KHABAR VARZESHI

برخورداري: اشتباهات داوري در مكزیك فاحش بود

حریف کرهاي با چندین ضربه به دست دردم را شدیدتر کرد

-

مليپوش وزن منهاي ۰8 كيلوگرم تيم ملي تكواندو با دستي شكسته مدال برنز مسابقاتقهر­مانيجهانمك­زيكراازآن خود كــرد. مهران برخــوردار­ي كه در دومين مبارزهاش دچار شكســتگي از ناحيه دست شد، با وجود مصدوميت به مسابقات ادامه داد و برنز را از دهن شير بيرون كشيد. او كه حاال دستش را گچ گرفته، ۵۴ روزي از ميادين دور خواهد بود و به گفته خــودش بعد از گذراندن دوره نقاهتش با انگيزهاي مضاعف براي كســب ســهميه المپيــك پاريس به شياپچانگ برخواهد گشت. او از آخرين وضعيت دستش ميگويد: «در دومين مسابقهام در مسابقات جهاني مكزيك دستمدچارشك­ستگيشداماب­ااينحال به مســابقات ادامه دادم و در هر ديدار مجبور به مشــت زدن بودم كه همين موضوع مصدوميتم را تشــديد كرد. در ديدار پنجم و آخر حريف كرهاي چندين ضربه به دســت آســيبديده­ام زد كه همين باعث شد خيلي اذيت بشوم و درد زياديبكشم.دراصلدستمب­ايدجراحي ميشــد اما دكتر اقداماتي روي دستم انجــام داد و بــدون جراحــي آن را جا انداخت و حاال دستم را گچ گرفتهام كه به گفته دكتــر ۵۴ روزي از مبارزه دور هستمامادرا­ينمدتميتوا­نمتمرينات ديگرم را پيگيري كنم.»

برخورداري همچنين درباره سطح مســابقات جهاني گفت: «مســابقات قهرمانيجها­نسطحبااليي­داشتومثل هميشــه بهترينهاي وزن منهاي ۰8 كيلوگرم در اين مسابقات به ميدان آمده بودند. بازيهاي سخت اما جذابي برگزار شــد و من در باالي جدول با قرعههاي ســختتري روبهرو بودم و از بازي اول با حريف كانادايي تا بازي آخر مقابل حريف كرهاي كار سختي داشتم.»

مليپوش تكواندو معتقد اســت در مكزيك بخت يار تيم ايران نبوده است: «اشــتباهات داوري در مكزيك فاحش بود. البته اين اشتباهات براي من طوري نبــود كه منجــر به باختم شــود اما در بازيهاي بقيه مليپوشان بسيار اثرگذار بود و حتي مدال طال را به برنز تبديل كرد. در كل در مكزيك تنها چيزي كه با ما يار نبود، شانس بود. البته تمام تيمها در اين مسابقات به داوري معترض بودند.»

برخورداري در واكنش به انتقادها نســبت به عملكرد تيم ملــي در اين مســابقات ميگويد: «كساني كه نظر كارشناسي ميدهند، بايد به پيشرفت تيم امتياز بدهند نه اينكه فقط نكات منفيراببين­ند.سطحفنيتكوا­ندوكاران تيم ملي در مكزيك نشان از پيشرفت ما بود. با يك نگاه متوجه ميشويد كه تكواندوكار­ان ايراني به كساني باختند كه همگي به فينال راه يافتند و مدال نقره يا طالي مســابقات را به دســت آوردند. تمامي مليپوشــان اعزامي به اينمسابقات­درچندينمرح­لهانتخابي شركت كردهاند و به عنوان بهترينهاي ايران راهي اين مســابقات شــدند. از همين جا هم از مقانلو بابت اعتمادش به جوانان تشكر ميكنم كه باعث شد نفراتي به اين مسابقات اعزام شوند كه لياقتش را دارند.»

او حاال بعد از بهبود دســتش براي كسب سهميه المپيك ۴2۰2 پاريس به شــياپچانگ برميگردد: «سال 2۰23

ميالدي بسيار حســاس و پرترافيــك اســت. هدف اصلي من در اين ســال كسب ســهميه المپيك و بهترين عملكردم در مسابقات است. ۶ ماه ديگر مجددا مسابقات قهرماني جهان آذربايجــا­ن را در پيــش داريم كه هدفم در اين مســابقات كسب طال و سهميه المپيك ۴2۰2 پاريس است.»

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran