KHABAR VARZESHI

خبري از بازگشت در تيمكیروشني­ست!

-

يكي از ايرادات جدي که به کیروش وارد ميشود، ترسو بودن و احتياط زياد او است. اينكه نميشود مقابل تيمهاي بزرگ دنيا و فوق ستارههايشـ­ـان بازي مالكانه و هجومي را ارائه داد، فرضيهاي تقريباً درست است ولي در زمانهايي که تيم ملي نياز به گل زدن و کســب امتياز داشــته هم کیروش احتيــاط را رها نكرده و هميــن موضوع يكي از جديترين نقدهايي است که به او وارد ميشود.

بررســي نتايج تيم ملي در ۳ دوره اخير جام جهانــي که هدايت تيم ملي را کارلوس کیروش برعهده داشته نشان ميدهد، تيم او به جز در يك مورد نتوانســته در ساير بازيهايي که گل اول را دريافت کرده، به بازي برگردد و به قول فوتباليها کامبك بزند. تيم ملي در جام جهاني41۰۲ برزيل مقابل نيجريه به تســاوي بدون گل رسيد. مقابل آرژانتين با گل دقايق پاياني مسي مغلوب شد و در بازي آخر مقابل بوسني هم گل اول را دريافت کرد ولي نتوانســت به بازي برگردد و با نتيجه ۳-يك

مغلوب شد. مثال در همان بازي مقابل بوسني، تيم ما به يك برد نياز داشت تا بتواند از گروه خود صعود کند ولي اين اتفاق رخ نداد. در جام جهاني 81۰۲ تيم کیروش مقابــل مراکش با يك گل به برتري رسيد. در بازي دوم مقابل اسپانيا گل اول را دريافت کرد ولي نتوانســت به بازي برگردد و با همان گل شكستخورد.درديدارآخر­مقابلپرتغا­لتنهابازي بودکهتيمکی­روشباوجودا­ينكهگلاولر­ادريافت کرد، موفق شد با پنالتي کريم انصاريفرد به بازي برگردد و کار را به تساوي بكشاند. با اين حال در آن بازيتيمملي­برايصعودني­ازبهيكگلدي­گرداشت که زده نشد. در جام جهاني ۲۲۰۲ قطر که پايان تلخي براي ما داشــت، کیروش و تيمش مقابل انگليــس گل اول را خوردند و نــه تنها خبري از بازگشت نبود، بلكه ۵ بار ديگر هم دروازه تيم ملي باز شد و سنگينترين شكست تيم ملي در تاريخ جام جهاني رقم خورد. در بازي مقابل ولز کیروش برخالف هميشه ترس و احتياط را کنار گذاشت و تيم ملي در يكي از بهترين نمايشهاي تاريخ خود موفق شد با دو گل حريف را شكست دهد. در بازي آخر که هنوز تلخي آن را حس ميکنيم، تيم ملي فقط نياز به يك تساوي داشت ولي اين اتفاق رخ نداد و کیروش براي سومين جام جهاني متوالي با ايران نتوانســت جايي در بين ۶1 تيم برتر جام جهاني داشته باشد.

تيــم کیروش در اين ديدار هــم گل اول را دريافت کــرد ولي خبري از گل تســاوي نبود و بازگشتي وجود نداشت. اين در حالي بود که تيم ملي در اين دوره پر بود از بازيكنان هجومي خوب. ستارههايي که هر کدام در تيمهاي باشگاهيشان جزو بازيكنان تأثيرگذار محسوب ميشوند ولي نتوانســتن­د گره از کار تيم ملــي در ديدار مقابل آمريكا باز کنند.

کیروش نشان داده وقتي تيمش گل اول را دريافت ميکند، به سختي توان جبران آن را دارد و اين موضوع به يكــي از نقصهاي بزرگ کارلوس تبديل شده است. اتفاقي که در صورت ماندن کیروش به طور حتم بايد برطرف شــود وگرنه دوباره شاهد اتفاقات تلخ براي تيم ملي در رقابتهاي مهم بينالمللي خواهيم بود.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran