KHABAR VARZESHI

رفاقت و مروت كيلوچند؟!

بناها، كاِر هم را قبول نميكنند

-

هم در روابــط کاري و همكاري معمول کم آورديم و دست خود را به نتیجه کار دراگان اســكوچیچ آلوديم و با تعويــض کیروش و اسكوچیچ نشان داديم که وفاي به عهد نداريم و قولمان قول نیست و در میان راه و میانه راه، دوســت و همكار خود را مثل بلبل «قاق» ميگذاريم و حتي منكر حداقل دانشي که دارد و کسب توفیق حداقلي که در بــازي با کره، عراق، امارات، بحرين به دست آورد ميشويم! ما در تیمسازيوتی­مداريچندپل­هايازبقیهج­لو افتادهايم و اصل رفاقت و اصول رقابت را هم زير پا گذاردهايم!

سوگند‌م ‌يخورم‌كه‌نم ‌يرود گفته ميشــود که آقاي کارلوس کیروش ميرود! و اين سخن را چنان با خونسردي به زبان ميآورند که گويي بديهيترين اتفاق دنیا را به انكار نشستهايم! کیروش از فوتبال ايران ميرود، اين ادعاي اولیه اســت که در فاز دوم با اين «پروپاگاندا» تكمیل ميشود: ...کیروش، سرمايه موفقیت فوتبال ايراني را با انتخاب جواناني که هنوز رو نكرده است،

معرفي خواهد کرد! جواناني که توسط خود کیروش خط خوردند!

کیروش البته که نميتوانست جادو کند يا باطل ســحر به کار گیرد! تیم ملي را نسبي اداره کرد و نسبي تمرين داد و صاحب 7 گل خوردهاش کرد!

مرگ‌م ‌يخواهي‌برو‌گيالن کیروش، در نسبیت هم نسبي عمل کرد و تیمي را که بايدش ميبرد و با خیال راحتو کوشش زياد- به مرحله بعد صعود ميکرد ولي نكرد را، نبرد! کیروش فكرش را خوب به کار گرفته که کجا به ارکان فدراســیون فوتبالحمله­ورشودوکجاه­اضدحملهبزن­د! بــراي فوتبالي کــه بازندههايش هــم جايزه ميخواهند و ميگیرند تا هم به شكل مادي و هم معنوي تشــويق شــوند، کارلــوس کبیر درسهايخودش­راخوببلداس­ت!اوکجابرود بهتــر از اينجــا؟ گفتهاند «فالنــي اگر مرگ ميخواهدبرو­دگیالن»!کیروشتازهر­اهتوفیق کبري را ياد گرفته است! ايشان برو نیست!

فوتبال‌و‌حقوق‌حق ‌هاش اينكه رئیس قوه مقننه، لیاقت و ســزاواري فوتبال را بیشتر از ايني که هست (و مرتب

ميبازد و براساس همین که هست) ميداند و خود را يك جوري متعهد و متكلف به اين ميبیند که بــه کمك فوتبال بیايد، خیلي خوب اســت ولي بايد دانســت که بهترين کمكبهفوتبا­لايناستکها­ينعالیجناب­ان، هیچ کمكي به فوتبال ننموده و پاي خود را وارد اين عرصه ننمايند!

فوتبال- و بقیه ورزشها- از وقتي و از جايي شــروع کرد به لنگیدن و درجا زدن و عقب نشستن که دوستان و همپالكيهاي حضرات وارد آن شدند و در نتیجه بردنشان هم بدل شد به باختن! قوه مقننه چنانچه از ايــن همــه باختهــاي چپاندرقیچي و شكستهاي ســريالي به تنگ آمده است، دايره فوتبــال را از ترکتازي غیر فوتباليها برهاند! آقاي قالیبــاف کاري کند که حق فوتبال از محل درآمد فوتبال تأمین شود و به چه کنم و چه نكنم، نیفتد!

مدرس ‌هاي‌كه‌ديگر‌نيست بعد از چندين سال، هنوز پي نبردهايم- نه ما ونههیچکسدي­گرپينبردها­يم-کهچراتیم پاس را منحل کردند! بزرگترين ســازمان پرورش بازيكنان تراز اول با يك امضا، چطور رفت که رفت!

پاس کــه از اول عمرش تا روزي که به پايانش نزديك شد، هر سال 4 و 5 و 6 بازيكن تیم ملي ساخت و تحويل فوتبال ايران داد، بنابرکدامم­صلحتتیمدار­ينكرد؟باشگاهي که نمونهوار ميچرخید و اداره ميشد و بزرگترين مايهجات تیم ملي ايران بود، به کدام تصور يا به کدام تقصیر رفت و منزل به ديگري پرداخت!

ژاپن ‌يها‌و‌ما کسي سؤال ندارد! همه، همه چیز را ميدانند! عملكرد کیروش مثل آفتاب ميدرخشد و حذف شدهايم و ما به هشت تیم نرســیدهاي­م و ما فقط چند صباحي ديگــر دوباره بــازي داريم بر ســر جام ملتهاي آسیا برابر همین حريفان: ژاپن، کره و استرالیا! خدايا ما را از شر دوستان بد نجات بده!

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran