KHABAR VARZESHI

كیروشيانكو­نام؛آياايننسخه­طاليياست؟

تهرانگرديب­هجايپاسخگو­یي

-

کارلــوس کیروش بدون پاســخگویي به ســؤاالت رسانههاي گروهي ایراني پیرامون عملکرد تیم ملي در جــام جهاني تهران را ترك کــرد. البته نقد اصلي به فدراسیون فوتبال است که به جاي ترتیب دادن چنین مصاحبهاي تهرانگردي را در دستور کارلوس کیروش قرار داد. او با سالم و صلوات به تهران آمد و با دستمزد ماهي05 هزار دالر که کم هم نیست، راهي جام جهاني شد تا رکورد حضور در جام جهاني به عنوان مربي براي او ارتقــا یابد و در ادامه با وجود قبول ســنگینتری­ن شکســت در جام جهاني در تاریخ فوتبال ایران بدون بازخواست راهي کشورش شد و حاال قرار است هدایت تیم ملي در جام ملتها هم به او محول شود، آن هم به خاطر پیروزي 2-صفر در برابر ولز. اینطور باشد هروه رنارد مربي فرانسوي قراردادش باید براي01 سال آینده تمدید شود چرا که او با عربستان، آرژانتین را شکست داد؛ همینطــور قرارداد مربیان تیمهاي کرهجنوبي، ژاپن و استرالیا چرا که آنها موفق شدهاند تیمهاي خود را به دور دوم آسیا ببرند.

به دور از احســاس و غرضورزي نه به خاطر اسم کارلوس کیروش به خاطر ســبک فوتبال این مربي پرتغالي تیم ملي به جایي نخواهد رسید. اگر قرار باشد جواد نکونام هم سرمربي تیم ملي شود آش همان آش خواهد بود و کاسه همان کاسه، چون جواد نکونام بدل کارلوسکیرو­شاست.فوتبالدفاع­وضدحمله.دلیل موفقیت تیمهاي آســیایي در جام جهاني بيشــک اعتمادبهنف­سآنهاوتالش­برايبازيتر­کیبيوگردش توپ بود نه دفاع و ضد حمله.

ازقدیمگفته­اندفوتبالد­فاعيتاجایي­پیشميرود و از نقطهاي از حرکت ميایستد اما تیمي که رو به جلو بازيميکند،موفقیتهایش­غیرقابلپیش­بینياست. کرهاي که امروز به دور دوم صعود کرده در جام جهاني پیشین، آلمان را شکست داد. این تیم سالهاست که سبک بازي خود را تغییر داده. تصور کنید تیم ملي برابر آمریکا رو به جلو بازي ميکرد، از همان دقایق ابتدایي بازي، چه بسا در دقایق ابتدایي به گل ميرسید اما تیم ملي از همان دقایق ابتدایي بازي چهره دفاعي به خود گرفت و آنقدر دفاع کرد که گل خورد و زماني دست به حمله زد که کار از کار گذشته بود.

کارلوس کیروش یا جواد نکونام؟ این نســخه طالیي نیست. باید به دنبال مربياي باشیم که سبک بازي تیم ملي را تغییر دهد و فوتبال ایران را از دفاعضد حمله به بــازي ترکیبي و تهاجمي ببرد، حمله تیمي و دفاع تیمي، نه فقط دفاعي تیمي و حمله با دو، سه بازیکن!

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran