KHABAR VARZESHI

وقتبيماريد­وبارهتاجفر­ارسيده!

-

حسن روشن، بازيكن اسبق باشــگاه اســتقالل و تيم ملي فوتبال كشورمان در گفتوگو با خبر ورزشي، درباره شرايط اين روزهــاي باشــگاه اســتقالل همچنينحذفت­يممليوشايع­ه ابقايكارلو­سكيروشدرسم­ت ســرمربي تيــم ملــي فوتبال اظهاراتيرا­مطرحكرد. صحبتهــاي اخير مديرعامل استقالل را شــنيدهايد كه گفته نميدانسته باشگاه تا اين اندازه بيپولوبدهك­اراست؟ من همان ابتدا كه فتــحا...زاده به استقالل برگشت به او گفتم سياهه ليســت مديران بدهــكار قبل از خودش را اســتخراج كرده و طبق اســناد موجود همه آنها را منتشر كند. به او گفتم اگر اين كار را بكند مشخص ميشود كه چه كساني و به چه ميزان در اين سالها بدهي به بار آورده و اين بار سنگين را روي دوش باشگاه گذاشتهاند.

بهنظرشماچر­افتحا...زادهچنين صحبتهاييرا­مطرحكرده؟ اين از زرنگي فتحا...زاده است! چون ميخواهــد از ايــن طريق به همه بفهماند كه شــرايط باشگاه خوب نيست و او به دنبال پول است. اين مشكالترابي­انميكندتام­شخص شود آنهايي كه با بشكن ميآيند و با بشكن ميروند ســؤال و جواب شوند كه چرا باشــگاه تا اين اندازه بدهكار است.

فتحا...زاده گفتــه قراردادها درستبستهنش­دهوياپرداخ­تيها يكساننيست. براياينكهب­اشگاهكميته­فنيندارد. ساليان سال است من ميگويم اما كســي گوش نميدهــد. اگر يك كميتــه فني با قرارداد رســمي و حقوق مشخص در باشگاه باشد آن وقت براي بازيكــن گرفتن همان كميته فني نظر ميدهد و زماني كه بازيكن كارايي الزم را نداشت همان كميته فني هم جوابگو خواهد بود اما در نبود چنين كميته فني يك بازيكن با ارزش ۰۰۵ ميليون تومان قرارداد ۵ ميليــاردي ميبندد كه البتــه از اين پنج ميليارد فقط يك ميليارد به خودش ميرسد و بقيه بــه دالل، مديرعامل، مربي و بقيه خواهد رسيد.

چرا تا اين اندازه با بودن كميته فنيمخالفتم­يشود؟ كميته فني درســت و حســابي، قرارداد زير سه سال نميبندد چون ممكن اســت مديرعامل بعد يك سال برود ولي كميته فني ميماند. شــايد هم به خاطر بحث سرمربي تيم است اما ســرمربي را هم بايد كميتهفنيان­تخابكنداما­مثلكوه پشت سرمربي ميايستد.

اينروزهاوپ­سازحذفتيمم­لي از جام جهاني صحبــت درباره تصميم هيئترئيسه براي آقاي كارلوس كیروش مطرح شــده است.شماباابقاي­اينمربيموا­فق هستيد؟ خير!بههيچوجهمو­افقنيستم.قبال هم گفته بودم كه صالح نيست اين فــرد به ايران برگردد. چون در يك دوره هشت ساله هيچ مقامي براي فوتبال ما كسب نكرد.

ظاهرا صحبتهايي در رابطه با ادامــه همكاري فدراســيون با كیروش شــنيده ميشود. فكر ميكنيد چرا اين صحبتها مطرح است؟ واقعا جاي تأسف است كه آقايان تاج و نبي تا اين اندازه در رابطه با كارلــوس كيروش مماشــات ميكنند.منفكرميكنم­وقتآن رســيده كه دوباره مهــدي تاج مريض شود.

منظورتانچي­ست؟ من با مهــدي تاج همينطــور بــا محمد نبي رفيق هستم اما بحث رفاقت با موضوع فوتبال جداست. چند سال پيش كه مهدي تــاج در پرونده ويلموتس در فدراسيون به مشكل برخورد، ناگهان مريض شــد و به بهانه بيماري كنــار رفت. االن هم زمان آن رســيده كه يك مريضي ســراغش بيايد و كنار برود. مردم دوست دارند دليل فني حذف تيــم ملي را بدانند.

به نظر شــما دليل حذف تيم ملي بازيكنان بودندياكاد­رفني؟ از نگاه من بازيكنان هيچ مشكلي نداشتند. اين بچهها در اروپــا فوتبال بازي ميكنند و سابقه يك دوره حضور در جام جهاني را هم داشتند. البته ما كــه به اندازه تاج و نبي شــعور فوتبالي نداريم اما شنيديم كه تيم ايران سيستم درســتي براي اين مسابقات انتخاب نكرده بود. ما در بازي اول ترسو بوديم ولي در همان

بازي در نيمه دوم جســارت پيدا كرديم و دو گل به انگليس زديم. در بازي دوم بچهها خودشان بودند و خوبظاهرشدي­موليدربازي­سوم دوباره با تــرس به ميدان رفتيموهمين­موضوع كار دستمان داد. فدراسيون يكبار براي هميشه بايد دليل حــذف تيم ملي از جام جهاني آن هم بــا اين نفرات خــوب را به وضــوح براي مردمبيانكن­د.اميدوارميك­كميته تحقيقوتفحص­دراينبارهت­شكيل شود تا ببينيم چرا يكي از تيمهاي خوب ايران كه حتي ميتوانست هر ســه تيــم حاضــر در گروهش را شكست دهد حذف شد! از نتايــج تيمهاي ژاپن و كرهجنوبي و صعودشان خبر داريد؟ چه درسي ميتوانازعم­لكرد اينتيمهاگر­فت؟ ما هيچ وقت درس نميگيريــم. االن هم همه مشكالت و اشتباهات را گردنيكديگر­مياندازند.فقط در نهايت اميدوارم هر اتفاقی ميافتد مهــدي تاج فراموش نكند كه به زودي دوباره بيمار شــود و تا كار از كار نگذشته و كــیروش ابقــا نشــده از فدراسيون برود.

بازيكن ۰۰5ميليوني قرارداد5مي­لياردي

ميبندد

فتحا...زاده ليستسياهمد­يران بدهكاررامن­تشر

کند

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran