KHABAR VARZESHI

يحيي نگران 2 ستاره تيمش بيرانوندوس­رلك بهدربـيمير­سند

-

پرسپوليسجز­ونخستينتيم­هايليگبرتر­يبودكهبعدا­زوقفهايكوت­اه،تمرينات آمادهسازي خود را در تعطيالت فيفادي آغاز كرد و يحيي گلمحمدي در تالش بود تا بتواند آمادگي فني بازيكنان خود را در فرم ايدهآل حفظ كند تا آنها بتوانند درادامهفصل­بهويژهمساب­قهحساسدربي­پايتختبراب­راستقاللمو­فقعملكنند و با قهرماني ليگ بيستودوم را به پايان برسانند. گلمحمدي البته براي پيگيري تمرينات پرســپوليس چند چالش مهم را هم پيشروي خود داشت، از اعتصاب بازيكنانبه­دليلمشكالت­ماليتاغيبت­بازيكنانمل­يپوشوالبته­مصدوميتيك مهره كليدي. ميالد سرلك بعد از حضور در آخرين اردوي تيم ملي هنوز نتوانسته به جمع سرخپوشان پايتخت برگردد و به دليل مصدوميت از ناحيه همسترينگ فعال دور از تمرينات گروهي است تا حضورش در دربي در هالهاي از ابهام باشد.

سرلك تنها مصدوم اين روزهاي پرسپوليس نيست. با بازگشت مليپوشان پرسپوليس از جام جهاني، آنها قرار است در هفته جاري به تمرينات تيم باشگاهي خود اضافه شوند و هنوز شرايط فني و جسماني آنها وضعيت مشخصي ندارد. البته اگر مهدي ترابي، وحيد اميري و مرتضي پورعليگنجي مصدوميتي هم نداشــته باشند، باز هم يك مصدوم ديگر از تيم ملي به اردوي پرسپوليس بازميگردد و آن هم عليرضا بيرانوند اســت! دروازهبان شماره يك پرسپوليس و تيم ملي در بازي حساسمقابلت­يممليانگلي­سدچارمصدوم­يتشديديشدو­حتيگفتهميش­د اگر او بخواهد با گارد محافــظ در ديدار با ولز به ميدان برود، احتمال مصدوميت شديدتر و حتي ضربه مغزي وجود دارد! با اينحال بيرانوند براي مصاف با تيم ملي آمريكا آماده حضور در دروازه ايران شد و البته نتوانست عملكرد خوبي داشته باشد و موفــق بهثبت كلينشــيت نشــد تا ايــران از گردونــه رقابتها كنــار برود.

برخي ميگويند بيرانوند بايد روي بيني خود جراحي انجام بدهد تا بتواند بدون مشكل در ادامه براي پرسپوليس و تيم ملي به ميدان برود اما مشخص نيست در آستانه دربي آيا او اين كارراانجام­خواهدداديا­ريسكحضوردر­دربيبدون عمل جراحي را ميپذيرد و بعد از اين مســابقه حساس به مداواي مصدوميت خود ميپردازد. برخي هم مدعياند بيرو بدون نياز به جراحي قادربهبازي­تاحتينيمفص­لهمخواهدبو­د. گلمحمدي بيشك در صورت نرسيدن ميالد ســرلك و بيرانوند به دربي، كار بسيار دشــواري براي چينش تركيب تيمش دارد و بايد منتظر ماند و ديد كه كادر پزشكي پرسپوليس ميتوانند 2 مهرهكليديت­يمشانرابرا­ياينمسابقه حساس آماده كنند يا گلمحمدي بايد براي مصاف با اســتقالل روي بازيكنان نيمكتنشينخ­ودبرايجانش­يني2ستاره تيمش حساب باز كند.

البته شــنيدههای ما حاكی است كه احتمال رسيدن بيرانوند و سرلك به دربی بسيار زياد است.

كارلوسكيرو­شسرمربيتيم­مليكشورمان­از4پرسپولي­سي براي حضور در جام جهاني 2022 قطر دعوت به عمل آورد. به نظرشمااگره­مينامروزنز­دبازيكنانپ­رسپوليسبرا­يانتخاب سرمربي تيم ملي نظرسنجي گذاشته شود، چه اتفاقي خواهد افتاد؟ حتم بدانيــد بازيكناني كه جايي در ليست كيروش در جام جهاني نداشتند، جملگي رأي به قطع همكاري با سرمربي پرتغالي خواهند داد. احتماال رأي 4 مليپوش ايراني هم چنين خواهد بود؛

1 عليرضا بيرانوند؛ شــايد براي بهترين گلر ايران فرقي نداشــته باشد كيروش ســرمربي تيم ملي باشد يا يك مربي ديگر! سنگربان اول پرسپوليس گرچه با كارلوس

به تيم ملي معرفي شد اما هركسي هم جانشين مرد پرتغالي شود، جايگاه او محفوظ خواهد بود.

وحيد اميري؛ رأي اين يكي كامال معلوم اســت. 2

هافبك چپپايــي كه با كيروش 3 بازي در تركيب اصلــي تيم ملي را در جام جهاني 201۸ تجربه كرد اما در قطر حتي يك دقيقه هم فرصت بازي پيدا نكرد! اينكه اميري واقعاً ناآماده بوده يا نه را نميدانيم اما آنچه ميدانيم اين پرسپوليسي به طور حتم رأي به ابقاي سرمربي پرتغالي نخواهد داد.

مهديترابي؛ستارهپرسپو­ليسهميكياز­شاگردان 3

قديميكيروش­استاماشايد­بايكمربيدي­گربتواند در تيم ملي فيكس باشــد! گرچه دراگان اسكوچيچ به ترابي اعتقادي نداشت اما كيروش هم بيشتر از او و بازيكنان داخلي عالقهمند به استفاده از لژيونرهاست. مرد پرتغالي وينگرهايي را بيشــتر ميپسندد كه در اروپا توپ ميزنند. شايد رأي مهدي ترابي ممتنع يا شايد هم به سود اين مربي پرتغالي باشد.

مرتضــي پورعليگنجي؛ طرفدار دوآتشــه و 4

پرسپوليســ­ي كارلوس كيروش يك مدافع است. مرتضي پورعليگنجي در حالي راهي قطر شــد و در تركيب اصلــي تيم ملي ايران بازي كرد كه جزو 50 بازيكن ليســت اسكوچيچ هم نبود! مدافع مياني پرسپوليس در جام جهاني جايشجاعخلي­لزادهومحمد­حسينكنعاني­زادگانبازي­كرد كه در اوج فوتبال خود به ســر ميبردند و حاال طبيعي است پورعليگنجي مصاحبه كــرده و خواهان ماندن كيروش به عنوان سرمربي تيم ملي ايران باشد!

نكته:البتهرامين­رضاييان،احمدنورالل­هي،مهديطارمي، كريم انصاريفرد ...و هم كه سابقه بازي در پرسپوليس را دارند، شــايد طرفدار كيروش باشــند امــا مطلب فــوق درباره پرسپوليسيه­ايفعلياست.

 ?? ?? رقيب بيرانوند، همه را از خودش نااميد كرد
رقيب بيرانوند، همه را از خودش نااميد كرد

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran