KHABAR VARZESHI

ازنيمهمربي­اناستفادهخ­وبينكرديم

-

تيم ملي در جام جهاني ۲۲۰۲ در يكقدمي صعود به مرحله يكهشتم نهايي جام جهاني قرارگرفت.بااينحالشا­گردان كيروش در نقطه حســاس و پاياني شكســت خوردند و در تاريخســاز­ي ناكام ماندند. در همين رابطه شــاهين بياني مدافــع اســبق تيــم ملي به گفتوگوپردا­خت. ایرانباوجو­دامتیازبیش­تروحتي نیاز به تساوي، با جام جهاني وداع كرد. تيم ملي ما در حســاسترين بازي نتيجه را واگــذار كرد در حالي كه ميتوانســت­يم با مساوي به مرحله صعودكنيماي­ناتفاقرخند­ادومثل دورههاي قبل در همان مرحله اول با جام وداع كرديم.

چرانیمهاول­بازيحساسآم­ریكا را از دست دادیم؟ طبيعي بود كه بازي حساسي شود. آمريكاتكلي­فشراميدانس­توفقط با پيروزي به مرحله بعد ميرفت. ما اين شانس را داشتيم كه با مساوي هم صعود كنيم. شايد همين تفكر باعث شد در نيمه اول تمام بازي را در اختيــار آمريــكا بگذاريم و گل بخوريم. آنها در نيمه اول هر كاري خواستند با ما كردند.

تیم مــا در خط میاني عملكرد منسجمي نداشت. چرا به نظر شما

چنیناتفاقي­افتاد؟ مااصليترين­خطيعنيهافب­كرا از دســت داديم و نتوانستيم بين خطوطارتباط­برقراركنيم.آمريكا از اين فرصت به خوبي اســتفاده كرد و توانست كامال بر ما مسلط شود و آنقدر فشار آورد تا به گل دســت پيدا كرد. در ادامه باز هم نتوانستيم عملكرد خوبي داشته باشيم به جز 5۱ دقيقه پاياني كه بازيكنــان ما با تمــام توان بازي كردند اما ايــن فرصت كم بود و باعث شد تا از جام كنار برويم.

با توجه به تجربه كيروش چرا نتوانست از نیمه مربیان به خوبي استفادهكند؟ يكي از بزرگترين ايرادهاي ما اين بود كه از نيمه مربيان نتوانســتي­م استفاده خوبي داشته باشيم اگرچه چند تعويض داشــتيم اما آنها هم كارســاز نبود و در پايان، بازي را به حريف واگذار كرديم.

چرا ما آنقدر به تاكتیك ارسال تأكید داشتیم در حالي كه حریف دومدافعسرز­نوقدبلندبه­تركیب آورد؟ با وجــود برتري در نيمه دوم، فقط تاكتيك ارسال را در برنامه داشتيم. آنها هم اين مسئله را ميدانستند و همهسانترها­رادفعكردند.آمريكابا تجمع دفاعي همه سرها را زد و ما همبرنامهدي­گرينداشتيم.اگرروي زمين كار ميكرديم، ميتوانستيم از آنها خطا هم بگيريم.

شاهداعتراض­بازیكنانتی­مملي به متئو الهوز داور بازي هم بودیم. به نظر شما داوري در این سطح و با حضورتكنولو­ژيآنقدرمشك­لدار بودكهاعترا­ضكنیم؟ به نظر من قضاوت داور منصفانه بودضمناينك­هبابودن5$9هيچ اشتباهي رخ نميدهد. بنابراين كاش بــه جاي اينكــه به داوري معترض بوديم تمركــز خود را حفظ كرده تا بازي را با موفقيت به پايان برسانيم. بعضيمعتقدن­دمیزانآماد­هسازي تیممليبراي­اینتورنمنت­مناسب نبود.نظرتانچیست؟ براي كار بــزرگ بايد برنامهريزي بيشتري شــود. هرچه زودتر بايد شروع كنيم و برنامهريزي كنيم. ما با آمادگي به جام جهاني نرفتيم و بازيكنان لژيونرمان تا دو روز آخر كنار تيــم نبودند. شــروع بدي داشتيموفقط­مقابلولزخو­ببازي كرديــم. بازيكنان حريف در بازي ســعي كردند جمع بازي كنند تا تاكتيك ما را كنترل كنند. ما كاري نكرديم كه بخواهيم انتظار صعود داشته باشيم و هيچ برنامه خوبي نداشتيم. همه اينها باعث شد كه حذف شــويم. متأسفانه خواسته مردم به نتيجه نرسيد. دو ســتاره تيم ملي ايران در ميان برترين بازيكنان تيمهاي حذف شده از مسابقات قرار گرفتند. تيم ملي ايران با كسب ۳ امتياز در ديدارهاي گروه % جام جهاني ۲۲۰۲ قطر، در جايگاه سوم جدول اين گروه قرار گرفت و از صعود به دور يكهشــتم نهايي بازماند. با وجود اين نتايج، عملكرد برخي بازيكنان ايران مورد ستايش كارشناسان و رسانههاي فوتبال جهان قرار گرفت. صفحه رســانه تحليلي :KR6FRUHG تيــم ۱۱ نفرهاي از برترين بازيكنان تيمهايي كه از جام جهاني كنار رفتند، معرفي كرد كه نام رامين رضاييانومه­ديطارميدرم­ياناينبازي­كنانديدهمي­شود.دويساپاسي و ژان چارلز كاســتلتو از كامرون، آندرس كريستنسن از دانمارك، ديويد رائــوم و جمال موســياال از آلمان، كانلو آلــوارس از مكزيك، جورجيان دهآراسكائت­ا از اروگوئه، محمد كودوس از غنا و انر والنسيا از اكوادور، ساير بازيكنان برتر جام جهاني ۲۲۰۲ هســتند كه از نگاه ،»:KR6FRUHG« از راهيابي به دور حذفي جام بازماندهان­د.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran