KHABAR VARZESHI

فشارها روي کیروش به اوج رسيد

-

تيممليدرجا­مجهانيعملك­ردخوبينداش­ت و در شــبي که ميتوانســت با يك تساوي تاريخسازيک­ند،مقابلآمريك­اشكستخورد و از صعــود به جمع ۶1 تيم برتر جام جهاني جاماند.قراردادکار­لوسکیروشبع­دازديدار مقابل آمريكا به پايان رســيد و هنوز تكليف جدايي يا تمديد قرارداد با او مشخص نيست. فدراســيون فوتبال هنوز واکنشــي به اين موضوعنشانن­دادهومعلوم­نيستبرايآي­نده چه برنامهای دارد.

ايندرحاليا­ستکهجامملت­هايآسيا نزديك است و تيم ملي بايد خيلي زود کارش را براي حضور پرقدرت در اين رقابتها شروع کند. اتفاقي که نيازمند برنامهريزي درست و البته تصميمگيريه­اي کارشناسانه است. بعدازحذفتي­ممليانتقاد­اتازکیروشز­ياد شد و حتي خيليها از فدراسيون فوتبال به خاطر بازگردانــ­دن او انتقاد کردند. خيلي از مردم ايران معتقدند با کیروش آينده خوبي نخواهيم داشت و نميشود با اين وضعيت به جام ملتهاي آسيا و درخشش تيم ملي در آن رقابتها خوشبين بود.

بــه غير از قطر که با ۳ شكســت از جام جهاني کنار رفت، ايران دومين تيم ضعيف بين تيمهاي آسيايي حاضر در جام جهاني بود. استراليا موفق شد با شكست دانمارك راهي دور بعدي شود. ژاپن در گروه مرگ جام جهانــي و با شكســت آلمان و اســپانيا که

مجموعا ۵ بار قهرمان دنيا شــدند، به عنوان صدرنشين راهي مرحله بعد شد و ژرمنها را به خانه فرستاد. کرهجنوبي هم در يك بازي دراماتيك موفق شــد پرتغــال قدرتمند را شكســت دهد و حاال اين تيــم هم يكي از حاضران در مرحله يكهشــتم نهايي جام جهاني خواهد بود.

نه تنها حضور اين ۳ تيم در بين ۶1 تيم برتر جهان زنگ خطر را براي فوتبال ايران در جام ملتهاي آســيا به صدا درآورده، بلكه صعــود اين تيمها به دور حذفي جام جهاني باعث شد تا فشارها روي فدراسيون فوتبال ايران و شــخص کارلوس کیروش به شدت زياد شود. اهالي فوتبال در ايران بعد از حذف تيممليوصعو­داستراليا،ژاپنوکره،تيمملي را با اين ۳ تيم مقايسه ميکنند و نتايج ايران را مقابل اين تيمها قرار ميدهند.

آنها اين پرسش را دارند که چطور ژاپن، کره و استراليا ميتوانند بدون ترس و استرس مقابل بهترين تيمهاي دنيا قد علم کنند و به نتيجه مطلوب هم برسند ولي تيم ملي ايران نميتواند حتي يك مساوي مقابل آمريكايي بگيردکههيچ­وقتدردنياي­فوتبالبهعن­وان يك تيم درجه يك و ســطح باال شــناخته نميشود. پرسشي که به نظر منطقي ميآيد ولي متأسفانه کسي از مسئوالن فوتبال ايران به دنبال پاسخ درســت و البته راه حلهاي مناسب با آن نميگردد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran