KHABAR VARZESHI

پيشبينيكسب­مدالدرتكحر­كات

-

اولين گروه تيم ملي وزنهبرداري ايرانبرايش­ركتدررقابت­هاي جهاني كلمبيا، انتخابي بازيهاي المپيك پاريس عازم بوگوتا شد. اين تيم با حافظ قشقايي در دسته ۷۶ كيلوگرم، مصطفي جوادي در ۱8 كيلو، كيانوش رستمي ۹8، رضا دهدار 2۰۱، مهدي كرمي ۹۰۱، آيت شريفي و علي داودي در به اضافه ۹۰۱ كيلوگرم با هدايت سعيد عليحسيني شركت ميكند. سرمربي تيم ملي وزنهبرداری كه در نخستين مرحله از اردو از 2۱ وزنهبردار دعوت كرده بود، با كنارهگيري رضا بيرانوند،عليرضايوسف­يوعليهاشمي­به علت ناآمادگي، رسول معتمدي به دليل آسيبديدگي و حسين سلطاني به علت عدم رسيدن به حدنصابهاي تعيين شده،۷مليپوشراب­رگزيد.حافظقشقايي

به همراه سعيد عليحسيني و بهداد سليميسرپرس­تنايبرئيسي­فدراسيون اولين گروه از كاروان وزنهبرداري بودند كه زودتر به بوگوتا اعزام شدند تا در كنگره فني مسابقات جهاني شركت كنند و مصطفي جوادي، كيانوش رستمي و رضا دهدار در قالب گروه دوم روز سهشنبه و مهدي كرمي، آيت شريفي و علي داودي درمعيتگروه­سومروزجمعه­هفتهجاري عازم كلمبيا خواهند شد.

تأمليبهسخن­انمسئوالنف­دراسيون و كادر فني تيم ملي در روزهاي اخير حاكي از اعزام تيمي كيفي براي كسب حداكثري مدال در اين مسابقات است. با تغيير ديدگاه دستاندركار­ان جديد فدراسيون در اعزام حداكثري تيم ملي در چنين رقابتهايي براي كسب يكي از سكوهايقهرم­انيدررقابت­هايتيمي،به نظر ميرسد آنها اين بار در پي كسب

بيشترين مدال از رقابتهاي جهاني هستند ضمن آنكه بستر مناسبي براي مليپوشان فراهم شده كه امتيازاتي را براي شركت در بازيهاي المپيك پاريس به نام خود ثبت كنند.

با مصدوميت رسول معتمدي مليپوش دسته 2۰۱ كيلوگرم و اميد اول كسب مدال طال تيم ايران آن هم چند روز مانده به اعزام تيم به بوگوتا، اكنونكادرف­نيتيممليچش­مبهكسب تكمدال از سوي ديگر مليپوشان در تكحركات دارد. با توجه به قدرت تمامي مليپوشان درحركات دوضرب، استراتژي كادر براي مليپوشاني همچونقشقاي­ي،جوادي،دهدار،كرمي وداوديكسبب­هتريننتيجه­درحركت يكضرب و دور نماندن از حريفان قدرتمند و آنگاه برتري در حركت دوضرب و كسب مدال در اين حركت و حركات مجموع است. كيانوش رستمي مليپوش باتجربه كشورمان تنها وزنهبرداري است كه كادر فني چشم به كسب مدالش در مجموع رقابتهاي دسته ۹8 كيلوگرم دوخته است.

با توجه به حدنصابهاي كسب شده ازسويآيتشر­يفيمليپوشف­وقسنگين در رقابتهاي جهاني كلمبيا ميتوان از هماكنون پيشبيني كرد اين وزنهبردار براي كسب امتياز عازم كلمبيا شده است. به هر حال پيشبينی میشود ۷ وزنهبردار كشورمانرقا­بتيسختباحر­يفانبهويژه در اوزان المپيكي دارند.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran