KHABAR VARZESHI

آلکثيرهنوز­باپرسپوليس­قراردادنبس­تهاست

-

به احتمــال فراوان وحيد اميري چپپاي سرشــناس پرســپوليس با نيمكتنشيني مطلق در جام جهاني 2022 قطر به كار خود در تيم ملي پايان داد. اميري فوتبال حرفهاي را خيلي دير آغاز كرد. او فوتبال حرفهاي را از 42سالگي آغاز كرد اما خيلي زود نام خودش را بر سر زبانها انداخت و به پيراهن تيم ملي ايران رسيد. اوج درخشش او در جام جهاني 2018 بود. اغراق نيست اگر بگوييم وحيد اميري بهترين بازيكن تيم ملي ايران در جام جهاني روســيه بود. شايد بســياري از اهالي فوتبال اميري را در تورنمنت روســيه با آن تونل معروفي كه از بين پاهاي پيكه ايجاد كرد به خاطر بياورند اما اگر يك بار ديگر فيلم سه بازي مقابل مراكش، اسپانيا و پرتغال را مرور كنيد به اين مهم پي خواهيد برد كه وحيد اميري همراه با اميد ابراهيمي بهترين بازيكنان تيم ايران در آن تورنمنت بودند. آن روزها هم مثل امروز در حاشــيه تيم ملي بحث تأثيرگذاري بازيكنان داخلي و لژيونرها مطرح بود. برخي درخشــش گاه و بيــگاه لژيونرها در تيمهاي باشگاهيشــ­ان را مثل چماق بر ســر هواداران فوتباليسته­اي داخلي ميكوبيدند و در مقابل برخي اعتقاد داشتند بازيكنان شاغل در ليگ برتر خودمان كه حضور مســتمري در تركيب اصلي تيمهــاي خود دارند، كارگشاتر و كارآمدترند. در پايان آن تورنمنت كه تيم ملي با4 امتياز و كمي بدشانسيازص­عودبهمرحله­بعدبازماند،آندستهكهاع­تقادبهكارا­ييباالتر بازيكنان داخلي داشتند سربلند شدند چراكه اميري و ابراهيمي باالتر از هر لژيونري بهترين عملكرد را ارائه دادند.

4 ســال بعد و در آستانه جام جهاني 2022 قطر، وحيد اميري دچار مصدوميت از ناحيه كمر شد. با اينكه اميري بعد از حدود 4 ماه درگيري با عمل جراحي كمر آماده بازي شده و در چهار، پنج بازي آخر پرسپوليس در ليگ برتر به تيم ملي دعوت شده بود اما همه تصور ميكردند كیروش بــا توجه به مدل فوتبالي كه از تيمش ميخواهد و قابليتهاي چندگانه اميري حتما از او اســتفاده خواهد كرد. اميري بازيكني با قابليت بازي در تمام خطوط و با شرح وظايف متفاوت است. او در پرسپوليس اين سالها در سيســتم 4-4-2 هم دفاع چپ بــوده، هم هافبك چپ و هم مهاجم. اميري در سيســتم 4-3-3 تيم ملي در دوره قبلي جام جهاني به عنوان يكــي از بازوهاي خط مياني در تركيب قــرار گرفت كما اينكه در همان

به نظر ميرسد شجاع خليلزاده تنها بازيكني نبود كه چوب حمايت از دراگان اســكوچيچ را در جام جهاني 2022 خورد. تابستان سال جاري وحيد اميري در مصاحبه با برنامه فوتبال برتر ضمن دفاع از سرمربي سابق تيم ملي، گفت: «اتفاقاتي كه افتاد به نظر من يك مقداري كار اسكوچيچ را كوچك شمرديم. در شرايطي كه كرونا كل دنيا را گرفته بود و تيم ملي كشور ما با يك مساوي به دور دوم مقدماتي جام جهاني راه پيدا نميكرد. آقاي اسكوچيچ تيم ملي را در اختيار گرفتند، تالش كردند، به كشورهاي مختلف براي ديدن بازيكنان سفر كردند و در شرايط كرونــا اردوهاي خيلي كمي برگزار كردند و در شــرايطي كه فدراســيون هم اوضاع خوبي نداشت، تالش كردند و زحمت كشــيدند. به نظر من ما نتوانســتي­م احترامي كه بايد را براي سرمربيتيمم­ليقائلشويم.ناگفتههمنم­اندكهمادرك­لدراين زمينه خوب عمل نكرديم.» شايد وحيد اميري هرگز فكرش را نميكرداسكو­چيچبركنارو­كارلوسكيرو­شسرمربيتيم­ملي ايران شــود. يك مربي پرتغالي كه از شــاگردان قديمياش انتظارات بيشتري داشت ولي وحيد اميري ظاهرا نتوانست آن را برآورده كند!

سيســتم ميتواند مدافع چپ يا وينگر چپ هم باشد. با چنين قابليتهايي و بــا در نظر گرفتن آمادگي اميري، كیروش از اين بازيكننهدر­مقابلانگلي­سونهدرديدا­رباولزاستف­ادهنكرد.طعنهآميز آنكه در ديدار با آمريكا وقتي نه احسان حاجصفي و نه ميالد محمدي توانستند انتظارات را برآورده كنند باز هم كارلوس كيروش ترجيح داد ابوالفضل جاللي جوان را به زمين بفرستد و وحيد اميري را ناديده بگيرد. حاال وحيد اميري در 43سالگي به پايان كار خود در تيم ملي نزديك شده است. به نظر هم ميرسد با وجود جوانان با انگيزهاي مثل ابوالفضل جاللي، اميد نورافكن ...و او ديگر شانسي براي دعوت به تيم ملينداشتهب­اشدوجامجها­ني2202قطر،آخرينحضورا­ينبازيكن چپپا در تيم ملي ايران بوده باشد.

مهاجم گلزن پرســپوليس پس از پشتسر گذاشتن دوران مصدوميت هنوز نتوانسته است با اين تيم قرارداد رسمي امضا كند. عيسي آلكثير به تازگي از يحيي گلمحمدي مرخصي گرفت كه چند روزي به خوزستان سفر كرده و ديداري با خانواده داشته باشد. از آنجايي كه اين مهاجم جنوبي با پرسپوليس قرارداد ندارد بنابراين يحيي گلمحمدي موافقت كرد. حاال عيسي آلكثير از خوزستان برگشته و منتظر است باشگاه او را براي عقد قراردادرسم­يفرابخواند­كههنوزاينا­تفاقنيفتاد­هاست.ايندرحاليا­ستكهآلكثير­درشرايطيبا­سرخپوشان تمرين ميكند كه هر لحظه امكان مصدوميتش وجود دارد و از آنجا كه قراردادي با باشگاه پرسپوليس ندارد طبعاًً بابت اين اتفاق احتمالي ضرر بزرگي خواهد كرد. با توجه به اين مسئله عيسي منتظر است زودتر تكليفش باپرسپوليس­مشخصشودواي­نكهحاالاوچ­قدرصبركندچ­ندانزيادنخ­واهدبود.گفتهميشودع­يسيآلكثير با پيشنهاداتي از سوي تيمهاي ديگر هم مواجه شده اما خودش دوست دارد در پرسپوليس بازي كند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran