KHABAR VARZESHI

سانتاكالرا پول نگرفت اما بازيكن استقالل تمرين كرد سفرخبرسازم­حبيبهبوشهر

-

از صبح ديروز اين شايعه مطرح شده بود كهباتوجهبه­عدمدريافتك­املمطالبات باشــگاه ســانتاكال­را محمد محبي را از حضوردرتمري­ناتمنعكرده­واونميتوان­د همراه با استقالليها كار كند ولي مديران باشگاه استقالل قاطعانه معتقدند چنين اتفاقي رخ نداده است. محبي ديروز سر تمريــن اســتقالل حضور پيــدا كرد و مشخص شد حداقل فعال مشكلي ندارد و تا نيمفصل ميتواند در جمع آبيپوشان بماندمگراي­نكهباشگاهس­انتاكالراب­توانند از كميتــه انضباطي فيفا عليه او حكمي بگيرد. حكمي كه فعال خبري از آن نشده است. اســتقالل ۰۳2 هزار يورو بايد به باشــگاه پرتغالي بابت استفاده از محمد محبي بدهــد كه ۰9 هزار يــورو آن به حساب طرف اروپايي نشسته اما مشكل، شكل پرداخت ۰۴۱ هزار يورو باقيمانده استكهبهخاط­ربحثتحريمه­ايبانكي وقواعدسفتو­سختيكهمدير­انباشگاه سانتاكالرا­مطرحكردهان­د،هنوزدراختي­ار آنها قرار نگرفته و همين مسئله اوضاع را پيچيده كرده است.

هيچ حكمي نيامده عليفتحا...زادهباتكذي­بممنوعيتتم­رين كردن محمد محبي با استقالل ميگويد: هيچ حكمي براي باشگاه استقالل ارسال نشده است. اگر چنين حكمي ميآمد، من به عنوان مديرعامــل بايد در جريان قرار ميگرفتم اما بــا صراحت ميگويم اصال اينطورينيس­ت،محمدمحبيبا­استقالل تمريــن ميكنــد و ما هــم پيگير بحث پرداخت مابقي مطالبه باشــگاه پرتغالي هستيم. البته اين را هم بگويم در رابطه با محبي اصال بحث مشكالت مالي مطرح نيست چون طلب سانتاكالرا جور شده و مســئله، شــكل رســاندن اين پول به پرتغاليهاس­ت.

تهديد و تعيين تكليف مستقيم،ممنوع در همين خصــوص دو نفر از حقوقدانان ورزشي نيز با تأكيد بر اينكه محروم كردن يك بازيكن از حضور در تمرينات تيمش جزو اختيارات باشگاهي كه او را قرض داده نيســت، به خبر ورزشــي گفتند: شايد سانتاكالرا­بتواندباشگ­اهاستقاللر­امحكوم كند و محمد محبــي را در نيمفصل دوم ليگ پرتغال بازگرداند ولي همه اين كارها بايد زير نظر فيفا انجام شود و اين باشگاه به

براي اســتقالل دردسر ايجاد خواهد شد چونطبققوان­ين،مسئوليترسا­ندنپول به باشگاه مقصد از طريق روشهاي قانوني با باشگاه مبدأ اســت و استقالل بايد اين مشكل را هرطور كه شده حل كند. در غير اين صورت هيچ بعيد نيســت براي دور برگشت رقابتهاي ليگ برتر و پس از آغاز مهلت نقل و انتقاالت زمســتاني اتفاقات ديگري رخ دهد.

سفر خبرساز در ايــن ميان اما نكته مهم اينجاســت كه داســتانها­ي مذكور از كجا به وجود آمد؟ قضيهدقيقاا­زجمعهشبآغا­زشد.زمانيكه خبر رسيد محمد محبي با استقالل تمرين نكرده و به موازات هم اين مسئله شايعه شد كه اجازه تمرين كردن را ندارد! البته يكي از مسئوالن باشگاه استقالل در اين رابطه به خبر ورزشي توضيح داد و گفت: اصال چنين چيزي نيســت. پرونده محبي باز است و ما پيگير حل مسئله هســتيم اما غيبت روز جمعه اين بازيكن هيچ ارتباطي به باشگاه سانتاكالرا نداشت. سرمربي تيم تمرينات پنجشــنبه را تعطيل كرده بــود و او هم با اســتفاده از اين فرصت از ريكاردو ساپينتو مرخصي گرفت تا روز جمعه ســر تمرين نيايد و بتواند بــراي مالقات با خانوادهاش مسافرتي ۸۴ ساعت به بوشهر داشته باشد. محبيجمعهسر­تمريننبودچ­ونبهبوشهر رفتــه بود و هيچ دليــل ديگري هم وجود نداشت. در مورد محروميت او هم حتي اگر برفرضمحالچ­نيناتفاقير­خدهد،ماروي حرف باشگاه سانتاكالرا حساب نميكنيم بلكه فقط نامه رســمي فيفا يا دادگاه عالي ورزش برايمان مهم اســت. اگر قرار باشد پروندهبهدا­دگاهعاليور­زشبرودكهحد­اقل دو ســال طول ميكشــد ولي در صورت شــكايت به فيفا هم آنها ابتدا از ما توضيح ميخواهند و پس از آن دســتور موقت يا حكم نهايي صــادر ميكنند؛ اتفاقي كه تا اينجاي كار هنوز رخ نداده است.

 ?? ??
 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran