KHABAR VARZESHI

یکرسوایيشر­مآور

-

مطبوعات خشمگين آلماني به هانســي فليك حســابي توپيدند و از نحوه مربيگري او و نتايــج ضعيفــش در جام جهاني قطر به شــدت انتقاد كردنــد. تيمي كه در ســال 2014 قهرمان جهان شد، در جام جهاني روسيه 2018 از دور گروهي حذف شد. در جام جهاني 2022 تاريخ براي آلمان تكرار شــد و باز هم موفق نشدند از گروه صعود كنند. آلمان در بازي اول خود كه حســاسترين بازياش هم بود از ژاپن شكســت خورد، در بازي دوم با اسپانيا مساوي كرد و در بازي آخرش كاستاريكا را4-2 برد اما پيروزي ژاپن بر اسپانيا باعث شدتاتيمفلي­كباجامجهان­يخداحافظي كنــد و وقتي بــه خانه برســد مردم و رسانههاي آلماني منتظرشان خواهند بود. نشــريه بيلــد تيتر زد: «رســوايي شــرمآور»، و با تيتر «مانند ومبلي» به شــباهت گل پيروزي ژاپن به گل جف هرست در فينال 1966 اشاره كرد. در اين ميان هواداران انگليسي هم در حالي كه گل مشكوك ژاپن را با گل مردود فرانك لمپارد در سال 2010 مقايسه ميكردند از حذف آلمان به شدت خوشحال شدند و معتقدند كه انتقام لمپارد گرفته شد. حتي شــركت هواپيمايي راياناير هم نتوانست جلوي خود را بگيرد و در مورد خروج آلمان و بلژيك چيزي نگويد و در توئيتي عنوان كرد كه ما دو تيم را تا خانه حمل ميكنيــم، در حالي كه «وويچخ شچسني» لهســتان را حمل ميكند و «كيليانامبا­په»فرانسهرا.روزنامهآلم­اني «فرانكفورتر­آلگماينهسا­يتونگ»نوشت: «فوتبال آلمان چهار سال پس از خروج تاريخي از دور اول، دوباره در پايينترين ســطح قرار گرفته است». روزنامه «دي ولت» گفت: «آلمان ديگر تيمي رقابتي

نيســت. براي خروج از اين ركود نياز به تغييرات اساســي است.» و نشريه )$= نوشت: «از قهرماني در سال 2014 به بعد اوضاع تيم رو به افول بوده و بازگشت به اوج جهان براي تيــم ملي آلمان خيال باطــل اســت.» رســانه باواريــا گفت هانســيفلي­ك اگر كمي غرور دارد بايد استعفا بدهد. در اين ميان، اسطورههاي ســابق و ســتارههاي آلماني هم لب به سخن گشــودند و در مورد نارضايتي از نحوه بازي و ناراحتي از حذف زودهنگام صحبت كردند. اسطوره آلماني «لوتار ماتئوس» عنوان كــرد: «مقصر دفاع اســت كه خيلــي راحت بــه رقبا راه ميدادند، هم مقابــل ژاپن و هم برابر كاستاريكا. همچنين عدم استفاده از فرصتهــا، كــه بيشــترش از روي بدشانسيبود­اماناتواني­تيمراهمنشا­ن ميداد. ميشد گلهاي خيلي بيشتري به ثمر برسانيم.»اوليور بيرهوف، مدير تيم ملــي آلمان اعتراف كرد كه آلمان «بازدهي هميشگي را ندارد» و باستين شواين اشتايگر به شدت از دفاع آلمان انتقادكرد.بازيكنسابق­منچستريونا­يتد گفت: «خيلي خيلي بد است. ما فقط يك نفر را در دفاع داريم كه در سطح باال بازي ميكند و او توني روديگر اســت.

بقيهنه.بايددفاعرا­تقويتكنيم.»سامي خديرا استفاده از ياشوا كيميش و لئون گورتسگاراق­ماردانست،وليهماووهم توماسهيتسل­سپرگرميخوا­هندفليك همچنانمربي­تيمباشد.هيتسلسپرگر گفت: «اين اولين تورنمنت او به عنوان ســرمربي بود. آيا مــا آنقدرها خوب بوديم؟ آيا واقعا چنين بازيكنان بزرگي داريم؟ او بايد اين فرصت را داشته باشد تا از اشتباهات درس بگيرد. اشتباهاتي كهاكنونبهر­احتيقابلتج­زيهوتحليل هســتند. بيرون كردن مربي اصال كار عاقالنهاي نيست.»ياشــوا كيميش، بازيكن بايرنمونيخ و تيم ملي آلمان، از حذف زودهنگام تيمش ويران شد. او گفت:«برايشخصمنا­ينبدترينرو­ز دوران حرفهايام بود. ميترسم در فكر و خياالت غرق شوم. اين شكست باعث ميشــود با خودت فكر كنــي كه تو مقصري.»همتيمياش آنتونيو روديگر هم به همين اندازه غمگين است: «به صفر برگشــتيم، واقعيت تلخ همين است. اينهمه استعداد خوب، اينهمه بازيكن عالي و خوب اما چيزهاي ديگر هم دخيل بود. آن حرص آخر، آن چيز كثيــف، ما اين چيزها را نداريم. ما تيم بسيار بسيار خوب و تميزي هستيم.»

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran