KHABAR VARZESHI

وقتپاسخگوي­يكیروشاست

فتحآبادي: ترس عامل اصلي حذف ما بود

-

غالمرضا فتحآبادی مهاجم اسبق تيم ملي در خصوص حذف تيم ملي از بيست و دومين دوره جام جهاني قطر گفت: متأسفانه در شبي كه ميتوانستيم با مساوي به مرحله بعد صعود كنيم اين اتفاق رخ نداد و در يك بازي نســبتا ضعيف مقابل آمريكا باخت را پذيرا شــديم. ديداري كه براي مــا از اهميت بااليي برخوردار بود و شــرايط ما نسبت به آمريكا از نظر روحي و رواني بهتر بود. آنها نياز به ۳ امتياز داشتند اما ما با يك امتياز هم براي اولين بار در تاريخ فوتبالمان به مرحله دوم جام جهانــي صعود ميكرديــم اما اين اتفــاق رخ نداد و نتوانستيما­زاينموقعيت­بهدستآمده،استفادهكني­م.

كارشــناس فوتبال در پاسخ به اين پرسش كه علت اصلي حذف تيم ملــي از جام جهاني و نتايج ضعيفي كه اين تيم گرفت، اظهار داشت: به اعتقاد بنده، ترس عامل اصلي شكســت و حذف ما شــد. كارلــوس كيروش برخالف گذشــته تيمش را با احتياط وارد زمين ميكــرد و اين محتاطانه بازي كردن باعث شد در دو ديدار شكست را پذيرا شويم. در ديدار اول مقابل انگلستان بازي ضعيفي از خود به نمايش گذاشتيم، ترسيديم و نتوانستيم به دنبال آنچه كه بوديم برسيم. البته در دقايق پاياني شرايط ما كمي بهتر شــد ولي ديگر دير بود چون گلهاي زيادي خورده بوديم و جبرانشدني نبود.

فتحآبادي گفت: مقابل ولز خوب بوديم. البته ولز هم برخالف هميشه عملكرد قابل قبولي نداشت اما با پيروزيكهدر­دقايقپايان­يبهدستآورد­يم،توانستيم اميدوار به صعود باشيم ولي در مقابل آمريكا با ترس وارد ميدان شديم و همين ترس عامل باخت ما برابر اينتيمشدوا­زجامجهانيك­ناررفتيم.اتفاقاتزيا­دي دســت به دست هم داد تا تيم ملي ما موفق نشود اما حاال وقت آن است كه سرمربي تيم ملي در بازگشت به ايران در خصوص نتايج ضعيفي كه مقابل آمريكا و انگليسگرفت­ه،پاسخگوباشد.البتهاوعما­لقراردادش تاپايانحضو­ردرجامجهان­يبودهوليبا­يدپاسخگوي مردم ايران و اهالي فوتبال باشد كه چرا با نفراتي كه خودشانتخاب­كرد،نتوانستموف­قيتزياديدر­جام جهاني كسب كند.

وي در پاســخ به اين پرســش كه بعد از رفتن احتمالي كيروش بايد با مربي داخلي به توافق برسيم

يا خارجــي؟ تأكيد كرد: اين موضــوع بايد به بحث گذاشتهشود.اگرقراراست­مربيخارجيب­هايرانبياي­د بايد كيفيت بااليي داشــته باشــد و بتواند تغييرات اساســي در فوتبال ما به وجود آورد. اگر هم به دنبال مربيداخليه­ستيمبايدكس­يراپيداكني­مكهبهعلم روز فوتبال دنيا آشنا بوده و شرايط را در تيم ملي تغيير دهد. از جام جهاني كنار رفتيم اما فوتبال ما همچنان بــه راه خود ادامه ميدهد. تغييرات اساســي الزمه آيندهاي موفق براي تيم ملي است. مسئوالن فوتبال و ورزش كشور بايد زمان را از دست ندهند. به دنبال انتخاب بهترينها باشند. تغييرات اساسي را به وجود آورندتادرآ­يندهشاهدمو­فقيتتيمملي­درعرصههاي بينالملليب­اشيم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran