KHABAR VARZESHI

چراايـرانم­ثلاسترالیـ­احذفنشد؟

-

استراليا دقيقه ۳۹ میتوانســت بازی با آرژانتين را به تســاوی بكشــاند اما واكنش فوقالعاده ســنگربان آرژانتينیه­ا مانع گل تســاوی تيم خوب و شايســته استرالياشد.درمجموعالب­تهآرژانتين­درروزخوبلي­ونل مســی مســتحق پيروزی بود ولی نكته اينجاست كه استراليا فوتبال بازی كرد و حذف شد و تازه در مرحله يكهشتم نهايی هم حذف شد. نمايش استراليا مقابل همبازيان مســی تقريبا شبيه نمايش تيم ملی مقابل آرژانتين در جام جهانی ۴۱۰۲ بود. آن روز ما هم خيلی خــوب بازی كرديم و فقط مغلوب هنر اعجوبهای مثل ليونلمسیشد­يم.اگرامسالهم­تيمملیمقاب­لانگليس و آمريكا همانطور بازی میكرد و حذف میشد، خيلی راحت با آن كنار میآمديم و از ماندن كیروش هم دفاع میكرديم ولی تيم ايران نه مثل بازی با آرژانتين در جام ۴۱۰۲ بود و نه مثل روز بازی با پرتغال و اسپانيا در جام ۸۱۰۲.تيمماباختو­حذفشدچونتر­سيدحملهكند و به همين دليل هم ما حس خوبی از ماندن كیروش نداريم. اين حرف هم كامال فوتبالی است و هيچ ربطی به سياست ...و ندارد. استراليا هم مثل ايران حذف شد و قرارنبودمث­التانيمهنه­ايیبروداما­آنهابرخالف­مافوتبال

بــازی كردند و هوادارانشـ­ـان از تماشــای يك بازی

جسورانه و روبهجلو لذت بردند. ما هم اگر مقابل آمريكا

بازیمیكردي­م،عيبینداشتك­همیباختيم(واصالچه بسا نمیباختيم) اما تيم كیروش چه قبل از گل آمريكا و چه بعد از گل حريف (كه حكم حذف ما را داشــت) فوتبال بازی نكرد.

آلمان هم در همان مرحله گروهی حذف شد اما اين دليل نمیشود بگوييم فوتبال برد و باخت و باال و پايين دارد. ما به هزار و يك دليل نبايد فوتبال خودمان را با امثال آلمان و انگليس و فرانسه مقايسه كنيم ولی مجبوريم با امثال ژاپن، كره، عربســتان، استراليا ...و قياس كنيم. در جام ملتهایآسيا­حريفماهمين­تيمهاهستند­وديگرآنجا نمیتوانفقط­دفاعكرد.اينكهمیگوي­يمماندنكیر­وش ديگر به صالح نيســت هم ريشه در همين مسئله دارد. شايد دفاع كردن مقابل انگليس توجيه داشته باشد اما برابر تيمهايی مثل كــره و ژاپن نبايد دفاع كنيم چون نتيجه نمیگيريم و اساسا برای پرستيژ فوتبال ايران هم خوب نيســت كه مقابل آســيايیها دفــاع كند. حتی عربســتان و قطر هم كه مثل مــا از مرحله گروهی جام جهانی حذف شــدند، صرفا دفاع نمیكردند ولی ما هم دفاع كرديم و هم ۷ گل خورديم و برگشتيم.

 ?? ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran