي تعصب ندارند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran